Nappivaihteet
Nappivaihteet
Kertokaas joku nyt ihan faktaa, miten ne Hondan nappivaihteet toimii. Olen käsittänyt, että vaihdetta vaihdetaan löysäämällä kaasua, ja painamalla nappia ylös tai alas. Mutta onko ko. vekottimessa ollenkaan kytkintä, eli tarviiko liikkeellelähdössä tai jossain muussa tilanteessa? Ja onko ykkönen superhidas, ja millä vaihteella käytännössä voi lähteä liikkeelle?
Toinen kysymys: Onko Hondassa 2/4 -vedon kytkin vasta vm-02 alkaen? Siis, ettei koko ajan tarvii ajaa 4-vedolla.
Kiitos taas.
Toinen kysymys: Onko Hondassa 2/4 -vedon kytkin vasta vm-02 alkaen? Siis, ettei koko ajan tarvii ajaa 4-vedolla.
Kiitos taas.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Tuosta välityksestä en osaa sanoa, mutta kytkimenä on keskipakovoimalla toimiva kytkin joka nappaa kiinni kun koneen kierrokset nousevat tarpeeksi. Irtoaa taasen kun kierrokset tarpeeksi alhaalla.
Eikös hondassa ole aluevaihtaja, eli siinä mielessä olisi todella hidas ykkönenkin olemassa ???
Eikös hondassa ole aluevaihtaja, eli siinä mielessä olisi todella hidas ykkönenkin olemassa ???
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- juniorijussi
- Tracks
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Viesti:
Oma 350 toimii just sillain et 1 on matelu vaihde eli pahat paikat järeemmän tavaran veto
. Sit 2 ja 3 on ne millä normaalisti lähdetään.
Sitä mää oonkin naureskellut itsekseni et mitä eroo on variaattorilla ja tolla nappivahteella kun noi vaihteetkin luistaa just tuosta keskipakokytkimestä johtuen eli jos lähtee isommalla vaihteella niin samanlailla se lähtee kuin variaattorikin.Ainakin mitä kelkkaa talvella ajoin..
Mun mielestä on hienoo vaihtaa vaihteita napista..Rallihullu kun olen niin tulee vähän semmonen ralliautoilu mieleen vaihtaessa..
Mulla on 2002 "rekisteröity"malli ja se on jatkuva 4veto.Mielestäni parempi kun kytkettävä..on vaan vähemmän liikkuvia osia..

Sitä mää oonkin naureskellut itsekseni et mitä eroo on variaattorilla ja tolla nappivahteella kun noi vaihteetkin luistaa just tuosta keskipakokytkimestä johtuen eli jos lähtee isommalla vaihteella niin samanlailla se lähtee kuin variaattorikin.Ainakin mitä kelkkaa talvella ajoin..

Mun mielestä on hienoo vaihtaa vaihteita napista..Rallihullu kun olen niin tulee vähän semmonen ralliautoilu mieleen vaihtaessa..

Mulla on 2002 "rekisteröity"malli ja se on jatkuva 4veto.Mielestäni parempi kun kytkettävä..on vaan vähemmän liikkuvia osia..
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
joo 2002 tuli sähkökytkin että saa 4x4 poiskytkettyä,omassa hondassa on sellainen ja se on 02/03 malli..
nappivaihteista,eli 1 on ns. superlow,ja sitten vaihtaessa höllää kaasua vähän ja napilla seuraava pykälä pesään.toimii hiton hyvin.´5 vaihdetta löytyy+pakki.
kuten anton jo sanoi,ostin sellaisen laitteen että sai takavetoiseksi mun vanhaan hondaan(-92).hinta oli kova,500€ mutta jotenkin tuntui siltä silloin että se oli sen väärti..se oli muuten warnin tekemä ja sen nimi oli 424 select.
nappivaihteista,eli 1 on ns. superlow,ja sitten vaihtaessa höllää kaasua vähän ja napilla seuraava pykälä pesään.toimii hiton hyvin.´5 vaihdetta löytyy+pakki.
kuten anton jo sanoi,ostin sellaisen laitteen että sai takavetoiseksi mun vanhaan hondaan(-92).hinta oli kova,500€ mutta jotenkin tuntui siltä silloin että se oli sen väärti..se oli muuten warnin tekemä ja sen nimi oli 424 select.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
No se -98 olikin jo luvattu toiselle asiakkaalle
, joten taisi ainakin vielä toistaiseksi jäädä Honda saamatta. Uuteen Hondaan vaihdossa ei Linhaista saa juuri mitään, eikä kaikki liikkeet edes ota vaihdossa
, joten jatkan katselua. Ja teen edelleen Linhailla ne puuhommat, kyllä ne silläkin onnistuu.