Sivu 1/1
Onko 420 FE:n ja FM:n etuperässä
Lähetetty: 17 Kesä 2008 22:51
Kirjoittaja Fred Scuttle
Eroa, kun ohjekirjassa etuperän öljynvaihto-osassa sanotaan, että tämä koskee vain mallia 420 FE?
Lähetetty: 18 Kesä 2008 09:44
Kirjoittaja nakupää
Tarkkaa porukkaa täällä. FE JA FM on sama etuperä. Mutta se ohjekirjahan on erikseen malleille TE ja FE sekä toinen ohjekirja malleille TM ja FM. Ja T mallithan on takavetoisia.
Lähetetty: 18 Kesä 2008 10:12
Kirjoittaja Roosa999
FE:n ja FM:n etuperä on sama ja vaihdot samaten.
Lähetetty: 18 Kesä 2008 16:44
Kirjoittaja Fred Scuttle
Noin epäilinkin, mutta mielessä kävi, että jos tuo fm olisi enempi karvalakkiversio ja siitä puuttuisi kitkalukko,,,, vai onko sitä feessäkään?
Lähetetty: 18 Kesä 2008 17:26
Kirjoittaja Roosa999
Kyllä kummassakin on kitkalukko. Ainakin sellainen todentuu, kun nostaa eturenkaat ilmaan ja kytkee 2 WD:lle, niin kummatkin renkaat pyöriin samaan suuntaan toista pyöritettäessä. Kun kutkee 4wd asennolle, pyörii renkaat erisuuntiin, eli tasauspyörästö kitkalukolla. Ja toimii kohtuullisesti se Etujarrukikka. Olen ajanut kummallakin ja kokeillut, että kummassakin on sama perä.
Ota vain se FE jos vaan kassa kestää. Nappivaihtet on näppärät.
Lähetetty: 18 Kesä 2008 18:04
Kirjoittaja Fred Scuttle
Roosa999 kirjoitti:Kyllä kummassakin on kitkalukko. Ainakin sellainen todentuu, kun nostaa eturenkaat ilmaan ja kytkee 2 WD:lle, niin kummatkin renkaat pyöriin samaan suuntaan toista pyöritettäessä. Kun kutkee 4wd asennolle, pyörii renkaat erisuuntiin, eli tasauspyörästö kitkalukolla. Ja toimii kohtuullisesti se Etujarrukikka. Olen ajanut kummallakin ja kokeillut, että kummassakin on sama perä.
Ota vain se FE jos vaan kassa kestää. Nappivaihtet on näppärät.
Muutaman viikon on FE jo ollutkin.
Lähetetty: 14 Heinä 2008 20:51
Kirjoittaja dewpoint
Roosa999 kirjoitti:
Ota vain se FE jos vaan kassa kestää. Nappivaihtet on näppärät.
Tässäpä oikeastaan jo tulikin vastaus kysymykseeni.
Aikeissa siis hommata Honda 420 tai 500. Mietiskelin vaan, että ottaako tuo nappivaihdeversio vai perinteinen jalkavaihdemalli.
Helppous ja näppäryys toki kiinnostaa, ainoa huolenaihe on että kuinka vikaherkkä peli tommonen nappivaihde mahtaa olla.
Kömpijän käyttö tulee olemaan rankojen ajamista mettästä(ei kovin hankala maasto,Hondan maavara riittänee), lumitöitä ja järven jäällä ajoa.
Toki muitakin merkkejä/malleja saa ehdotella, minä kun en näistä juuri mitään tiedä.
Ehdotuksia vaikka yyveellä ni ei tuu pilattua tätä topikkia.
Lähetetty: 14 Heinä 2008 22:19
Kirjoittaja Roosa999
Eipä ole vaihteensiirrossa ilmennyt vikoja. Hondalla on jo vuosien kokemus moisista vaihteista, joten eiköhän ne kestä.
Lähetetty: 14 Heinä 2008 23:50
Kirjoittaja dewpoint
Roosa999 kirjoitti:Eipä ole vaihteensiirrossa ilmennyt vikoja. Hondalla on jo vuosien kokemus moisista vaihteista, joten eiköhän ne kestä.
Selevä pyy. Jatkan kattelua mm. tähän nojaten

Lähetetty: 15 Heinä 2008 17:07
Kirjoittaja jajukont
Kyllä noi Hondan vaihteistot mahtavasti pelittää. Ite olen tykästynyt tuohon Rubiconin vaihteistoon, varsinkin automaatilla ajettaessa. Oikeestaan ei nappivaihteita paljon tule käytettyä, kun automaatti hoitaa pehmeästi ja viiveettä vaihdot. Huomasin tuossa vauhdilla ajettaessa pitkään hiekkarinteeseen koneen alkaessa hyytymään vaihdoin napeilla alas pykäliä niin viive oli tosi pitkä ja kerkes hyytymään vallan. Vaikka mielestäni ajoissa aloin naputtaan vaihteita alas. Automaatilla ei ongelmia. Ja vaikka maavaraa kehutaan pieneksi, niin melko hyvin olen kahden 800 renegaden perässä pysyny vakiorenkaillakin. Tosin pahimpia rypemiskohtia olen pyrkinyt kiertämään jos mahdollista

Omaa on vinssattu, mutta myös noita can-am:kin. On ollut suota ja mettäojia.
Vuoden vanha toi nyt on ja ainut ongelma on ollut alussa se pakoputken katkeaminen, mistä veli kirjottelikin tänne omalla nimimerkillään. 4500km ja 200h mittarissa, pääasiassa matka-ajoa, mutta metsähommissakin käyty, kantoja kerätty pellolta ja pari emakon raatoakin vinssattu sikalasta... Vankkana Hondan miehenä voin suositella kyllä näitä koneita. Laatua ja kestävyyttä löytyy.