Sivu 1/3
Onko honda ainoa jolla ei ole "kuminauhavetoa"
Lähetetty: 31 Maalis 2010 17:24
Kirjoittaja hondakuski
ainoa jolla ei ole "kuminauhavetoa" ? vai voiko harkita jotain toista merkkiä kun alkaisi tulla mönkkärin vaihto ajankohtaiseksi
Koitetaampa laittaa se otsikko aihetta kuvaavaksi. Otsikko onko honda alkaa lähinnä sylettämään.
Suoli24 tyyliin otsikko osana kysymystä nyt vaan on aika hanurista.... t:vaughan
Ei ottanut otsikon vaihto tuulta purjeisiin, joten vaihdoin "väkisin"
Mika
Re: Onko honda
Lähetetty: 01 Huhti 2010 16:19
Kirjoittaja junnua
jos suzuki tekee vielä eigeriä jalkavaihteilla niin en ainakaan muita nyt hoksaa , crossi vehkeet nyt taitaa liki kaikilla merkeillä olla jalka vaihteilla.
Re: Onko honda
Lähetetty: 01 Huhti 2010 16:49
Kirjoittaja Roosa999
Can-Am:n Traxter-mallissa on 5 lovinen kova laatikko. Ei ole enää tuotannossa, mutta työkoneena erinomainen.
Löytyy sekä normi- että maxi-versiona
http://www.can-am.brp.com/ATVPublic/_St ... Models.htm
Re: Onko honda
Lähetetty: 01 Huhti 2010 19:58
Kirjoittaja Emil
Yamahan big bear on myös puoliautomaatilla. Eli vaihteet ovat kovia, mutta kytkin automaattinen. Ei tosin taida löytyä uutena länsimarkkinoilta.
(En vaan ymmärrä, että mitä vikaa on variaattorissa. Toki joku voi tykätä siitäkin, että saako itse valita sen, että ottaako pyykkikone vettä, pyörittääkö pyykkiä, vai pistääkö likavettä pihalle. Käyttäjälle mukavammassa laitteessa kaikki edellä mainittu voi myös hoitua automaattisesti.

Automaattisesti vaihtuvat vaihteet, joita variaattorissa on siis lukematon määrä, voi olla kivakin juttu. Oikein toimiva variaattori voi siis olla loistava juttu.)
Re: Onko honda
Lähetetty: 01 Huhti 2010 20:31
Kirjoittaja Koheltaja
Myös wanha Timberwolf 250 4x4 on kovalla askilla ja keskipakokytkimellä.
Re: Onko honda
Lähetetty: 01 Huhti 2010 20:51
Kirjoittaja Roosa999
Itse pidän kovan askin välittömästä kaasuun vastaavuudesta, sekä pienitehoisemman koneen pitkäkestoisuudesta. Vari hukkaa tehoa voimansiirtolinjaan aikalailla enempi kuin kova-askinen ja siksi tällä hetkellä valinta on 420 FA/FE.
Ja jotain manuaaliperversiota on myös autopuolella. Vaikka aina olisi ollut mahdollisuus valita automaatti, olen aina valinnut manuaalin....
Re: Onko honda
Lähetetty: 01 Huhti 2010 20:51
Kirjoittaja pusikkoon
Emil kirjoitti:...En vaan ymmärrä, että mitä vikaa on variaattorissa...
Eihän siinä variaattorissa mitään vikaa tarvitse olla, mutta kyllä niitä argumentteja löytyy kovan laatikon puolesta ihan samalla mitalla. Esimerkkinä vaikka hyötysuhde, joka kovalla askilla on helposti tuollaiset 10-15% variaattoria korkeampi.
Arctic Catilla oli vielä vuoden 2009 mallistossa 500:nen manuaali automaattikytkimellä. Vaihteita Cattien puoliautomaateissa 5+1 kahdella nopeusalueella, eli 10 eteen ja 1 taakse. Cateissa ja Suzukeissa nuo kovat lootat on erityisesti hitaalla puolella kiitettävän lyhyesti välitettyjä. Esim. omassa 400:sessa vaihteiston ja voimansiirron kokonaisvälitys hitaan puolen ykkösellä on n. 30% lyhyempi kuin Hondan Foreman FE:n lyhyin vaihde eteen ja yli 20% lyhyempi kuin Foreman FA:n. Voimaa koneessa kuitenkin saman verran kuin Foreman FE:ssä, eli momenttia pyörillä selkeästi enemmän.
Eiköhän tämänkin asian suhteen markkinat ole sanelleet kehityksen. Aikojen alussa kun mönkijät olivat puhtaasti hyötykäyttöön tarkoitettuja ei variaattorivehkeitä ollut lainkaan. Ensimmäinen (CVT) täysautomaatti, 400:nen Kawasaki tuli markkinoille vasta vuonna 1997.
Re: Onko honda
Lähetetty: 01 Huhti 2010 20:57
Kirjoittaja vaughan
Re: Onko honda
Lähetetty: 01 Huhti 2010 21:05
Kirjoittaja blue Honda Trx
joo kyllä Honda on aina Honda,toivottavasti eivät IKINÄ sorru variaattoriin...Hyödyt ovat aika monet,työkoneena ehdoton kun ei ole remmi joka alkaa käryämään.Tehohävikki aika pieni verrattuna varivehkeeseen.Se että jotkut tykkää että on hankalaa vaihtaa niitä vaihteita ovat ne jotka variaattorivehkeellä aina ajellut,tai nuoruudessa mopolla...hondalla kuitenkin vääntöä just sen verran ettei tarvi vaihtaa koko ajan.
Onko Vaughan vetänyt pari litran karhua kun on niin äkäsellä päällä.....

Re: Onko honda
Lähetetty: 01 Huhti 2010 21:16
Kirjoittaja Roosa999
Ja Porvoon Blue löytäny yyberhymiöt.
Aihe mainio, mutta ei ruveta kääntämään (ite sorruin) aihetta turpeeseen. Siis kyse kamppeista, jotka napakalla laatikolla. Muiden kehut/sättimiset sikseen.
Re: Onko honda
Lähetetty: 02 Huhti 2010 12:36
Kirjoittaja hondakuski
Olin ajatellut rinconia eikö sovellukin hyvin työkäyttöön?meillä löytyy jo citymaasturi

niin ajattelin luottaa edelleenkin hondaan
Re: Onko honda
Lähetetty: 02 Huhti 2010 14:18
Kirjoittaja pusikkoon
Rinconissa on ainakin jumalattoman pitkä ykkönen, joten vetohommiin ilman tiheämpää välityssarjaa tuskin kovinkaan hyvä valinta? Kaverit joilla käytännön kokemusta Rinconista vahvistanee tämän?
Re: Onko honda
Lähetetty: 02 Huhti 2010 14:28
Kirjoittaja Jussipuujalka
Olen rinconin välityksistä samaa mieltä, tiheämpi sais olla työhommiin. Varsinkin jos vaihtaa isommat vanteet/ renkaat.
Re: Onko honda
Lähetetty: 02 Huhti 2010 14:54
Kirjoittaja jukka81
ootkos hondakuski miettinyt 500 fa:ta yhtenä vaihtoehtona

molemmilla on tullut puuhommia tehtyä ja omasta mielestä tuo viissatku toimii työkäytössä paremmin.toki jos haet peliä sekä työ että vauhdikkaampaan ajoon niin silloin rincon erillisjousitettuna on hyvä vaihtoehto.toivottavasti löydät itseäsi mielyttävän vaihtoehdon

Re: Onko honda
Lähetetty: 02 Huhti 2010 15:31
Kirjoittaja junnua
kyllä rincoki soveltuu kärryn vetoon,risuperästä ei haittaa ja manuaali puolen ku laittaa päälle niin ei tiukassa paikassa nakkaa kakkosta päälle, isojaki kuormia tullu kiskottua, ja eikö se ole nykyään jo aika edullinenki, lähtö hintaki 9000e pinnassa, mikä lie 500fa mallin hinta nykyään? 500fe mallilla olen ajanu ja se nyt oli ponnettoman tuntunen, vaihteita ainaki sai naputella. kova laatikko ja momentin muunnin loota on vaan niin erinlaisia.