Sivu 1/4
Foreman 500 vai TRX 420 mikä kannattaa ostaa????
Lähetetty: 20 Tammi 2008 12:22
Kirjoittaja V500
Olen miettinyt hankkia Hondan mutta tarvitsen vähän hyviä mielipiteitä.
Kun olen kattonut niin kyllä 500 näyttää paljon vahvempi kuin 420. MM,Tuplat takaiskarit varmaan parempi jos on joku kyydissä 420 oli aika pehmeä perässä. Tuntuu vähän kuin 500 olis tehty raudasta ja 420 muovista, ainakin muoviosaat näyttivät heikkoompia. Tietysti siellä on hintaero myös.
Sitten mulla on toinen kysymys. Miksei 500ssa on vesijäähdytys? Sen vuoksi 420 on minun mielestä parempi vaihtoehto. Kun kuitenkin kesällä maalla ajaa eniten. Minulla on nimittäin 2 kaveria joilla on Arctic-Cat ja ilmajäähtyinen, ja kuumina kesäpäivinä se on kyllä ollut ongelma. Mulla oli itse kerran Honda CB 125 krossipyörä ilmajäähtyinen ja kyllä kesällä oli ongelmaa.
Lähetetty: 20 Tammi 2008 12:29
Kirjoittaja Polarisfan
Jos tehoja mietit niin noiden mönkijöiden välillä ei ole eroja...Ja se 420 on vielä ketterämpi ja kevyempi. Eli vähemällä rahalla saat yhtä tehokkaan kömpijän. Ja siinä 420: ssa han on Hondan ruisku.
Lähetetty: 20 Tammi 2008 13:04
Kirjoittaja opelman1
500 löytyy fa ja fe malli joista fa:ssa on nestejäähdytys ja automaatti+nappimanuaali vaihteet.. kun taas fe on nappimanuaali ja ilmajäähdetteinen.
Lähetetty: 20 Tammi 2008 15:51
Kirjoittaja V500
opelman1 kirjoitti:500 löytyy fa ja fe malli joista fa:ssa on nestejäähdytys ja automaatti+nappimanuaali vaihteet.. kun taas fe on nappimanuaali ja ilmajäähdetteinen.
Kyllä 500FE olis minun mielestä parempi vaihtoehto. Tykkään tavallisella vaihteella (siellä tulee voima suoraan moottorista) ja se on myös 1200€ halvempi. Voiko muuten 420 takajousi säätää niin että se tulee jäykempi?
Lähetetty: 20 Tammi 2008 15:56
Kirjoittaja Jappa
Ite ostaisin mahdollisimman yksinkertaisemman värkin koska siihen ei tule kuin yksinkertaisia vikoja. Itekin kun oon näin yksinkertainen ni osais itekin korjata ne viat
Jappa
Lähetetty: 20 Tammi 2008 19:45
Kirjoittaja Jaski
Meilläkin mietittiin samaa ja päädyttiin 420 malliin. Perusteina olivat:
-huokeampi hinta
-pienempi ja samat tehot
-suoraan sanottuna myyjäkin suositteli 420 mallia
Ja tyytyväisiä ollaan päätökseen oltu. Katteet kestävät mahottomat määrät, itellä on melko läjässä menny katteet ja ei ole mitään tullut kuin naarmuja

.
Lähetetty: 20 Tammi 2008 20:12
Kirjoittaja tiennäyttäjä
jos hupikäyttö ota 420.pirteä ja näppärä.jos paljon työkäyttöä sitten 500rubicon.siinä veto hydrostaattinen ja sillä pystyy työkäytössä ajamaan tosi hitaasti, sillä siinä on monta eri ohjelma-asentoa lootalle ja myös nestejäähdytys
Lähetetty: 09 Helmi 2008 10:08
Kirjoittaja JuppeH
eilen otin 420fe -08 mallin viikonlopuksi koeajoon. Loistava kampe
Yllätyin positiivisesti tehoista! Aivan älytön vetämään ja käsittämättömän vakaa ja varma ajaa esim. lumella. Miinuksena voisin sanoa maavaran perästä ja oudosti säädetty jousitus. Eli arvosana ois jotain 8+

Pitääköhän alkaa vaihtaan itelle tämmöinen

Vinssi ja karkeammat isot renkaat on vaan ihan pakolliset tähän!
Lähetetty: 09 Helmi 2008 10:13
Kirjoittaja Roosa999
pohjapanssari ja 26" renkaat, niin 420:n on aika hyvä etenemään. Isompia ei kannata laittaa, sillä koneesta loppuu teho.
Lähetetty: 11 Helmi 2008 17:54
Kirjoittaja V500
Mikä on muuten 420FE:n oikea maavara. Hondaluettelon mukaan 23cm mutta TM tastauksessa maavara oli ainoastaan 16,5cm niin myös yhen ruotsalais nettisivun mukana. Onko se niin että kardaanin alla on ainosataan 16,5cm ja takaakselin akselin alla on 23cm, tai miten maavara mitataan?
Lähetetty: 11 Helmi 2008 20:08
Kirjoittaja Polarisfan
Kyllä tyo 16,5 cm kulostaa järkevältä kun kerran on jäykkä takaakseli

Lähetetty: 11 Helmi 2008 21:22
Kirjoittaja tiennäyttäjä
jäykkä taka-akseli ja renkas koko, se määrää siinä kohin maavaran merkistä riippumatta

Lähetetty: 13 Helmi 2008 19:34
Kirjoittaja V500
Kyllä se niin on että 420:sessa on ainaostaan 165mm maavaraa kardanin alla. Kuulostaa kyllä aika vähän jos metsässä meinais ajaa. Ottaa varmaan aika usein kiinni ja jää siellä keilumaan.
Lähetetty: 13 Helmi 2008 19:36
Kirjoittaja Polarisfan
V500 kirjoitti:Kyllä se niin on että 420:sessa on ainaostaan 165mm maavaraa kardanin alla. Kuulostaa kyllä aika vähän jos metsässä meinais ajaa. Ottaa varmaan aika usein kiinni ja jää siellä keilumaan.
Voihan olla, mut kevythän se on..Heittämällä sen saa pois jos jää keilumaan.
Lähetetty: 13 Helmi 2008 20:32
Kirjoittaja usa
onhan näissä jäykkäperäsissä vähemmän maavaraa kuin irs:ssä eikä pohja ole yhtä tasanen, mutta ei oo kyllä kertaakaan jääny pelkästä perämurkulasta kiinni killumaan mihinkään