Sivu 1/1
Honda TRX500FA - jäähdytysneste kuumenee
Lähetetty: 08 Heinä 2008 19:51
Kirjoittaja lispetti
Eli, Honda TRX500FA, ajettu hikiset 10 tuntia, mutta alusta saakka ongelmana on ollut, että jäähdytysnesteen merkkivalo palaa ihan kaikissa ajo-olosuhteissa approx 4 minuutin jälkeen. Kun moottorin sammuttaa, kuulee, että nesteet oikeesti kiehuu, eli varoittelee ihan aiheesta.
onko kellään vastaavaa kokemusta ja mikä mahtais olla vikana ? Noin sen laitteen tuskin on tarkoitus toimia ?
Lähetetty: 08 Heinä 2008 21:23
Kirjoittaja V500
Toimiiko pihallin? pitäis kyllä kuulla kun puhallin alkaa puhaltaa. voi olla joku johto irti tai sitten puhallin lämpöanturi on sökö. Tai sitten termostaatissa on jotain vikaa. Miten on jos menet ajaamaan vähän pitempi matka, noin 10km ja ajat niin että nopeus on noin 60km/h jos se silloni toimii niin vika on varmaan puhaltimessa.
Lähetetty: 08 Heinä 2008 22:49
Kirjoittaja nakupää
Jos tosiaan 4 minuutin jälkeen jo kuuma herää epäilys kiertääkö neste lainkaan tai onko sitä ylipäänsä. Tarkista että nestettä on muuallakin kun paisuntasäiliössä.
Lähetetty: 11 Heinä 2008 21:56
Kirjoittaja sarani
mun piti lisätä nestettä kun oli eka ajo sen jälkeen ei valo syttyny yli 1000km jo menty.taitaa olla se luovutus huolto semmonen että onks sitä sit ollenkaa

Lähetetty: 12 Heinä 2008 07:46
Kirjoittaja MikaR
kuulostaisi, että olisi jäähdytinjärjestelmässä ilmalukko.
Nostapa laite takatarakkaa vasten pystyyn ja alaslaskun jälkeen kurkista syyläriin, joskohan se sitten vaatisi lisää nestettä.
Mika
Huolloista...
Lähetetty: 13 Heinä 2008 19:38
Kirjoittaja juustus
Oman Rubiconnan saadessani siihen sai heti lisätä jäähdytysnestettä. Nestettä oli reilusti alle alarajan. Koneen tyhjäkäynti oli myös niin matalalla että lämpösenäkään tahtonut käydä vaan sammua pätkähti aina kun sormen nosti kaasulta. Ekan huollon jälkeen tyhjäkäynti säädettiin ja nyt käy ok.. hieman ehkä liiankin paljon tyhjäkäyntikierroksia. Samassa huollossa tehty öljynvaihto ei sujunut Hondan valtuutetussa huollossa niin hyvin kuin olisi voinut toivoa. Oli kone tankattu öljyä niin täyteen, että kun mittatikun veti ulos niin se oli reilusti ylärajan yli ja pinta oli itseasiassa lähellä öljykorkkia. Ja öljykorkista oli tiiviste kadonnut jonnekin ja kone roiski öljyjä pellolle aina kun oli vähän kallellaan..
Honda itsessään on toiminut kyllä loistavasti, mutta huolto tökkii pahasti!