Sivu 1/6

myynnistä vielä

Lähetetty: 26 Elo 2008 14:51
Kirjoittaja jukka81
pidähän se honda vaan tallissa niin ei tarvi haistella palavaa varinhihnaa :wink: voima ja kestävyys ei aina kulje käsi kädessä. :twisted:

Re: myynnistä vielä

Lähetetty: 26 Elo 2008 15:12
Kirjoittaja Mariolla
kingi kirjoitti:pidähän se honda vaan tallissa niin ei tarvi haistella palavaa varinhihnaa :wink: voima ja kestävyys ei aina kulje käsi kädessä. :twisted:
Puhut vähän mutta asiaa :D

Ei voi näköjään Canan ja Hondan kestävyyttä verrata :D

Canassa ei houkuta kuin se voima :twisted: , Honda taas on varmatoiminen ja kestävä, sillä on pidempi takuu yms. :D :D

Silti meinaan vaihtaa astetta isompaan laitteeseen koska Honda tuntuu hieman pieneltä tehojensa puolesta, ei sillä että eikö silläkin eteneminen onnistuisi :lol:

Hondassa pysyisin mieluusti mutta kun ei ole oikein sopivaa mallia :(

Rinconi tietysti olisi mutta siitäkin olen kuullut pahaa sanottavaa, kaverillakin sellainen on eikä ilmeisesti ole siihen tyytyväinen :(

Vaikeaa tuntuu olevan......PRKL....

Lähetetty: 26 Elo 2008 15:27
Kirjoittaja RinToni
Kyllä se Rinconi hyvä peli on. Pysy vaan Hondassa ja hanki Rinconi.

Lähetetty: 26 Elo 2008 17:15
Kirjoittaja Roosa999
Mitä pahaa on Rinconista sanottu?

Jos joku ei ole tyytyväinen tehoon, niin sitten on koeajo tai laitteen odotusarvot menneet metsään.

Re: myynnistä vielä

Lähetetty: 26 Elo 2008 18:56
Kirjoittaja Koheltaja
kingi kirjoitti:pidähän se honda vaan tallissa niin ei tarvi haistella palavaa varinhihnaa :wink: voima ja kestävyys ei aina kulje käsi kädessä. :twisted:
Kapaisin perusteluja noihin molempiin kommentteihin, oliko yleistystä tehovehkeistä vai kohdennettu johonkin tiettyyn laitteeseen? Perustuuko kommentit omaan kokemukseen, olettamukseen vai kuulopuheisiin? :wink:

no tuota noinniin

Lähetetty: 26 Elo 2008 19:06
Kirjoittaja jukka81
kuten olen aiemmin maininnut niin mökiltä löytyy rapiat kymmenen vuotta vanha honda nelikko eikä sitä ole koskaan tarvinnut huollossa korjailla. :shock: toinen lukunsa taas ovat setäni 800 cananen ja siskon miehen tundercatti.jatkuvasti jonkunlaista ongelmaa millon missäkin :? cana vaihtuikin pari viikkoa sitten 680 rinconiin ja thunderi menossa vaihtoon uuteen 850 polleen. :roll: omaa kokemusta laitteista ei ole joten voisin tietysti tarkemmin ajatellen pitää suuni kiinni :D :D noh,vikojahan on kaikissa vehkeissä,joko kuskista tai laitteesta johtuvia.mutta joku syyhän siihen on miksi hondaa myydään vuositasolla eniten koko maailmassa :shock: vai kuinka?ja tärkeintähän koko hommassa on se että on ITSE tyytyväinen omaan laitteeseensa \:D/ tykkää ne jotkut sitikoistakin......... :mrgreen:

Lähetetty: 26 Elo 2008 19:52
Kirjoittaja Koheltaja
Onhan se noinkin, oma kokemus kertoo vaan sen että ei se teho ole ratkaisevassa asemaassa kestävyyden kanssa vaan laitteen laatu. 20000km tehokunkuilla takana ja muutamaa pikkujuttua lukuunottamatta ongelmattomia kilsoja, eikä kaikki ole olleet nättiä ajoa.

Laitteiden kestävyys on monesti kiinni siitä minkälaista sikaa ne saa osakseen. Tehovehkeet saa monesti kenkää, se mikä taidoissa hävitään, se teholla paikataan ja sen jälkeen ihmetellään kun pelit ei kestä. Tehottomammalla värkillä ei niin vaan tehdäkkään tehon kanssa taikatemppuja vaan joudutaan oikeasti miettiä miten tästäkin selvitään. Väitänkin että kuskin ajattelemattomuus rikkoo laitteita enemmän kuin pelkkä teho.

Ei, tämä ei ole mitään kettuilua mitään merkkiä kohtaan vaan yleinen toteamus tehoista ja laitteiden kestävyyksistä.

MITÄ? Joku tykkää sitikoista :shock: :shock: :wink: :lol:

Lähetetty: 26 Elo 2008 20:03
Kirjoittaja Roosa999
tehon käyttö vauhdissa ei rasita laitteita, mutta kun renkaat on päivän aikana 5 tuntia yli puolivälin sitkeässä suolutakossa, niin rupeaa rasittumaan paikat ja silloin teho rupeaa rassaamaan myös muutoinkin konetta. Eli metsätrial yms. on kaikille vempeleille aikapaljon raskaampaa...

Lähetetty: 26 Elo 2008 20:28
Kirjoittaja Puuhis
Roosa999 kirjoitti:tehon käyttö vauhdissa ei rasita laitteita, mutta kun renkaat on päivän aikana 5 tuntia yli puolivälin sitkeässä suolutakossa, niin rupeaa rasittumaan paikat ja silloin teho rupeaa rassaamaan myös muutoinkin konetta. Eli metsätrial yms. on kaikille vempeleille aikapaljon raskaampaa...
Aivan näin ja myös pitää ottaa huomioon seki miten sitä laitetta käytetään, jos sitä väkisin runnotaan menemään niin varmasti paikat hajoaa. Ite kun ajelen nätisti enkä väkisin yritä mennä paikoista niin olen kohtuu vähällä päässyt. Toisilla sitten koneet ei kestä kun väkisin rääkätään koneet läpi vaikka kiven.

niinpä niin

Lähetetty: 26 Elo 2008 20:58
Kirjoittaja jukka81
koheltaja:20000km tehokunkuilla takana ja muutamaa pikkujuttua lukuunottamatta ongelmattomia kilsoja, eikä kaikki ole olleet nättiä ajoa.
nimenomaan "tehokunkuilla",ei tehokunkulla :wink: kaikkihan voimme olla samaa mieltä että tehoa ei koskaan ole liikaa.itse olen kyseisen fraasin oppinut vakavan loukkaantumisen myötä niin sanotusti kantapään kautta. :? ei se ehkä kuitenkaan se teho vaan se tapa jolla teho tulee esiin. :twisted:

Lähetetty: 26 Elo 2008 22:26
Kirjoittaja Koheltaja
Ei se 20000km yhdellä tehokunkulla ole mikään ongelma, kuten ei ole 40000 kilsaakaan. 13000km yhdellä yksilöllä takana kertoo aika paljon kyseisen laitteen luotettavuudesta.

Siksi heitin tuon 20000km tehokunkuilla että on helpompi ymmärtää mun perspektiiviä tehorakkineisiin, tarkoitus ei ollut pullistella vaan tuoda faktapohjainen kokemus esiin niistä havainnoista joita on tehty vuosien varrella.

Jännä juttu että aika usein porukalla on oman perseen alla oleva päristin aina se luotettavin, eikä niissä ole koskaan mitään vikaa. Tähän liittyy se kuuluisa kolmiotriangelidraama eli Usko, Toivo ja Rakkaus.

Uskotaan omaan merkkiin, vian sattuessa Toivotaan että kukaan ei saa siitä tietää, lopulta Rakkaus omaan perseenpäristimeen kasvaa niin että velat muuttuu saataviksi ja viat ominaisuuksiksi :lol:

Oli merkkinä mikä tahansa.

yhdyn edelliseen

Lähetetty: 26 Elo 2008 23:01
Kirjoittaja jukka81
juurikin näin :D omista vioista vaietaan mutta ensimmäisenä ollaan huutelemassa jos kilpailevassa merkissä jotain vikaa :twisted: no,pääasia että ajot senkun jatkuu ja pojat viihtyy =D> ja lupaan mainostaa hondaa myös jatkossa :supz:

Lähetetty: 27 Elo 2008 07:40
Kirjoittaja Mariolla
Roosa999 kirjoitti:Mitä pahaa on Rinconista sanottu?

Jos joku ei ole tyytyväinen tehoon, niin sitten on koeajo tai laitteen odotusarvot menneet metsään.
Kaverilla on ollut ainakin vaihteistovikaa omassa rinconissa :( kyllä se näkyy kaverin naamasta kun rinconi on parkissa puiden välissä ja ainoa suunta on ylöspäin tai taakse ja pakki ei kytkeydy :shock:

Osaako joku sanoa muuten paljonko rinconissa on tehoja kW/Nm ??

Rinconi tuntuu oikeasti siltikin tällä hetkellä AINOALTA varteenotettavalta vaihtoehdolta :D Jos Hondassa on 4 vuoden takuu joka koskee myös vaihteistoa, tietysti oikein käytettynä, ei minua välttämättä haittaa siinä esiintyvät ongelmat :lol:

Ja jos ajatellaan tuota 4 vuoden takuuta, voin sanoa varmasti että minulla ei tule mikään mönkkäri olemaan 4 vuotta :shock: en usko että niistä on sen ajan päästä mitään jäljellä :twisted: :twisted: sen verran on maastoa missä ajaa ja kuskilla reikä päässä :twisted: :twisted:

Luovuin tuosta canan ostosta koska tiedän että se ei kestä minun käytössä :lol: on varmaan hyvä peli mutta ei sovellu minulle koska metsässä en paljon väistele puita tai kiviä, eli menen mistä huvittaa :D ei ole tuo esteiden kiertely mun juttu :D :D

Lähetetty: 27 Elo 2008 11:27
Kirjoittaja junnua
honta ilmottaa 24,6kw, vääntö koneessa kyllä on hyvin, laita vaan rinco, :D
vaihteet on hyvät, eikä remmi käryä, :lol:

pari kertaa can amilla ajanu, enkä tykästyny :!: vaikka oli v kone ja kaikki, voimansiirto piti niin jumalatonta meteliä että luulin että räjähtää :?
maahan tuojan esittely pelit.

Lähetetty: 27 Elo 2008 17:39
Kirjoittaja Koheltaja
Tuon tiedon perusteella 28,7kw löytyy kaakkimuksia Rinconista eli noin 39 meetwurstin raaka-ainetta :wink:

http://www.arb.ca.gov/msprog/onroad/cer ... 07_675.pdf

Myönnetään että Rincon on isolohko Can-Amiin verrattuna selkeästi "sivistyneemmän" oloinen. 680 Rinconilla on jonkin verran ajeltu ja siitä jäi paljon positiivisia mielikuvia, maastossa huippulaite mutta nopeammassa ajossa jää kaipaamaan "sitä jotakin". Kaikinpuolin mukava peli jonka kelpaisi mullekkin maastoajoon :D

Siitä kivien/kantojen kiertelystä sen verran että ei se Honda sen kummempia kipuja kestä kuin mikään muukaan merkki. Kunnon panssarointi alle niin pelit pysyy nipussa, kunhan voimankäyttö ja vauhti pidetään järjellisenä :wink: