Sivu 1/1
Suretrac etuperä
Lähetetty: 27 Elo 2010 08:17
Kirjoittaja Fred Scuttle
Onko 420:ssä tuollainen, ja onko Hondan eri mallien etuperissä mitään teknisiä eroavaisuuksia?. Onko tuo suretrac tavallinen kitkalukko, vai onko noissa mitään lukkoa, kun kuulee niin monenlaista tietoa?
Re: Supertrac etuperä
Lähetetty: 27 Elo 2010 08:45
Kirjoittaja Roosa999
420:ssäei varsinaisesti ole kitkalukkoa vaan ns. palalukko. ohessa periaatekuva. Eli tasauspyörästön "virkaa" toimittaa salmiakin muotoiset pikkupalat, jotka pyörii tasauspyörästön sisällä oliskos sitten vaikka vetolautasten välissä. Sanasto ei todellakaan mulla tässä mallissa hallussa, mutta kuva kertonee jotain:

Re: Suretrac etuperä
Lähetetty: 27 Elo 2010 09:15
Kirjoittaja jukka81
Re: Suretrac etuperä
Lähetetty: 27 Elo 2010 09:20
Kirjoittaja Fred Scuttle
Minulla on 420fe:ssä 26" mudlitet aluvanteilla(10-12 muistaakseni edessä), ja 4-veto päällä on niin pirun raskas kääntää. Kaverilla foreman 450 28":lla, ja omaani verrattuna kuin tehostin olisi, samoin monessa 26":lla olevissa Foreman 500:ssa paljon keveämpi ohjaus. Roosa puhui aiemmin "tiukemmasta" lukosta, mutta mikähänlie renkaan ja vanteen offsetin osuus?
Re: Suretrac etuperä
Lähetetty: 27 Elo 2010 09:54
Kirjoittaja Roosa999
Seuraan paljon laitteiden käyttäytymistä, kun kimpassa ajetaan.
Hondan muut mallit, pyörittää ilmassa olevaa eturengasta paljon herkemmin kuin 420:ssä malleissa ja tuo ohjaus on tosiaa huomattavsti raskaampi kuin esimerkiksi Rinconissa. Tähän tosin voi vaikuttaa myös koko etupään geometria. Itsellä ei ole tähän geometriasiaan mitään lisättävää, sillä vähän outo alue minulle.
Vaikkakin honda topic, niin saman olen Yamahassa huomannut tapahtuvan, mutta siinäpä on manuaalilukko ja siten ei haittaa kunhan ennakoi oikein.
Jos 420:n nostaa takapyörilleen, niin etupäässä tuntee selkeästi kankeutta.
Re: Suretrac etuperä
Lähetetty: 27 Elo 2010 10:02
Kirjoittaja gamo500
-ja kun toista pyörittää,niintoinenkin pyörii samaan suuntaan.
Re: Suretrac etuperä
Lähetetty: 27 Elo 2010 10:04
Kirjoittaja TRX
Eräs Honda Guru kertoi seuraavan kikka kolmosen; siinä mittarikopan takaa mistä ohjausakseli lähtee, on sellainen pantamainen kiristin sille akselille, sen pulttien väliin prikat/prikkoja niin että se ei paina sitä akselia --> saat hieman keveämmän ohjauksen. Ainakin 500:ssa auttoi hieman.
Re: Suretrac etuperä
Lähetetty: 27 Elo 2010 10:34
Kirjoittaja Roosa999
Hondan jäykkyyteen vaikuttaa myös vetarit. Jos ulommat etuvetarit on saaneet siipeensä, niin meno vetopäällä jäykistyy.