Sivu 1/1

Puristukset katosi

Lähetetty: 30 Marras 2010 21:09
Kirjoittaja rekisteri
Joo. elikkä kesken ajon katosi menohalut tyystin ja sammui sen seurauksena. Kokeilin käsikäynistimellä puristuksia, mutta niitä ei ollu ollenkaa. Vähäisen nykimisen jälkeen meni koko kone jumiin. Käynistimellä nykiessä kuului myös kolinaa koneesta. Mitäs veikkaisitte viaksi? Ens viikonloppuna laitan taas vaihteeksi koneen osiin ja katson mikä siellä tälläkertaa otti nokkiisa. Toissa kesänä meni istukka kannesta jolloin sillonki meni kone jumiin. Ja kun uusi istukka oli laitettu kuului kasaan laiton jälkeen kolinaa. Jonka takia konetta käytettiin auki monta kertaa ja syytä siihen ei löytynyt. Joten ajattelimme ajaa vian sitten esiin. ja 1.5 vuotta se onkin jo kolissut. Jote epäilimme uutta istukkaa joka on paljon kovempaa rautaa kuin entinen. että venttiili aina hakkaisisi sitä vasten.

Mutta mitä epäilisitte ny tuohon.

Nuihin puristuksen katoamiseen on monta syytä, mutta entäs sitte tuo kolina joka kuului nykiessä? Kolina ihan semmosta ku nostotangolla iskisi nostotangon ''kuppiin''. Itse ainakin epäilin nostotankoja nakuttajaksi, mutta mikä niille olisi yhtä-äkkiä tullut? nostotangot katsottiin kyllä suoriksi

E: mistä muuten johtuu jos käyttää sahabensaa (2tahti bensaa) tossa mun mönkijässä niin siitä tulee iha hirvee kolina? Mitä se öljy siinä oikein tekee että tulee sellainen ääni? Osaako joku selittää? Joo tiedän että se karstoittaa konetta mutta välillä vaan ei satu olemaan puhdasta bensaa millä ajaa. :)

Re: Puristukset katosi

Lähetetty: 01 Joulu 2010 19:47
Kirjoittaja rekisteri
Mäntä oli tuhanne pinpin päreenä. Kiertokanki kiero. Mäntä oli hajonnu sillee, että männäntapin kohdalta oli murentunu. Ja ku pyty irroitin niin männäntappi oli vaa kiertokangessa kiinni.