TRX500 FPA DCT
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: TRX500 FPA DCT
Pitäneekö paikkansa, että retkuperä-420 olisi 41 kg kevyempi kuin otsikon peli?. Renkaista ei kovin montaa kiloa tule, eikä kääntyvästä ajovalosta, joten paljonkohan kytkettävä lukko lisää painoa, rungothan noissa on käsittääkseni samat?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: TRX500 FPA DCT
DTC lienee ainakin 20 Kg painavampi kuin normi 5v laatikko sähköllä tai polkimella.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: TRX500 FPA DCT
Joo, mutta kun tuo 420 on käsittääkseni samalla lootalla.
Re: TRX500 FPA DCT
Tuli eilen hommattua ko laite. Nyt eka kilomerien jälkeen kummastuttaa tuo vaihteiston toiminta. Kuuluuko automaatilla ajatteaessa vaihtojen olla miten "pehmeitä"?
Nyt tuntuu todella selvä nykäisy, lämpimänä hieman vähemmän mutta kuitenkin selvä. Myös vaihdon ääni kuuluu selvästi. Ja alaspäin vaihto tuntuu selvänä jarrutuksena.
Ero vanhempaan Rubiconiin on huima, siinä vaihtotapahtumaan ei kiinnittänyt mitään huomiota.
Nyt tuntuu todella selvä nykäisy, lämpimänä hieman vähemmän mutta kuitenkin selvä. Myös vaihdon ääni kuuluu selvästi. Ja alaspäin vaihto tuntuu selvänä jarrutuksena.
Ero vanhempaan Rubiconiin on huima, siinä vaihtotapahtumaan ei kiinnittänyt mitään huomiota.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: TRX500 FPA DCT
Vanhassa Rubiconissa ei ollut kovaa laatikkoa vaan on hydrostaattinen. Kyllä se ajossa pehmenee, mutta edelleenkin vaihteet kyllä tuntuu, mutta ei ainakaan itseäni mitenkään häiritsevästi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TRX500 FPA DCT
Juu ei näitä voi suoraan verrata, kova aski on aina kova aski sekä kovemmat kytkentä-äänet. Se mehuvetonen hydrostaatti oli aikoinaan itselläkin, todella pehmeä ja huomaamaton oli vaihteenvaihto. Myös tässä uudessa sähkövaihteisessa foremanissa (ei DCT vaan siis nappivaihde) on kytkentä-äänet selkeät, muttei häiritsevät. Ei muutaku kovaa ajoa!pasip22 kirjoitti:Tuli eilen hommattua ko laite. Nyt eka kilomerien jälkeen kummastuttaa tuo vaihteiston toiminta. Kuuluuko automaatilla ajatteaessa vaihtojen olla miten "pehmeitä"?
Nyt tuntuu todella selvä nykäisy, lämpimänä hieman vähemmän mutta kuitenkin selvä. Myös vaihdon ääni kuuluu selvästi. Ja alaspäin vaihto tuntuu selvänä jarrutuksena.
Ero vanhempaan Rubiconiin on huima, siinä vaihtotapahtumaan ei kiinnittänyt mitään huomiota.
Re: TRX500 FPA DCT
Kiitoksia kommenteista, varmaan suotta hätäilen. Vaikea itse sanoa enempää, kun ainoa vertailupohja ja kokemus mönkijöistä yleensäkin on 5000 km tuolla vanhemmalla FA:lla.
Muutenhan tuo uusi äkikseltään tuntuu aika mukavalta, tehostin tietysti tuo oman lisänsä. Vielä kun tuon pakin kanssa pääsee sinuiksi...
Muutenhan tuo uusi äkikseltään tuntuu aika mukavalta, tehostin tietysti tuo oman lisänsä. Vielä kun tuon pakin kanssa pääsee sinuiksi...
Re: TRX500 FPA DCT
Honda traktori 500 fpa, minulla sama ongelma onko löytynyt ratkaisua huollosta sammumiseen?comman07 kirjoitti:35h ajettu TRX500. pää osin olen ollut tyytyväinen laitteeseen, mutta suunnan vaihdon yhteydessä on sammunut ainakin 10 kertaa, eka huollossa mainitsin asiasta
ja olivat tutkineet asiaa, tyhjäkäynti ja kaikki muukin oli ollut kunnossa joten olivat olleet yhteydessä maahantuojaan josta oli sanottu että hondassa ei voi olla
mittään vikkaa eikä asiaa ollut noteerattu sen kummemmin. Rupiaa tympäseen tuommonen vika ns.laatukamppeesa, vai onko tuo hondan ominaisuus jota ei oo ääneen
kehattu sanoa? lisäksi penkin päällinen ratkes viime mehtä reissulla, vaikuttaa aika ohkaselta tuo nahka tuosa penkissä.
positiivisena vois sanoa että kulutus on kohtuu pientä
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Marras 2015 18:45
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE-T3
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: TRX500 FPA DCT
Teki traktori samaa kun löysäs kaasun ja jäi tyhjäkäynnille. Huoltaja sano et on 1 pyttysten ruiskujen ongelma, joissa ei oo säätöjä, mut tulpan vaihto ja putsasin putsaus on kyllä selvästi auttanut omassani! Tunnit n 100h/2200km
Viimeksi muokannut Turkkar, 10 Tammi 2017 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda TRX500FPE-T3 -16
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: TRX500 FPA DCT
Ei ole ominaisuus.
Jos stumppailee, niin tiukasti huoltoon vaan vaatimaan korjausta. Jossain on vikaa jos sammuilee jatkuvasti. Silloin tällöin tekee, mutta ei edes kerran päivässä, kun tuntitolkulla ajaa.
Jos stumppailee, niin tiukasti huoltoon vaan vaatimaan korjausta. Jossain on vikaa jos sammuilee jatkuvasti. Silloin tällöin tekee, mutta ei edes kerran päivässä, kun tuntitolkulla ajaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Marras 2015 18:45
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE-T3
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: TRX500 FPA DCT
Itselläni ei ollut jatkuvaa tuo sammahtelu, mutta sitä silloin tällöin sattui. Loppunut nyt viimeisen huollon jälkeen.
Honda TRX500FPE-T3 -16
Re: TRX500 FPA DCT
Kyllä yksi pyttynen on herkkä pöksähtämään, epäilen poltoaineen tai sytytyksen ohjauksen toimintaa.
Kone on normi lämpöinen sitten alkaa sammumaan, maahantuojan huollon pitäis olla jyvällä asiasta ei pienet huoltopajat osaa ratkaista vikaa koska kyseessä on luultavasti tyyppi vika. Myyjiltä jos kysyy asiasta niin ei muilla ole ongelmaa näin on joka kamppeen kohdalla ei niissä ole mitään vikaa.
Edellinen mönkijä siis isolla MÖNKIJÄ Rincon 04 kaasari oli huippupeli (työ käytössä ei missään sonta ryvennässä)!
Tässä ei taijja olla muuta hyvää kuin traktorin kilpi?
ps. Pakin ohitus vipu jarrukahvassa kömpelö vaikka omistan 11numeron nyrkin silti ylettyy huonosti miten jolla pieni käpälä!?
Kone on normi lämpöinen sitten alkaa sammumaan, maahantuojan huollon pitäis olla jyvällä asiasta ei pienet huoltopajat osaa ratkaista vikaa koska kyseessä on luultavasti tyyppi vika. Myyjiltä jos kysyy asiasta niin ei muilla ole ongelmaa näin on joka kamppeen kohdalla ei niissä ole mitään vikaa.
Edellinen mönkijä siis isolla MÖNKIJÄ Rincon 04 kaasari oli huippupeli (työ käytössä ei missään sonta ryvennässä)!
Tässä ei taijja olla muuta hyvää kuin traktorin kilpi?
ps. Pakin ohitus vipu jarrukahvassa kömpelö vaikka omistan 11numeron nyrkin silti ylettyy huonosti miten jolla pieni käpälä!?
Re: TRX500 FPA DCT
Ei kyllä ruukaa Hondat sammuilla. Mutta tarkistakaapa että akussa on kaapelit lujasti kiinni, tahtovat löystyä varsinki jos on vinssin ym. ylimääräsiä johtoja lisätty. Ruiskuvehkeissä nykyään yleisin häiriön aiheuttaja on löysät akunkaapelit, tulee monenlaisia vikakoodeja.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: TRX500 FPA DCT
Toistan uusiksi. Ei sammuile Honda ehjänä, eli jossain on vikaa. Hondilla ajettu n. 2000h ja koot 420 ja 500. 4 eri laitetta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: TRX500 FPA DCT
En muista että omani ois kertaakaan sammunut muutaku avaimesta, tunteja on noin 130
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04