Sivu 1/1
Nappivaihteet
Lähetetty: 29 Huhti 2005 20:19
Kirjoittaja Zarzar
Kertokaas joku nyt ihan faktaa, miten ne Hondan nappivaihteet toimii. Olen käsittänyt, että vaihdetta vaihdetaan löysäämällä kaasua, ja painamalla nappia ylös tai alas. Mutta onko ko. vekottimessa ollenkaan kytkintä, eli tarviiko liikkeellelähdössä tai jossain muussa tilanteessa? Ja onko ykkönen superhidas, ja millä vaihteella käytännössä voi lähteä liikkeelle?
Toinen kysymys: Onko Hondassa 2/4 -vedon kytkin vasta vm-02 alkaen? Siis, ettei koko ajan tarvii ajaa 4-vedolla.
Kiitos taas.
Lähetetty: 29 Huhti 2005 21:14
Kirjoittaja anton
Muistelisin että hondamies jälkiasensi 2/4 omaan hondaan jälkeenpäin. Tilas sellaisen vaihtajan jenkeistä, maksoi jotain 500e paikkeilla. Kertokoon itse tarkemmin.
Lähetetty: 29 Huhti 2005 22:50
Kirjoittaja Roosa999
Tuosta välityksestä en osaa sanoa, mutta kytkimenä on keskipakovoimalla toimiva kytkin joka nappaa kiinni kun koneen kierrokset nousevat tarpeeksi. Irtoaa taasen kun kierrokset tarpeeksi alhaalla.
Eikös hondassa ole aluevaihtaja, eli siinä mielessä olisi todella hidas ykkönenkin olemassa ???
Lähetetty: 30 Huhti 2005 22:54
Kirjoittaja juniorijussi
Oma 350 toimii just sillain et 1 on matelu vaihde eli pahat paikat järeemmän tavaran veto

. Sit 2 ja 3 on ne millä normaalisti lähdetään.
Sitä mää oonkin naureskellut itsekseni et mitä eroo on variaattorilla ja tolla nappivahteella kun noi vaihteetkin luistaa just tuosta keskipakokytkimestä johtuen eli jos lähtee isommalla vaihteella niin samanlailla se lähtee kuin variaattorikin.Ainakin mitä kelkkaa talvella ajoin..
Mun mielestä on hienoo vaihtaa vaihteita napista..Rallihullu kun olen niin tulee vähän semmonen ralliautoilu mieleen vaihtaessa..
Mulla on 2002 "rekisteröity"malli ja se on jatkuva 4veto.Mielestäni parempi kun kytkettävä..on vaan vähemmän liikkuvia osia..
Lähetetty: 02 Touko 2005 09:00
Kirjoittaja blue Honda Trx
joo 2002 tuli sähkökytkin että saa 4x4 poiskytkettyä,omassa hondassa on sellainen ja se on 02/03 malli..
nappivaihteista,eli 1 on ns. superlow,ja sitten vaihtaessa höllää kaasua vähän ja napilla seuraava pykälä pesään.toimii hiton hyvin.´5 vaihdetta löytyy+pakki.
kuten anton jo sanoi,ostin sellaisen laitteen että sai takavetoiseksi mun vanhaan hondaan(-92).hinta oli kova,500€ mutta jotenkin tuntui siltä silloin että se oli sen väärti..se oli muuten warnin tekemä ja sen nimi oli 424 select.
Lähetetty: 02 Touko 2005 09:09
Kirjoittaja Zarzar
Kiitos tyhjentävästä vastauksesta.

Lähetetty: 02 Touko 2005 09:21
Kirjoittaja Zarzar
Asensitko itse sen 2-veto kytkimen? Oliko vaikeaa? Tuliko ohjeita mukana tms.? Ihan vaan siltä varalta, jos vaikka ostan sen kiikarissa olevan Hondan (-98)...
Lähetetty: 02 Touko 2005 09:31
Kirjoittaja Zarzar
siis piti olla -98 ja hymiö vasta sitten...
Lähetetty: 02 Touko 2005 16:23
Kirjoittaja anton
Noita omia viestejä voi mukakatakkin. Klikaat tuosta oman viestin oikeasta ylänurkasta ja siitä sitten.
Ai hondamiehellä oli viellä -92 mönkijässä se kytkin.. Mä luulin että sä asensit sen nykyiseen hondaasi. Vähän ihmettelinkin että aika uusi honda, ja silti kytkin piti asentaa.

Lähetetty: 02 Touko 2005 22:02
Kirjoittaja blue Honda Trx
ju se oli -92 se vanha...siihen sen 424 selectin asensin.tässä nykysessä on jo vakiona sähköinen kytkin että saa nelivedon pois.
zarzar,se laite oli aika helppo asentaa,pirun hyvät ohjeet tuli mukaan.
Lähetetty: 03 Touko 2005 14:14
Kirjoittaja Zarzar
No se -98 olikin jo luvattu toiselle asiakkaalle

, joten taisi ainakin vielä toistaiseksi jäädä Honda saamatta. Uuteen Hondaan vaihdossa ei Linhaista saa juuri mitään, eikä kaikki liikkeet edes ota vaihdossa

, joten jatkan katselua. Ja teen edelleen Linhailla ne puuhommat, kyllä ne silläkin onnistuu.
Lähetetty: 03 Touko 2005 14:30
Kirjoittaja kukkumyy
Kunhan et luovuta
Kauppiaan häpiä jos ei osaa/halua tehdä kauppaa...