
Tänään tein muutamaan kertaan öljyn vaihdon, ja alkoihan se öljy lopulta näyttää itseltään. Ilmanputsari piti myös kuivattaa melko huolella...
kun vain ensin oli tyhjentänyt sen putsarin kopan vedestä!!!

Myös vaihteiden vaihdossa oli ongelmia. Aluksi kolmonen ei mennyt päälle ja aikani sitä ihmeteltyäni ei enää ykkönenkään toiminut. Kakkonen oli siis päällä koko ajan, vaihteen ilmaisin mittaristossa näytti kyllä oikein, mutta ykkönen ja kolmonen vain eivät kytkeytyneet... Releetkin kyllä napsuivat, eli ei ollut ongelmia sähköissäkään.
Tutkiskelin Rinconin huoltomanuaaleja ja huomasin, että rinconin vaihteensiirtomekanismi on toteutettu öljyn painetta hyväksikäyttäen, eli Rinconin moottorin etupäässä on mötikkä, jonka sisällä kulkee perkuleesti pieniä kanavia. Ei muuta kuin mötikkä irti koneesta, aavistinkin että se olisi varmasti täynnä skeidaa, ja niinhän se olikin... sellaista paksua vesiöljytahnaa täynnä. Purin ja puhdistin sen huolellisesti, sitten kasaus, mötikkä takaisin kiinni koneeseen, testiajolle ja kaikki toimii niinkuin pitääkin!


Laitoin tämän siksi tänne, että jos ja kun joku muu sattuu hukuttamaan Rinconinsa veteen, niin tästä löytyy sitten ratkaisu siihen jos vaihteet eivät enää toimi / vaihdu...
Ps. Ja Juhniz, sä voisit vaikka liittää linkin kuvaan Rinconin uimakoulusta...
