Sivu 1/1

500FA tai rincon

Lähetetty: 23 Loka 2010 21:33
Kirjoittaja hape
Tarkoitus olisi vuodenvaihteen jälkeen ehkä jompikumpi mönkkäri laittaa ja kysyisinkin ko. mönkkärin vaihteista. Eli onko hidas ykkönen oikeasti hidas, myös isommilla renkailla jtn 26-27". 420FE n ykkönen on omaan käyttööni aivan liian pitkä sen mitä muutaman kerran olen kokeillut kaverin laitetta. Tahtoo olla että ei koeajopelejä pahemmin ole täällä oulun suunnalla. 420 FA on ilmeisesti pikkuvaihteiltaan verrattavissa FE malliin, vain isompia vaihteita on tiputettu. Ainakin maahantuojan mukaan.

Re: 500FA tai rincon

Lähetetty: 23 Loka 2010 21:45
Kirjoittaja Roosa999
mitäs se maahantuoja on sanonut ja missä muodossa?

FE ja FA löytyy kummatkin tuossa pihalla ja FA on kyllä läpeensä tiheemmällä laatikolla.

Mutta, Rincon ei tuo autuutta jos isoa kiekkoa meinaat laittaa...500Fa ajaa asiansa 27" asti hienosti.

Rinconiin saa tosin extra alennusvaihteen....mutta sitten pitää joko osata tai laittaa kättä taskuun 1000€ verran about.

Re: 500FA tai rincon

Lähetetty: 24 Loka 2010 00:12
Kirjoittaja hape
Tässäpä käymäni viesteily Brandtin suuntaan. Liitteenä tuli myös vaihteiden välityssuhteet, olivat niin huonolaatuista kuvaa että en liitä sitä tähän, mutta tuossapa tuo muuten kokonaisuudessaan.

Aihe: honda 420 FA vaihteisto

Mönkijän hankinta olisi edessä ja pitkälti olen otsikossa mainittuun mönkijään kallellaan. Yksi asia mikä mietityttää niin on ko. mönkkärin vaihteiston välitykset. Ajamani 420FE mallin välitykset ovat käyttöäni varten liian pitkät. Mikä on FA mallin välitykset verraten FE malliin?? Voisiko saada faktaa asiasta kun monenlaista huhua liikuskelee?
----
Vastaus:
Selvityksenä 420FA itse vaihdelaatikko on pidemmillä välityksillä 1-2-3 vaihteilla ,4-5 on sama . Toisiovälitys on molemmissa sama mutta trx420FA ensiövälitys on paljon tiuhempi , lopputulos on lähes sama ykkösen välitys molemmissa ja siitä ylöspäin 420FA välitykset on tiuhemmat , 4-5 noin 27%. Toivottavasti tämä auttaa Sinua asian ratkaisussa.

Ystävällisin terveisin
Otto Lindgren
OY BRANDT AB
Jälkimarkkinointi
-----

Tämän takia suunnitelmat muuttuivat niin että siirryin nuihin 500FA ja Rincon vaihtoehtoihin hydron ja momentinmuuntimen takia.

Re: 500FA tai rincon

Lähetetty: 24 Loka 2010 11:32
Kirjoittaja Roosa999
Mielenkiintoista, sillä Fe:n ykkönen on paljon pidempi kuin FA:n ja se on ihan testattu omilla vehkeillä. En ole mitannut, mutta sen verran on persdynossa tuntoa, että tässä kohtaa puhuu kokemus.

Lopputoksen osalta toki ole Brandt:n kanssa samaa mieltä. FA kulkee tasan 62 km/h GPS-nopeutta 26" renkailla rajoittimeen. FE kulkee 92km/h rajoittimeen samankokoisilla renkailla.

Re: 500FA tai rincon

Lähetetty: 24 Loka 2010 15:55
Kirjoittaja RSH
500FA 27" rinkuloilla kulkee hitaan puolen ykkösellä tuollaiset ~ 15 km/h, 10km/h yli kun menee niin tuntuu jo aika revitykseltä. Eli hidas ykkönen on todellakin hidas.

Re: 500FA tai rincon

Lähetetty: 24 Loka 2010 21:16
Kirjoittaja hape
No nyt on ITP mudlitet 28x12x12 ja 28x10x12 hommattu jo valmiiksi tulevaisuutta varten kun sopivasti tuli vastaan. :biggrin: Saas nähä miten vuojenvaihteen jälkeen pyörii kun saa pelin hommattua. Lujasti kallistuu tuohon 500FA han. Vai meneeko paketti myyntiin ja pienempää tilalle. Saapa nährä.

Re: 500FA tai rincon

Lähetetty: 04 Marras 2010 17:20
Kirjoittaja hondakuski
[quote="hape"]No nyt on ITP mudlitet 28x12x12 ja 28x10x12 hommattu jo valmiiksi tulevaisuutta varten kun sopivasti tuli vastaan. :biggrin: Saas nähä miten vuojenvaihteen jälkeen pyörii kun saa pelin hommattua. Lujasti kallistuu tuohon 500FA han. Vai meneeko paketti myyntiin ja pienempää tilalle. Saapa nährä.[/quote

voin ostaa sopivasti noi mudlitet omaan rinconiin jos tuntuu liian suurilta :? :)