TRX500 FPA DCT

Keskustelua Honda mönkijöistä.
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja peccis »

Pitäisi viedä laite huomenna 100h huoltoon, jotenki huomaamatta meni melkeen 30h yli... Minkä hintasia muilla olleet liikkeessä kyseinen huolto?
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja maxim »

On vasta ensi huolto tehty, seuraava olisi juurikin tuo sadantunnin huolto.
Laittelehan hintaa et mitä maksoi, niin on hieman pohjaa kun vie omaa huoltoon.
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja peccis »

Tänään hain laitteen huollosta (Rovaniemen Tarvikekeskus Oy) ja tasan 200€ maksoi. Tästä edespäin huollot 100h välein. Huollot tallennetaan Brandtin sähköiseen järjestelmään ja takuun (4v) edellytyksenä on että siellä näkyy huollot tehtynä.
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja maxim »

Kohtuu hinta tuo 200 sadan tunnin huollosta, mulla maksoi ensihuolto 228€ hinta arvio oli 100-150 en jaksanut alkaa vääntämään.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Kestää ilmeisesti tästäkin mallista poistaa käytöstä tuon pakkisalvan?
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Kaverilla otsikon peli, jossa tehostin juonittelee; huollossa sanottiin, että tehtaalta tieto, että liian isot renkaat(28:t Maxxis Zillat). Mitä tuumitte?
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Millä tavalla tehostaja juonittelee? Tippuu pelistä pois? Niin tiputti munkin ex -14 vuoden fpe. Useita kertoja hiukankin kovemmassa rasituksessa. Ja renkaina oli 26", äkkiseltään vois luulla että on ominaisuus.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Hitaassa jänkäajossa heittää tehostamasta.
Viimeksi muokannut vaughan, 11 Joulu 2017 16:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt lukematta?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Näköjään joissain malleissa ominaisuus. Itsellä ollut pääosin työkäytössä FPE vm.2014 ja toiminut moitteetta, nyt tunteja 221h ja kertaakaan ei ole tehostin heittänyt pois päältä ja laite ollut minulla uudesta asti. Renkaina 27" kendat 12" ITP aluilla. Pisin yhtenäinen työurakka n. 6 tuntia puiden ajoa tukkikärryllä metsästä pihaan. Tutulla sama mönkijä, vakiorenkaat, tunteja n. 180h, 2 kertaa tullut PS valo ajojen aikana. Oletan, että tässä risuperämallissa (FPA) on sama tehosti kun jäykkäperäsessä (FPE), eli silloin näitä voidaan puida tässä samassa topikissa.
Avatar
antti_aamunen
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 22 Maalis 2015 19:55
Mönkijä:: Can Am 570 pro+
Paikkakunta: Raahe

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja antti_aamunen »

Kertoilkaas kokemuksia tuosta alennusvaihteesta. Aikaisempaan 500 FE:hen laitoin tiheämmät toisiohammasrattaat, ja se auttoi hitaaseen ajoon mukavasti ja jaksoi paljon paremmin kiskoa tukkikuormia.

Onko se käytössä niin manuaali kuin automaattiasennoillakin? Kuinka paljon se on hitaampi verrattuna nopeaan puoleen?

Entäs kumpikohan mahtaa paremmin kiskoa kärryä 500 FPA vs. 680FA? Mahtaakohan Hondalta olla tulossakaan 500 FPE:n lisäksi muita traktorimönkijöitä?
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja maxim »

Hidaspuoli on käytössä manuaali ja automaatti asennossa, vaikea kertoa miten paljon lyhytpuoli on lyhyempi kuin pitkä puoli, mulle ainakin ihan riittävän lyhyt alla on 27" renkaat.
Harvoin tulee edes pitkällä puolella ajettua,lyhyellä puolella vitosella kulkee noin 50km/h järkevä matka nopeus lyhyelläpuolella 35- 38km/h en nyt muista mitä se pitkällä puolella kulkee.
Ja näihin löytyy myös rapakon toiselta puolelta lyhyempää välitystä.
ruubert
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Tammi 2012 20:46

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja ruubert »

Miten tuo käytännössä tapahtuu?
Fred Scuttle kirjoitti:Kestää ilmeisesti tästäkin mallista poistaa käytöstä tuon pakkisalvan?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Pakkivivun ohitus, esimerkki:

Tuosta kuvan punaisen ympyrän sisällä olevasta säädöstä kiristää vaijeria sopivan määrän niin pakkivipu on ohitettu. Eli lukkomutteri auki ja säätöä pyöritetään vastapäivään jolloin vaijeri kiristyy. Kokeilemalla löytyy oikea kohta ja kun se on löytynyt niin lukkomutteri tiukalle ja thats it. (itse salpaa ei tarvitse poistaa.). Jokainen tekee tietty omalla vastuulla, ja omalla riskillä. En ota kantaa siitäkään vaikuttaako mahdollisesti takuuseen, itsellä se klassinen punainen nappi omassa hondassa ja vieläkin käytössä :mrgreen:

Kuva
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Noissa nykyisissä taitaa vaijerin säätö loppua kesken, mutta minä olen tehnyt useaan Hondaan sopivan kokoisen peltiluiskan, joka taitetaan v-muotoon, ja puristetaan pohjaan painetun salvan vaijerin päälle.
Viimeksi muokannut vaughan, 11 Joulu 2017 16:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt lukematta?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Joo voi ollakin, ettei säätö uudemmissa riitä. Vanhemmissa ainakin joissain tuo toimii, eli takuuseen en tästä uudesta mene.. jos joku kokeilee niin ilmoittelee tänne josko toimii vai ei ?
Vastaa Viestiin