Sivu 1/1
420 FE vai 500 Foreman
Lähetetty: 16 Touko 2008 21:50
Kirjoittaja Fred Scuttle
Kumpi kannattaisi laittaa, mitkä toisessa toista parempaa ja minkälaisia tarjouspaketteja tarjolla?
Nestekonettahan pidetään lujempana, mutta mitenlie näissä hondissa?
Entä tuo 500:n kitkalukko, onko merkittävää etua?
Entä rakenteet yleensä, onko 500:ssa vankemmat?
Lähetetty: 17 Touko 2008 21:26
Kirjoittaja TRX
Tästäkin asiasta taitaa olla aiemmin keskusteltu mutta laitetaanpa nyt oma kommentti.
Pääsiäisen alla minulla oli pohdinnassa 420 ja Foreman, pikkuhondalla ajelin pari tiimaa ja pidin sitä näppäränä laitteena, sopi heti hanskaan ja kokemusta on nappivaihteista ja niitä pidän hyvänä, Foreman minulla on ollut ja sitä pidän myöskin erittäin hyvänä mönkijänä.
Teho ja vääntö ovat käytännössä samat, Foreman raamikkaampi mutta myös kankeampi ja nestejäähdytys varmaan ihan hyvä mutta toisaalta Foreman on yksinkertaisempi rakenteeltaan mikä sekin on hyvä asia.
Foreman on jo aika vanha keksintö eli ei varmankaan ole lastentauteja + siihen saa osia ja varusteita vaikka minkälaisia.
Sitten pakka meni sekaisin kun Eestin pojat antoi KQ 700:sta kovan hinnan, Warnilla + isoilla pyörillä + aluilla ylivuotinen uusi 7600:- sis. meidän alvi, 420 isoilla pyörillä ja Warnilla olisi ollut samanverran ja Foreman 600:- enemmän.
Ostin siis KQ:n jolla en tosin ajanut metriäkään kun pakkameni vielä toisen kerran sekaisin eli sain Canasta tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä ja Suikka meni myyntiin.
Tai tarkennetaan että hallitus, joka sinänsä naiseksi ymmärtää harrastustoimntaa hyvin, antoi määräyksen että molemmat myyntiin ja se kumpi eka menee saa mennä ja toinen jää. Onneksi kaveri pelasti ostamalla Suikan
Valintasi on vaikea ja toisia vielä vaikeampi neuvoa.
Lähetetty: 17 Touko 2008 22:34
Kirjoittaja Fred Scuttle
Onko tuo 500 Foreman tullut markkinoille 2004-2005?
Lähetetty: 19 Touko 2008 15:00
Kirjoittaja V500
Mä ostin uusi Foremanni kaksi viikkoa sitten ja mulla on pakko sanoa että olen tosi tyytyväinen valinnasta. minä mietin myös monta kuukkautta että pitäiskö ostaa 420 tai 500 (minun kaverilla on 420) mutta onneksi otin 500. se on minun mielestä mukavampi ajaa.
Näin myyjä sanoi mulle.
500. isompi maavaraa, isommat pyörät, vahvempi kytkin, tuplat takajouset. vahvempi rakenne jos aioit töitä tehdä niin 500 on parempi. enemmän vääntö. ilmajäähdytys
420. Ehkä vähän ketterämpi, rusiku(uudempi tekniikka) vähän halvempi,
Neste jäähdytys
Lähetetty: 19 Touko 2008 15:36
Kirjoittaja Fred Scuttle
V500 kirjoitti:Mä ostin uusi Foremanni kaksi viikkoa sitten ja mulla on pakko sanoa että olen tosi tyytyväinen valinnasta. minä mietin myös monta kuukkautta että pitäiskö ostaa 420 tai 500 (minun kaverilla on 420) mutta onneksi otin 500. se on minun mielestä mukavampi ajaa.
Näin myyjä sanoi mulle.
500. isompi maavaraa, isommat pyörät, vahvempi kytkin, tuplat takajouset. vahvempi rakenne jos aioit töitä tehdä niin 500 on parempi. enemmän vääntö. ilmajäähdytys
420. Ehkä vähän ketterämpi, rusiku(uudempi tekniikka) vähän halvempi,
Neste jäähdytys
Olisiko asiantuntijoilla tietoa, miltä kohdin rakenne on vahvempi ja onko kytkimessä eroja?
Lähetetty: 19 Touko 2008 16:53
Kirjoittaja jänkhä
Vahvemmasta rakenteesta ja kytkimestä ei ole itellä mitään hajua mutta, onhan se vähän niin että ilmajäähdytys ja kaasaripeli alkaa olemaan jo eilispäivää.
Ruiskupelin kanssa jää kaikenmaailman ryypyn ja suuttimien kans kikkailut pois.
Lähetetty: 19 Touko 2008 17:30
Kirjoittaja Roosa999
Mulla ollut tuo 420, kuten olen monessa topikissa maininnut ja olet erittäin tyytyväinen laitteen ominaisuuksiin, eritoten keveyteen.
Ruisku ei todellakaan ole mikään uusi keksintö ja näissä käytetään nykyisin jo tekniikaltaan varsin varmaa ja pitkään käytössä ollutta epäsuoraa tekniikkaa, jossa polttoaineen ruiskutus tapahtuu imukanavaan, eikä siis palotilaan suoraan. Ei näitä ruiskuja joka konetta varten tehdä omaansa, vaan käytetään yleisesti saatavilla olevia valmistajien, kuten: Keihin, Bosch, Magneti Marelli jne tekniikkaa.
Mutta suoriltaan en lähde vertaamaan laitteiden paremmuutta keskenään, sillä jokainen voi laittaa ominaisuudet, tekniikat jne vastakkain omissa taulukoissaa.
Ruisku on käytössä kaikilla merkittävillä valmistajilla ja en ole mistään varsinaisista ruiskuongelmista kuullut, päinvastoin.
Lähetetty: 19 Touko 2008 21:39
Kirjoittaja PYY
Tämä se on loputon tinkaus hondarintamalla, 420 vaiko 500. Mielipiteitä on varmaan yhtä paljon kuin on tällä foorumilla kävijöitä
Itselläni ollut nyt hetken aikaa (3kk) 500FE eikä ole tarvinut katua päätöstä.
Suosittelen, että rohkeesti vaan kokeilemaan kumpaakin ja sitten päätös sen mukaan kumpi on ittelle sopivampi. Itse päädyin tuohon 500:een ihan perstuntumalla... tuntui ittelle sopivammalta laitteelta

Lähetetty: 19 Touko 2008 21:43
Kirjoittaja Roosa999
Nyt oot Pyy oikeilla jäljillä. Täältä alkuvauhti ja perstuntumalla loput

Lähetetty: 20 Touko 2008 00:05
Kirjoittaja ATC
Karkeasti voisi myös jakaa, että jos enempi työpainotteista käyttöä, silloin 500 malli. Jos enempi vapaa-ajankäyttöä, niin sitten tuo 420 malli, joka on jo kannuksensa ansainnut ja osoittautunut monissa kipailuissa pystyväksi laitteeksi.