Moottorin käyntiongelmia Honda TRX 500 Rubicon -01
Lähetetty: 15 Elo 2005 18:41
Moro,
Osaisko kukaan auttaa ongelman paikallistamisessa ja kenties antaa vinkkiä että pitääkö viedä pajalle vai voiko tehdä itse mitään. Kokemuksia Oulun alueen huoltofirmoista otetaan vastaan. Euro Motor Center lienee takuuhuoltaja.
Ongelmat alko viime viikolla kun ajoimme kaverin kanssa kaksi päällä nopealla vauhilla jonkun aikaa ja huomasin että jostain syystä tyhjäkäyntikierrokset nousivat huomattavasti. Ihmettelin vähän tapahtunutta mutta jatkoimme matkaa. Jonkun ajan päästä maantiellä ajaessamme moottori "laukesi" miltei täydestä vauhdista eikä lähtenyt enää millään käyntiin vaikka startti pyöritti moottoria. Kävimme jalkaisin hakemassa auton parin kilometrin päästä ja hinasimme mönkkärin kotipihaan. Kokeilin vielä varmuuden vuoksi käynnistää ja kone lähtikin iloisesti käyntiin! Seuraavana päivänä ajelin parin kilometrin päähän yhdelle montulle jossa ajoimme pari minuuttia kevyttä rataa. Mitään ongelmia ei tullut. Sen jälkeen ajoimme kolme päällä mönkijällä n. 40km/h pari kilometria, jonka jälkeen moottorin tyhjäkäyntikierrokset nousivat taas reippaasti ja ylimääräinen bensa paukahteli pakoputkessa. Lähdin ajamaan rauhallista 30km/h -nopeutta mutta vajaan kilometrin ajon jälkeen moottori sammui jälleen eikä lähtenyt käyntiin. N 5. minuutin kuluttua kone käynnistyi taas normaalisti...
Liekö jotain tekemistä kaasarin säätöjen tai sytytyksen kanssa?
Jarmo
Osaisko kukaan auttaa ongelman paikallistamisessa ja kenties antaa vinkkiä että pitääkö viedä pajalle vai voiko tehdä itse mitään. Kokemuksia Oulun alueen huoltofirmoista otetaan vastaan. Euro Motor Center lienee takuuhuoltaja.
Ongelmat alko viime viikolla kun ajoimme kaverin kanssa kaksi päällä nopealla vauhilla jonkun aikaa ja huomasin että jostain syystä tyhjäkäyntikierrokset nousivat huomattavasti. Ihmettelin vähän tapahtunutta mutta jatkoimme matkaa. Jonkun ajan päästä maantiellä ajaessamme moottori "laukesi" miltei täydestä vauhdista eikä lähtenyt enää millään käyntiin vaikka startti pyöritti moottoria. Kävimme jalkaisin hakemassa auton parin kilometrin päästä ja hinasimme mönkkärin kotipihaan. Kokeilin vielä varmuuden vuoksi käynnistää ja kone lähtikin iloisesti käyntiin! Seuraavana päivänä ajelin parin kilometrin päähän yhdelle montulle jossa ajoimme pari minuuttia kevyttä rataa. Mitään ongelmia ei tullut. Sen jälkeen ajoimme kolme päällä mönkijällä n. 40km/h pari kilometria, jonka jälkeen moottorin tyhjäkäyntikierrokset nousivat taas reippaasti ja ylimääräinen bensa paukahteli pakoputkessa. Lähdin ajamaan rauhallista 30km/h -nopeutta mutta vajaan kilometrin ajon jälkeen moottori sammui jälleen eikä lähtenyt käyntiin. N 5. minuutin kuluttua kone käynnistyi taas normaalisti...
Liekö jotain tekemistä kaasarin säätöjen tai sytytyksen kanssa?
Jarmo