Sivu 1/1

Valinnan vaikeus

Lähetetty: 19 Touko 2008 12:32
Kirjoittaja JariKoo
Tervehdys kaikille "vanhoille" foorumilaisille!

Olen täysin uusi täällä joten sallikaa jopa tyhmätkin kysymykset täältä jos semmoisia ilmenee...Kevään korvalla on ilmaantunut vimmattu mönkijä kuume. Tosiaan ensimmäistä mönkkäriä hankkimassa ja niinkuin muutkin täällä kyselee mielipiteitä joten minäkin teen niin! Mönkijän käyttö koostuisi minulla 50/50 hupia ja hyötyä.Aikaisempia topicceja olen lueskellut ja hakua olen käyttänyt... Ja tällä hetkellä mahdollisia vaihtoehtoja on kolme;

-Honda TRX420FE
-Honda TRX500FE
-Yamaha Grizzly 450

Honda kauppias yrittää päätäni kallistaa 500:sen suuntaan kuulemma sen pommin varman tekniikan takia. Ei kuulemma enää lastentauteja eikä turhia hienouksia. Tällä luulen että hän tarkoitti ruiskua (420)joka on nirsompi kaikelle. Sanoi mm. että on sähköstä riippuvainen ja näinhän se kyllä on! Kaasari ei sähköä kaipaa...Ja mitä itse tutkiskellu niin kyllähän se viissatku on jämäkämpi. Yamahasta taas ei oikein mitään mielipidettä vielä.

Joten jos taas kerran pistäsitte mielipiteitänne noista vaihtoehdoista. Myös testejä seuranneina voitte kertoa miten ovat menestyneet. Myös hintoihin kommentteja ja mahdollisesti paikkoja mistä saa edullisesti. Hinnat millä minulle myytäisi;

-420 (7550€)
-500 (7950€)
Grizzly (8350€) Special Edition (8450€)

Ja näihin hintoihin sisältyy lumilevy,koukku,Warn RT25 vinssi

Suuri kiitos etukäteen!

Lähetetty: 19 Touko 2008 22:39
Kirjoittaja Vee-äM
Puolueellinen vastaus koska Hontaa en ole omistanut mutta Yammun noista hakisin.

Perusteluina tarvittaessa 100% lukko ja retkupeffa.Mutta loistavia laitteita ne on kaikki kolme,onnea valintaan ja uuteen harrastukseen.

Lähetetty: 22 Touko 2008 14:26
Kirjoittaja teeamhoo
Kyllä itse valitsisin tuon 420FE:n,koska se on ruiskuvehje ja näin ollen esim. kaasuunvastaavuus parempi mielestäni.Myös yleinen suuntaus näyttäis olevan ruiskuun siirtyminen.Tietyllä lämpötilalla kaasarivehkeessä saattaa esiintyä jäätymisilmiötä.Onhan tuo myös halvin noista,eli voi ostaa vaikka isommat renkaat ja silloin meneekin jo melko pahoista paikoista.Pomminvarmuudesta löytyy faktaa täältä.

Lähetetty: 22 Touko 2008 21:31
Kirjoittaja hanjar
Tuohon jäätymisongelmaan 500FE:ssä on kaasarissa sähkövastus korjaamassa tilannetta. Oman 500FE:n ostin helmikuussa ja lumilevy/vinssi pakettien hinnat jammusta ja 500 Hondasta oli heti monta sataa halvemmat kuin nuo sun hinnat. Taitaa 500FE:n hintaan kuulua nyt myös aluvanteet.

Lähetetty: 23 Touko 2008 11:19
Kirjoittaja JariKoo
Mitä hintoihin tulee niin noi ilmoittamani hinnat ovat todellakin aika korkeita! Jatkettuani tarjousten kyselyjä niin hinnat tullut todella paljon alas päin...Eli tässä taas opetus vasta-alkajille,kysellä kannattaa ja paljon eikä hypätä heti ensimmäiseen!
Ja mitä tulee tuohon bensan syöttöön niin tottakai se ruisku vastaa paremmin ja muutenkin ehkä toimivuudeltaan joittenkin mielestä parempi kun se on nykyaikaa...Mutta kaasari ei edelleen tarvitse sähköä, ehkä helpompi/halvempi huollettava mutta mielipiteitähän riittää monia...Taitaa vaan pää kallistua tuonne 500:sen suuntaan.

Lähetetty: 24 Touko 2008 01:17
Kirjoittaja Gerko
hanjar kirjoitti:Tuohon jäätymisongelmaan 500FE:ssä on kaasarissa sähkövastus korjaamassa tilannetta.
Ikuna kuullutkaan kaasarissa olevan sähkövastusta :shock:
Toisaalta se sitten selittäisi sen, että -30 c:n pakkasessa 500 FE hörähtää ongelmitta käyntiin ja kulkee... 8)

Lähetetty: 24 Touko 2008 07:59
Kirjoittaja tiennäyttäjä
pahimoilleen nollan alapuolella kun on pahin jäätymis keli vastus ei jaksa pitää kaasutinta sulana ,ei käy tyhjää.ruiskussa ei itellä ollut jäätymis ongelmia ollenkaan :)

Lähetetty: 24 Touko 2008 10:57
Kirjoittaja Skygo
Niin, jäätyminen tulee nimenomaan kostealla nollakelillä. 30 asteen pakkasessa ilma on huomattavasti kuivempaa ja näin ollen karpuraattoriin ei tule jäätä.