Mulla on edessä käytössä omassa fe:ssä. Saa tulla kokeilemaan, jos nurkilla liikkuu.Onko kenellä näitä lukkoja käytössä? Jänkhä, Roosa?
hondan lukko
- 8866
- 4WD
- Mönkijä:: CFMoto ZForce1k
- Viesti:
Re: hondan lukko
Alle tonniset on mautoja 
Se parhaiten nauraa, joka quattrolla ajaa...

Se parhaiten nauraa, joka quattrolla ajaa...
Ei tartte sorvia kaikissa käyttää, minulla esim. "1 versio" ja heittämällä paikalleen.jänkhä kirjoitti:Jokaisen Hondan kohdalla täytyy sorvia käyttää, valmistajan mukaan.
Hyvin on pelittänyt lukko

Vanha Honda
Vanhemmissa versioissa voi toki ollakin näin mutta nykyversio (V.4) vaatii sorvia näin valmistajan mukaan.
- Mähis
- 6WD
- Mönkijä:: Honda 450 Foreman
Soitin Oleniukselle jo viikolla ja lupasi selvittää oikean mallin sekä saatavuuden. Mutta eipä ole kuulunut takaisin soittoa...Roosa999 kirjoitti:Mulla on 420 FA risuperässä lukko paikallaan ja saa kokeilla Kangasniemellä.
Soita Oleniukselle ja pyydä heitä selvittämään asentamisen niksit. Sorvaus ei ollu paha homma, tai mikäs mä oon sanomaan kun Jänkhä sen sorvas
Sorvaus ei sinällään ole ongelma, kun on vaan selkeät ohjeet, mistä ja mihin mittaan.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Ohjeet on paketissa. Ihan iisibiisi juttu...vai mitä Jänkhä?
Ja pelaa kuin ajatus 26" Terracross:n kanssa.
Ja pelaa kuin ajatus 26" Terracross:n kanssa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Pelaa ku ajatus sitä ei voi kukaan kiistää.
Etenkin 420 hondassa kannattee oitis siirtyä maltilliseen rengastukseen (max 26") etenemiskyky muuttuu aivan totaalisesti.
Asennus on hiukankaan tekijämiehelle läpihuuto juttu.
Etenkin 420 hondassa kannattee oitis siirtyä maltilliseen rengastukseen (max 26") etenemiskyky muuttuu aivan totaalisesti.
Asennus on hiukankaan tekijämiehelle läpihuuto juttu.
- Mähis
- 6WD
- Mönkijä:: Honda 450 Foreman
no sitten no problemos. Täytyy sitten ottaa tyypin Kangasniemellä, niin saa lisää "löylyä kiukaalle" 

Sit kun tyypit ottaa niin on sen jälkeen vain yksi vaihtoehto 
Asentamiseen neuvoja ja niksejä jaetaan jos tarve vaatii.

Asentamiseen neuvoja ja niksejä jaetaan jos tarve vaatii.
Onkos toi lukko kuinka "nopea"?? tarraako kiinni jo tiukassa käännöksessä? vai onko jumi kokoajan
Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Jokaista konetta ajetaan eri tavalla. Itse ajan 420 FA laitetta takavedolla, kunnes on todellinen tarve 4x4 vedolle. Viivettä ei ole lukossa lainkaan, tai 1/8 kierros tai jotain.
Naama virneessä tuli 26" terracrosseilla ajettua tänään 9+9 km kelkkauraa kangasniemellä...
Naama virneessä tuli 26" terracrosseilla ajettua tänään 9+9 km kelkkauraa kangasniemellä...
Ettepäin
Tuotahan vois kokeilla kun rikastuu..vaikuttaa mielenkiintoselta
Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
Käytännössä viivettä ei ole nimeksikkään, mutta ei se tönkkikään ole, tiukassa käännoksessä ei laahaa ulommainen rengas. Tietty se on jäykempi pyöritellä kuin alkuperäinen, mutta enpä vähässä kummassa alkuperäiseen takaisin vaihtaisi.
Pari viikkoa sitten sai kunnolla testata, kun rapsahti vetoakseli uloimman nivelen juuresta poikki ja kolmivetoisena metsästä tielle völjäsin (lunta 20 cm). Tuntui, että ei se menen minnekkään kun toinen etunen oli totaalisesti pois pelistä,toinen etunen kyllä kiskoi koko ajan, eli pitää ja toimii.
Pari viikkoa sitten sai kunnolla testata, kun rapsahti vetoakseli uloimman nivelen juuresta poikki ja kolmivetoisena metsästä tielle völjäsin (lunta 20 cm). Tuntui, että ei se menen minnekkään kun toinen etunen oli totaalisesti pois pelistä,toinen etunen kyllä kiskoi koko ajan, eli pitää ja toimii.
Vanha Honda
Seuraavan lukon asennuksessa kokeilen tuon kiinni ottamisen säätämistä, teoriassa sen pitäis onnistua mut käytännön ihmisenä pitää saada konkreettista tulosta.
Minun mielestä 500 hondassa on selvästi kitkalukko.kokeiltiin ,nostettiin laite ilmaan ja pidin kiinni toisesta etupyörästä.pyörä niinkuin nyki korotetulla tyhj.käynn.Aika löysän oloinen lukko.hyvin pienellä kaasulla se yritti olla "lukossa eniten".
Perustelen sen sillä kun itelläni on vanha bb350 ,rengas nyki juuri samallalailla.Siinä bb on ainaki kitkalukko ,tasauspyörän lisäksi.
Tiedän kun olen ite nähnyt sen purettuna.Purettiin sen takia koska halusin kitkan tiukemmaksi.Sen sai aivan helpolla.
Siinä oli kytkinlevyt ja rosteriprikat jonka päässä kuperamallinen jousi joka puristaa paketin kasaan.Sen jousen perään(molemmissa päissä)lisättiin rosteriprikka 0.30mm paksu.Kitka lukosta tuli pitävämpi.Näin jälkeenpäin olisin laittanut 0.50mm paksut prikat.
Jos mulla olis honda 2/4 vetokytkimellä ,perä olis purettu ja kitkapaketista tulis erittäin tiukka,köyhän miehen detroit locker
Perustelen sen sillä kun itelläni on vanha bb350 ,rengas nyki juuri samallalailla.Siinä bb on ainaki kitkalukko ,tasauspyörän lisäksi.
Tiedän kun olen ite nähnyt sen purettuna.Purettiin sen takia koska halusin kitkan tiukemmaksi.Sen sai aivan helpolla.
Siinä oli kytkinlevyt ja rosteriprikat jonka päässä kuperamallinen jousi joka puristaa paketin kasaan.Sen jousen perään(molemmissa päissä)lisättiin rosteriprikka 0.30mm paksu.Kitka lukosta tuli pitävämpi.Näin jälkeenpäin olisin laittanut 0.50mm paksut prikat.
Jos mulla olis honda 2/4 vetokytkimellä ,perä olis purettu ja kitkapaketista tulis erittäin tiukka,köyhän miehen detroit locker

Ei ole kitkalukko, eikä sellainen perinteinen tasauspyörästö. Siel o sellaset palat jotka välittää vedon aina helpommin pyörivälle renkaalle, mutta jos vastus on sama, välittyy veto molemmille. Se lukko pitää niin kauan ku veto on päällä, mut jos löystyy, ni veto menee helpommin pyörivälle.
crf450 ja rincon