
Joko uudenmallin foreman 500:ia
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Joko uudenmallin foreman 500:ia
Kellä on, huutaa HEP! 

-
- 6WD
- Viestit: 714
- Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
- Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
- Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
- Viesti:
Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
Meiltä lähti viime viikolla varmaan eka kpl, ei niitä tullut kuin joitakin myyntiin ja vielä ei saa vinssin as, sarjaa eikä aurankaan. Joulukuun puolessavälissä tulee ensimmäinen myyntierä maahan ja silloin alkaa olla nuo varusteet + pohjapanssarisarjakin tarjolla.
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
HEP!. Ostettu on,ei itselle, vaan kaverille asiamiehenä,ja kaikilla varusteilla(27" renkaat, vinssi ja pohjapanssari).
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
Kymmenisen tuntia olen uudella mallilla ajanut, ja aikalailla haastavissa olosuhteissa, ja vertailua tehty vanhempaan 500:een ja 420:een.
Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
Laita juttua tulemaan kokemuksista.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
Verrokit fe 500 26" renkailla ja fe 420 26" ITP Mud-renkailla.Tässä uudessa siis 27" renkaat hyvin karkealla kuviolla(nimeä en muista,katson myöhemmin).
Vanhempaan foremaniin verrattuna tuntuu jonkinverran isommalta(mitoissa esitteen mukaan pari senttiä joka suuntaan+pari kiloa painavampi), johtuu osin isommista renkaista. 420:een verrattuna huomattava ero.Vanha foreman keveämpi käännellä kuin 420, ja taitaisi olla myös uusi 500:n vastaavilla renkailla. Vanha 500 ketterämpi kuin 420. 1-vaihteen välityksestä verrattuna vanhaan 500:een en oikein osaa sanoa rengaskoon eron takia, mutta vanhan 500:n välitys 26":lla on passeli,eikä tuo uusi 27:llakaan huono ole. 420:een toivoisin hitaampia alkupään välityksiä, jotta kuormanvetoon olisi passeli. niinkuin Mönkijä-lehdessäkin mainittiin, tuo uusi vastaa kaasuun terävästi, ja se ominaisuus yhdistettyinä karkeisiin renkaisiin tekee ojien yli loikkaamisen helpommaksi. Etujarru raskaanoloinen muihin verrattuna, mutta tuskin ominaisuus(täytyy 1-huollossa mainita). Jotkut kaipaa niitä edellisen mallin mustia muovireunoja, mutta mielestäni tuo punainen muovi kestää tosi paljon, luultavasti sen, mitä ne mustatkin,ja jos niitä(punaisia) joutuu uusimaan, niin eihän ne niin paljon isompia osakokonaisuuksia ole kuin ne mustat reunatkaan. Ja sileämpi reuna ilman reikiä ja rakoja,mihin oksat tms tarttuvat. Niin, ja nuo 27-renkaat tulevat sopivasti yli lokasuojien, mikä auttaa muovien ehjinä säilymiseen. Elikkä hyvä peli on, niin kuin nuo verrokitkin. Jos menopeliä pahoihin ahtaisiin paikkoihin pitäisi tehdä noista kasaamalla, niin 420:een sellaiset välitykset,että menisi 26-27-renkailla sen,mitä nyt vakiorenkailla, 500:n etuperä, jos se kankeus/ketteryys on siitä kiinni, uuden 500:n kaasunvaste liikkeelle lähdettäessä+ virran ulosotto, sekä kääntyvä ajovalo. Raskaammille kuormille 500 suuremman painon takia. Haapaveden autovaraosan mies käski mainostaa Heidän omaa pohjapanssaria, ja ihan hyvähän tuo on, mutta kun saisi vielä sen astinlautojen suojien reunan varsinkin edestä käännettyä ylös vähän niinku sukseksi, niin olisi vieläkin parempi. Niin, sitä etuylitystä voisi vähentää, vaikka huonommin useimmissa muissa merkeissä asiat sen suhteen on. Vielä kun saisi fa420:n varustettuna koekäyttöön, niin sepäsevastamukavaaoisi
Vanhempaan foremaniin verrattuna tuntuu jonkinverran isommalta(mitoissa esitteen mukaan pari senttiä joka suuntaan+pari kiloa painavampi), johtuu osin isommista renkaista. 420:een verrattuna huomattava ero.Vanha foreman keveämpi käännellä kuin 420, ja taitaisi olla myös uusi 500:n vastaavilla renkailla. Vanha 500 ketterämpi kuin 420. 1-vaihteen välityksestä verrattuna vanhaan 500:een en oikein osaa sanoa rengaskoon eron takia, mutta vanhan 500:n välitys 26":lla on passeli,eikä tuo uusi 27:llakaan huono ole. 420:een toivoisin hitaampia alkupään välityksiä, jotta kuormanvetoon olisi passeli. niinkuin Mönkijä-lehdessäkin mainittiin, tuo uusi vastaa kaasuun terävästi, ja se ominaisuus yhdistettyinä karkeisiin renkaisiin tekee ojien yli loikkaamisen helpommaksi. Etujarru raskaanoloinen muihin verrattuna, mutta tuskin ominaisuus(täytyy 1-huollossa mainita). Jotkut kaipaa niitä edellisen mallin mustia muovireunoja, mutta mielestäni tuo punainen muovi kestää tosi paljon, luultavasti sen, mitä ne mustatkin,ja jos niitä(punaisia) joutuu uusimaan, niin eihän ne niin paljon isompia osakokonaisuuksia ole kuin ne mustat reunatkaan. Ja sileämpi reuna ilman reikiä ja rakoja,mihin oksat tms tarttuvat. Niin, ja nuo 27-renkaat tulevat sopivasti yli lokasuojien, mikä auttaa muovien ehjinä säilymiseen. Elikkä hyvä peli on, niin kuin nuo verrokitkin. Jos menopeliä pahoihin ahtaisiin paikkoihin pitäisi tehdä noista kasaamalla, niin 420:een sellaiset välitykset,että menisi 26-27-renkailla sen,mitä nyt vakiorenkailla, 500:n etuperä, jos se kankeus/ketteryys on siitä kiinni, uuden 500:n kaasunvaste liikkeelle lähdettäessä+ virran ulosotto, sekä kääntyvä ajovalo. Raskaammille kuormille 500 suuremman painon takia. Haapaveden autovaraosan mies käski mainostaa Heidän omaa pohjapanssaria, ja ihan hyvähän tuo on, mutta kun saisi vielä sen astinlautojen suojien reunan varsinkin edestä käännettyä ylös vähän niinku sukseksi, niin olisi vieläkin parempi. Niin, sitä etuylitystä voisi vähentää, vaikka huonommin useimmissa muissa merkeissä asiat sen suhteen on. Vielä kun saisi fa420:n varustettuna koekäyttöön, niin sepäsevastamukavaaoisi

-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
Makuasioita, mutta mielestäni tuon uuden etupuskuri on rumempi kuin edellisen fe500:n.
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
Tänään tilattu ja viikko-2 menee ku saan sen kotia... joten täällä ootellaan ny "rauhassa".
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
Kiitos vaan kaimaseni! 

Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
Onnea vaan ja pistähän sinäkin kokemuksia jakoon kun niitä alkaa löytymään.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
Nyt se tuli, kokemukset rajoittuu toistaiseksi kärrylle ajoon ja kotona talliin tönäsyyn.
Alusta on ainakin pehmeämpi mitä yleensä on Hondissa vakiona ollut ja se lupaa hyvää, toki maastossa vasta selviää miten se oikeasti toimii.
Alusta on ainakin pehmeämpi mitä yleensä on Hondissa vakiona ollut ja se lupaa hyvää, toki maastossa vasta selviää miten se oikeasti toimii.
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
Ekat kokemukset n. 3,5 tunnin maastoajosta Askolan atv-puistossa. (vertailu kohtana 420 Honda, muista 4x4 Hondista ei kokemusta)
Renkaina jo muutaman vuoden markkinoilla olleet luotettavaksi havaitut ITP MUDLITE 27 tuumaisina, toimii hyvin tässä koneessa ja ohjaus on kevyt, mutta yhtään isompia en siltikään itse laittaisi, näillä vielä ns. terävyys säilyy.
Kone on selvästi väännökkäämpi kuin pienempi 420 ja on helpompi ajaa hiipien pehmeissä paikoissa, sekä keula nousee kevyesti kropalla jeesaten, helpottaa ojien ja kaatuneiden puiden ylitystä.
Hitaassa maastossa sopiva vaihde on 2 ja oikeen raskaassa mudassa tykkäsin ajaa 1 vaihteella, koska kone tuntui pääsevän paljon helpommalla, eikä nopeuden takiakaan isompaa pykälää tarvinnut.
Alusta on muuten hyvä ja selvästi parempi kuin 420:ssä, mutta takajousi saisi olla vielä hieman pehmeämpi ja iskareissa niin edessä, kuin takana hieman hitaampi paluu vauhdikkaampaan maastoajoon, nyt tulee takakorkeita. Nyt esijännitys edessä toiseksi löysimmällä ja takana löysimmällä.
Hitaassa myörinnässä toimii ok.
Kaiken kaikkiaan mukavan ja luotettavan oloinen laite maastoajo harrasteeseen, seuraavaa kertaa jo kaivaten.
Ps. Kyllä kovalla laatikolla on mukava ajella verrattuna variaattori vehkeisiin... täähän toki on vaan makuasia, joten älkää hermostuko
Renkaina jo muutaman vuoden markkinoilla olleet luotettavaksi havaitut ITP MUDLITE 27 tuumaisina, toimii hyvin tässä koneessa ja ohjaus on kevyt, mutta yhtään isompia en siltikään itse laittaisi, näillä vielä ns. terävyys säilyy.
Kone on selvästi väännökkäämpi kuin pienempi 420 ja on helpompi ajaa hiipien pehmeissä paikoissa, sekä keula nousee kevyesti kropalla jeesaten, helpottaa ojien ja kaatuneiden puiden ylitystä.
Hitaassa maastossa sopiva vaihde on 2 ja oikeen raskaassa mudassa tykkäsin ajaa 1 vaihteella, koska kone tuntui pääsevän paljon helpommalla, eikä nopeuden takiakaan isompaa pykälää tarvinnut.
Alusta on muuten hyvä ja selvästi parempi kuin 420:ssä, mutta takajousi saisi olla vielä hieman pehmeämpi ja iskareissa niin edessä, kuin takana hieman hitaampi paluu vauhdikkaampaan maastoajoon, nyt tulee takakorkeita. Nyt esijännitys edessä toiseksi löysimmällä ja takana löysimmällä.
Hitaassa myörinnässä toimii ok.
Kaiken kaikkiaan mukavan ja luotettavan oloinen laite maastoajo harrasteeseen, seuraavaa kertaa jo kaivaten.
Ps. Kyllä kovalla laatikolla on mukava ajella verrattuna variaattori vehkeisiin... täähän toki on vaan makuasia, joten älkää hermostuko

-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
Uusia tuntemuksia Hondasta lyhyesti ja ytimekkäästi.
-Kulutus maastoajossa maltillinen 1,2 litraa/tunti.
-Kiipeää jyrkkiäkin kovapohjaisia mäkiä 3 vaihteella ilman ongelmia, renkaina 27" Mud litet.
-Jyrkissä alamäissä toimii moottorijarru hyvin. 1 vaihteella nopeus pysyy 4 km/h ja 2 vaihteella 8km/h, ohjattavuuskin säilyy koska jarruttaa kaikkia
pyöriä antaen niiden kuitenkin pyöriä kokoajan.
-Todella kevyt ohjata, vaikkei tehostinta olekkaan.
Ettei nyt ihan pelkäksi kehumiseksi menis ja säilytettäs uskottavuus jutuissa, niin on jo yksi vikakin... etujarruissa on ilmaa ja kahvaa saa painaa 2-3 kertaa, ennen kun alkaa jarruttamaan. Ilmaillaan, kun ehditään... eli ekassa huollossa.
-Kulutus maastoajossa maltillinen 1,2 litraa/tunti.
-Kiipeää jyrkkiäkin kovapohjaisia mäkiä 3 vaihteella ilman ongelmia, renkaina 27" Mud litet.
-Jyrkissä alamäissä toimii moottorijarru hyvin. 1 vaihteella nopeus pysyy 4 km/h ja 2 vaihteella 8km/h, ohjattavuuskin säilyy koska jarruttaa kaikkia
pyöriä antaen niiden kuitenkin pyöriä kokoajan.
-Todella kevyt ohjata, vaikkei tehostinta olekkaan.
Ettei nyt ihan pelkäksi kehumiseksi menis ja säilytettäs uskottavuus jutuissa, niin on jo yksi vikakin... etujarruissa on ilmaa ja kahvaa saa painaa 2-3 kertaa, ennen kun alkaa jarruttamaan. Ilmaillaan, kun ehditään... eli ekassa huollossa.

- takatuuppari
- 6WD
- Viestit: 707
- Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
- Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Joko uudenmallin foreman 500:ia
Jokos löytyisi videota miten etenee





Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07