Sivu 1/2
Saako laittaa 4-vedon päälle vauhdissa 420:ssä
Lähetetty: 01 Kesä 2008 12:56
Kirjoittaja Fred Scuttle
Ja ottaa pois?
Lähetetty: 01 Kesä 2008 13:28
Kirjoittaja ATC
En suosittelisi temppua ja valmistaja lupaa moisen vain Polariksella.
Lähetetty: 01 Kesä 2008 15:00
Kirjoittaja JuppeH
Manuaalissa kyllä kielletään tekemästä noin.. Mut on tuo tullu kokeiltua hondalla eikä oo levinnyt

En kuitenkaan suosittele..
Lähetetty: 01 Kesä 2008 16:36
Kirjoittaja jänkhä
Tämä on taas yksi niistä asioista mikä ei meikäläisen päähän mahdu. Minkä ihmeen takia se pitäs saada vauhdissa päälle ja pois? Itse ainakin maastoon mennessä laitan nelivedon samantien päälle, vähentää nimittäin niitä jänniä tilanteita kun neliveto olisi pitänyt olla jo päällä.
Lähetetty: 01 Kesä 2008 19:41
Kirjoittaja juhatapio
en tiä saako vai eikö saa, itte kuiten oon aina tarvittaessa tuon tehny neljän tuhannen kilsan ajan ja ainaskaa vielä ei oo rikki menny, ja kun ei ees karahda tai anna muuta ääntä nii kaipoa sitte ei oo huonookaa tykänny!
Lähetetty: 01 Kesä 2008 20:08
Kirjoittaja velho
Niin ne vissiin laittaa niihin ohjekirjoihin niitä ohjeita ihan huvin vuoks!?
Mitä niitä uskomaan kyllä suomalainen "tosi"mönkijä mies itte paremmin tietää, ei muuta kun nelari seittemeskympissä päälle, ja vehkeet paskaks!
No sitten ei muuta kun sammyssille itkemään kun ei takuu pelaa ja on ihan susi mönkijä!
Lähetetty: 01 Kesä 2008 21:59
Kirjoittaja Mökkihöperö
Hondan omistajien pitää aina välillä keksiä jotain normaalista poikkeavia ideoita että olisi edes pieni mahdollisuus saada vehje rikki, ja samalla jotain kirjoiteltavaa foorumillekin.
Muuten täällä honda osastolla tuppaa olla hiljaista kuin huopatossu tehtaalla. Kaikki vaan ajelee tyytyväisenä suu korvissa... on niin hyvää ettei sanotuksi saa!

Lähetetty: 01 Kesä 2008 22:02
Kirjoittaja Roosa999
hmm...Olen sen kirjan läpi lukenut, enkä muista muista kieltoa, mutta mun muistiin ei kannata luottaa.
2/4 nelivedon välillä olen vaihtanut, mutta samaan tapaan kun autossa vaihteenvaihto ilman kytkintä. Ei siis vetoa päällä, mutta ei moottorijarruakaan. Nätisti ja rutisematta menee päälle ja pois.
Lähetetty: 01 Kesä 2008 23:24
Kirjoittaja tiennäyttäjä
niinpä kukapa kieltäis kokeilemasta omasta vehkeestä,mutta kannattaa miettiä mitä järki ja lompakko sanoo asiasta

Lähetetty: 02 Kesä 2008 00:03
Kirjoittaja Roosa999
Kapine on kohta 12 kk vanha ja 150 h ajettu. Olisi se jo kouluttanut sekä järkeä että lompakkoa, jos sikseen tulee. Mutta kerroin vain oman kokemuksen ja en kehottanut luottamaan muistiini.
Lähetetty: 02 Kesä 2008 08:11
Kirjoittaja Koheltaja
Hondasta ei sinänsä kokemuksia mutta muilla merkeillä olen kytkenyt/poistanut nelivedon ajossa. Mutta huom vain siinä tapauksessa että etu/takarenkaat on halkaisijaltaan samankokoiset ja kuten Roosa mainitsi, ei vetoa tai jarrutusta.
Jokainen sitten omalla vastuulla, järjen käyttö on sallittua

Lähetetty: 02 Kesä 2008 12:00
Kirjoittaja Kartza
Miksi muuten sitä nelivetoa pitää yleensäkkään ottaa pois päältä.? mitä siinä säästää, vai miksi 2wd/4wd nappulaa pitää vekslata ees taas.
Valaiskaa maalaista.

Lähetetty: 02 Kesä 2008 12:42
Kirjoittaja Roosa999
Ainakin Honda kulkee kevyemmin tiellä 2wd päällä. Johtuu varmaan siitä, että etu- ja takarenkaiden välillä vallitsee pääsääntöisesti pienoinen kokoero.
Lähetetty: 02 Kesä 2008 13:20
Kirjoittaja rekisteri
Kartza kirjoitti:Miksi muuten sitä nelivetoa pitää yleensäkkään ottaa pois päältä.? mitä siinä säästää, vai miksi 2wd/4wd nappulaa pitää vekslata ees taas.
Valaiskaa maalaista.

Niin.. Kun se on muutenki 3x4
Lähetetty: 02 Kesä 2008 18:16
Kirjoittaja Kartza
Roosa999 kirjoitti:Ainakin Honda kulkee kevyemmin tiellä 2wd päällä. Johtuu varmaan siitä, että etu- ja takarenkaiden välillä vallitsee pääsääntöisesti pienoinen kokoero.
Ei ainakaan edellisissä suzukeissa huomannut mitään eroa (250 quad runner) vaikka rengas koko oli huomattavasti pienempi edessä. Parempi käyttää nelivetoa jatkuvasti niin, säästää taka vetareita aika paljon. Tehoakin se vie moottorilta yhtä paljon, oli sitten päällä 2wd tai 4wd.