Sivu 1/2
2013 honda mallisto
Lähetetty: 29 Touko 2012 12:56
Kirjoittaja jukka81
Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 30 Touko 2012 22:45
Kirjoittaja ViiMax
Lainaus ylemmän linkin tekstistä (Honda Rubicon 2013)
"This automatic transmission can be set in different modes for maximum performance or maximum torque"
Onkos nyt tässä uudessa mallissa otettu d1, d2 takasin käyttöön vaiko jokin muu vipstaaki jolla voi muutella noita "momentti-vääntö-teho- asetuksia"
Vois Hondakin uusitua kunnolla, vaikka toimiihan se noinkin, mutta nykypvänä kilpailu on kovaa sekä ominaisuuksia alkaa olla jo niin paljon kilpailijoilla jotta suattaapi "vanhahtava" honda jäädä kohta jalkoihin

Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 01 Kesä 2012 09:23
Kirjoittaja TRX
Minun käsittääkseni ei ole, sama kuin sullakin mutta ei sinunkaan laitteessa ole "oikeasti" lyhyttä ja pitkää vaan normi ja suurinvääntöalue vaikka H ja L kepin vieressä lukeekin.
Kai Hondalla mietitään että kun nykyisetkin mallit myy, varsinkin päämarkkinalaueella edeleenkin niin annetaan mennä vanhoilla. Toki nyt huhuja oli uudesta Rinconista mutta niin oli vuosi sittenkin....
Noita kolmea jenkkimerkkiä kun seuraa niin kyllähän se vaativaa pisnestä on kun uusia malleja työnnetään kokoajan, ei aina laatu korreloi muun kanssa eli kasvukipuja on.
Toki itsekin toivoisin jotain uttaa ja tajunnan räjähtävää, se TRX 700 XX automaatilla ja nelivedolla olisi edleenkin kiinnostava juttu.
Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 01 Kesä 2012 21:38
Kirjoittaja jiiipee
Joo tässä komppaan TRX . Todennäkösesti kun laitteet myy hyvin isoilla markkinoilla niin ei oo kiire tuoda uusinta uutta kaikkine vikoineen. Onhan se niin että mitä enemmän teknisiä hienouksia sitä enemmän todennäkösiä teknisiä murheita. Onhan se hienoja juttuja monissa mönkijöissä nykyään on mutta itse alkanu jostain syystä arvostaa yksinkertaisia ratkasuja .
Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 02 Kesä 2012 09:31
Kirjoittaja ToniR81
-
Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 02 Kesä 2012 22:13
Kirjoittaja ViiMax
No eipä se ulkonäön muokkaaminen, tehon lisääminen jne yhtään pahitteeksi olisi. Ei sillä että vanhassa mitään vikaa olisi
Eikös olisi kiinnostavaa jos hondalta tulisi joku isokuutioinen täysin uusi mönkkärimalli, vaikka foremanin uusi sukupolvi

Täysin uusi ulkoasu, etulukko jne... Olisihan se mielenkiintoinen lisä tohon "vanhahtavan" malliston rinnalle

Eikä paha olisi lainkaan jos saman sais vielä tieliikennemallina
Kyllähän semmoselle varmaan menekkiä olisi, vaikka hinta vähän nousisikin.
Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 02 Kesä 2012 22:32
Kirjoittaja ToniR81
-
Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 02 Kesä 2012 23:16
Kirjoittaja jarim
ToniR81 kirjoitti:Kyllä tietysti, 7.5 metriä pituutta, 8 istumapaikkaa, ilmastointi, jääkaappi... =D
Ei vaan, kun katselee näitä muiden etuperiä ja vareja ja muita niin en välttämättä lähtisi työlaitteeseen juuri mitään muuttamaan. Jo tuolla 420sellä sujuu kaikki se mitä työlaitteella pitääkin. Eriasia on sitten tieliikenne käyttö ja itsensä haastaminen maastossa yms. Mutta työkoneena en juuri muuttaisi mitään.
Tuppaa vaan olemaan niin että jos tehoa ja kantavuutta ja vetokykyä ja muuta sellaista pitää kasvattaa niin koneen koonkin pitäisi kasvaa. Jos pitää saada 20 mottia rankaa kerralla metsästä niin on se massikka olemassa, jos pitää päästä motarilla 300 on moottoripyörät olemassa, jos pitää päästä soratiellä miljoonaa, siihen on autot.... Jo nyt menee nämä tonniset yli mun käsityksen että mihin sitä voimaa niin paljon tarvitaan. Ehkä jossain radalla kisaa ajaessa, mutta itse alan kyllä karttamaan merkkiä jos se tuo huonoja ominaisuuksia muilta omiin laitteisiinsa. Ja se suurin hyvä asia hondass on sen ainut miinus, ei tieliikenne versiota. Hyvä siksi että ollaan keskitytty metsään ja työn tekoon, huono siksi että se kilpi olisi(kunnolla toteutettuna) ainut asia mitä enää lisää kaipaan laitteeseen.
Vai olisiko kiva kesken polttopuusavotan alkaa vaihtaa metsässä varin hihnaa ja lautasia, tai etuperän muovihäkkiä....
Kyllä mä tän 420sen luettelisin myös maastolaitteena melkoisen erinomaiseksi.
Työkäytöstä ei ole kokemusta.
Maastossa siis mönginnässä ei ole tainnut tulla viellä merkkiä joka HONDAn peittoisi.
Toki tehoissa jää melkoisesti jalkoihin mutta haastavassa ja vaihtelevassa maastossa selkeästi paras. ja viellä ilman lukkoja jne..
Eli muutos mitä vois uusiin malleihin lisätä olis noin 10hp lisää tehoa vaikka.
Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 03 Kesä 2012 00:12
Kirjoittaja pata10
Kyllä,kyllä muutama hp lisää,ja alustaa vähän "herkemmäksi".tehostin avittamaan ohjausta kuitenkaan tekemällä laitetta painavemmaksi.niin ja aihiona olisi 420fa

Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 03 Kesä 2012 01:13
Kirjoittaja salesone
jarim kirjoitti:
Kyllä mä tän 420sen luettelisin myös maastolaitteena melkoisen erinomaiseksi.
Työkäytöstä ei ole kokemusta.
Maastossa siis mönginnässä ei ole tainnut tulla viellä merkkiä joka HONDAn peittoisi.
Toki tehoissa jää melkoisesti jalkoihin mutta haastavassa ja vaihtelevassa maastossa selkeästi paras. ja viellä ilman lukkoja jne..
Eli muutos mitä vois uusiin malleihin lisätä olis noin 10hp lisää tehoa vaikka.
Tämän allekirjoitan täysin, tosin kokemukset 300 ja 500 hondasta. Meitä on tietysti moneen menoon mielipiteinemme mutta äkkiseltään ei tuu mieleen mitään muuta laitetta jonka puikoissa olo on niinkin luottavainen kun hondan, koneet vaan istuu käteen ja niitä on helppo viedä vielä sielläkin missä muilla laitteilla on jo vaikeuksia.
Rupikonnalla oon ajanu sekä tehostimella että ilman olevalla mallilla ja kyllä se tehostin tuo vielä lisää helppoutta sen verran paljon että sen ottaisin vielä lisäksi ja tietysti muutaman konin lisää mottiin.
Rengaskoosta ja välityksistä en tässä lähe hirveesti spekuloimaan, mutta ainakaan ite en yhtä hondan parhaista ominaisuuksista eli painopistettä lähtis tuhoamaan.. Siinä asiassa ollaan ainaki jarim:n kanssa ihan eri linjoilla...

Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 03 Kesä 2012 07:24
Kirjoittaja TRX
Menee taas OT:ksi mutta SALE, saa nähdä tuleeko raktori Hondasta yhtä kaatumaherkkä kuin Foremanista liftkitillä + 28" renkailla. Tänään sekin tiedetään, ei muuta kuin tähtinokka Vantaalle sillä vielä ehdit mukaan Kolmperään katsomaan ja saan sullekin jonkun laitteen alle tarvittaessa, omat ajomakat mukaan vaan !
Mutta hyvänäköinen siitä tuli ja se on jo paljon se !
Ei se variaattori aina ole maailman paras keksintö kadullekaan, kyllä kilometrin päässä asuvan Canamiehen likkeet kuulee aika selvästi, niin kova se varin rallatus on. Vois aatella että Hondan askit on paljon mukavempia kadulla, varsinkin FA:t.
JariM; millos tulet hakemaan ne kaksi Hondaa pois ? Eikös niille ala olla jo tarvetta ? Klo 10.30-11 olen tänään kaupalla.
Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 03 Kesä 2012 07:53
Kirjoittaja Koheltaja
Älkääs nyt jätkät masentuko vaikka joka vuosi, tai edes joka 5 vuosi tule uusia malleja. Hondat on tunnetusti kestävän laitteen maineessa ja tähän ei päästä sillä että jatkuvasti tehtään radikaaleja muutoksia tekniikkaan. Toinen juttu on jälleenmyyntiarvo, kun mallit ei juurikaan muutu niin kampe pitää hintansa vuosienkin kuluttua ja on haluttu vehje käytettynäkin.
Japanilainen menttaliteetti tuntuu olevan että kehitetään luotettava laite ja tehdään niille tuotantolinja 5-8 vuoden ajaksi, tällä aikaa kehitetään uutta kampetta ja kun se on valmis niin tehdään taas uusi linja seuraavaksi 5-8 vuodeksi. Jollain merkillä taas pitää linjastoa uusia useammin ja joskus testaaminen sekä kehittäminen jää loppukäyttäjälle kun pitää äkkii ja nopeesti saada muodin mukaisia kamppeita markkinoille.
Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 03 Kesä 2012 09:41
Kirjoittaja pusikkoon
TRX kirjoitti:Minun käsittääkseni ei ole, sama kuin sullakin mutta ei sinunkaan laitteessa ole "oikeasti" lyhyttä ja pitkää vaan normi ja suurinvääntöalue vaikka H ja L kepin vieressä lukeekin.
On siellä Rubiconin vaihteistossa ihan oikea aluevaihteisto, pitkällä ja lyhyellä puolella.
http://tinyurl.com/7vwotd6
Vanhemmissa malleissa (->2009) oli lisäksi tuo käsivalintainen d1-d2 vaihteiston ohjaus. Se jätettiin pois ilmeisesti siitä syystä, että väärinkäytettynä saattoi rikkoa hydrostaatin. Nykyisin vaihteisto toimii tältä osin puhtaasti tietokoneen ohjaamana.
ViiMax kirjoitti:Eikös olisi kiinnostavaa jos hondalta tulisi joku isokuutioinen täysin uusi mönkkärimalli, vaikka foremanin uusi sukupolvi

Täysin uusi ulkoasu, etulukko jne...
Juurihan Foremanista tuli 5. sukupolvi ulos tälle vuodelle ja laite uudistui käytännössä läpikotaisin. Perusajatus ja tietyt elementit toki pysyivät samana, koska onhan se edelleen Honda Foreman.
Kuten Koheltaja jo mainitsikin, pitkä tuotekehityssykli, sekä laitteen pitkä elinkaari on vaan hyvä asia. Honda ei pistä raakileita markkinoille. Ei katkeile rungot, eikä porsi moottorit. Tuon kokonaan jenkkilässä suunnitellun 2012 Foremanin suunnittelu alkoi siitä päivästä kun edellinen malli vuonna 2005 lanseerattiin markkinoille. Myyntiportaalta ja asiakkailta saatu palaute siirrettiin välittömästi uuden mallin suunnitteluun.
Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 03 Kesä 2012 09:46
Kirjoittaja Roosa999
Sen verran olen pökkelö noiden vaihteistojen kanssa, että kuvasta ei irtoa tuo alueominaisuus.
Onkos jollain tällaista Rubicon mallia, jossa selkeästi olisi kaksi aluetta? Ne mitä olen testannut, en näitä pykäliä ole löytänyt.
Re: 2013 honda mallisto
Lähetetty: 03 Kesä 2012 09:59
Kirjoittaja pusikkoon
Roosa999 kirjoitti:Sen verran olen pökkelö noiden vaihteistojen kanssa, että kuvasta ei irtoa tuo alueominaisuus.
Onkos jollain tällaista Rubicon mallia, jossa selkeästi olisi kaksi aluetta? Ne mitä olen testannut, en näitä pykäliä ole löytänyt.
Itse olen ollut siinä käsityksessä että kaikista ruppanoista löytyy tuo perinteinen L-D-N-R vaihdekaavio
Tuolla L:llä valitaan tuosta aiemmin linkkaamastani mekaanisesta aluevaihteistosta lyhyempi hammasvälitys ja D:llä pidempi puoli.