Sivu 1/2
rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 05 Kesä 2012 15:02
Kirjoittaja hape
Kuvia jos joltakin löytyy niin ei tarvis pyörää keksiä uudelleen? Kiitos.
Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 06 Kesä 2012 22:15
Kirjoittaja hape
Eikö kukaan oo foremania korottanut kotomaassa?
Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 11 Kesä 2012 23:14
Kirjoittaja Janne 450R
Mikäs on syynä jäykkäperäisen korotukseen?
Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 12 Kesä 2012 01:28
Kirjoittaja ViiMax
hape:lle
Oiskos näistä mitään apuja, tässä siis lähinnä eri vaihtoehtoja korotukseen...
Kuvia:
http://superatvwriter.blogspot.fi/2011/ ... stall.html
Jouset:
http://www.hormellsatv.com/Lift-Springs---Foreman-500
Korotuspaloja:
http://www.motorcycle-superstore.com/4/ ... Parts.aspx
Janne 450R kirjoitti:Mikäs on syynä jäykkäperäisen korotukseen?
Jenkithän noita on korotellu paljonkin,
Kait sekin auttaa jos etupäähän tulee lisää maavaraa, luulis että laite etenee näin pidemmälle... Tosin itse en haluaisi pilata hondan "hyviä" ajo-ominaisuuksia ja painopistettä korottamalla, tämä siis vain oma mielipiteeni

Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 12 Kesä 2012 06:30
Kirjoittaja hape
Janne 450R kirjoitti:Mikäs on syynä jäykkäperäisen korotukseen?
Mahan alle lisää tilaa. Monestihhan sitä jää keskeltä roikkumaan jonku puun tai ojan penkan päälle. Takamurikan kohdallehhan tilaa ei saa lisää, mutta en nää sitä niin tarpeelliseksi ku keskikohtaa. Helpommallahan tuossa pääsis kun vaihtas rincon, johon onki sitte melekosen heleppo tehä korotuksia, mutta eipä iliman kehtaa tästäkään luopua. Renkaitakaan ei voi loputtomiin kasvattaa ennen ku tähän saa lyhyempiä välejä.
Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 12 Kesä 2012 16:26
Kirjoittaja Janne 450R
Totta tuo mahasta keikkuminen kovissa paikoissa, suolla taas liika maavara saattaa olla haitaksi. Pääsee renkaat uppoamaan syvemmälle, ennen ku alkaa pohja kantaa.
Ite joskus tuli korotettua 420 Hondaa pidemmillä iskareilla ja mun mielestä se ainakin meni pilalle suoajossa, kovissa paikoissa pienen maavaran voi korvata reilummalla vauhdilla... Toki kukin tyylillään

Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 12 Kesä 2012 19:29
Kirjoittaja hape
Janne 450R kirjoitti:suolla taas liika maavara saattaa olla haitaksi. Pääsee renkaat uppoamaan syvemmälle, ennen ku alkaa pohja kantaa.
Kaverilla on tuommonen rinconi korotettuna ja välitys-sarjalla 30"mudliteilla, maavara n.35cm, elikkäs 10cm enemmän ku mulla. Ja eipä tuolla kovin vaivalloista oo suolla eteneminen. Renkaat ne suolla eniten vaikuttaa. Tarpeeksi iso pinta-ala ja repimätön kuvio on kaiken a ja o siinä hommassa.

Suollakun pohjasta kantaa niin yleensä ollaan siinä jos ei taluttamalla irtoa.
Mutta palatakseni aiheeseen niin pienellä budjetilla ois kiva kokeilla ja voihan ne ottaa pois jos ei oo hyvät. Sais vaan värkättyä.
Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 16 Elo 2012 07:42
Kirjoittaja saarj-cg
Omassa "rubikonnassa"on suuremmat renkaat,sillä ehkä maavara nousee noin 10cm, ei kovin paljon nouse, mutta mielestäni se riittää.?
Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 16 Elo 2012 10:25
Kirjoittaja jukka81
saarj-cg kirjoitti:Omassa "rubikonnassa"on suuremmat renkaat,sillä ehkä maavara nousee noin 10cm, ei kovin paljon nouse, mutta mielestäni se riittää.?
Millaisilla renkailla maavara nousee 10 senttiä

Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 16 Elo 2012 10:41
Kirjoittaja Roosa999
Omassa 420 FE mallissa on 2.5 tuumaa ulospäinjoustoa lisäävät öhlarit. Näiden avulla ei maavara normitilanteessa kasva, vaan tarvittaessa renkaat ulottaa alaspäin paremmin. Korkeus ei ole mönkijässä mikään hyvä juttu vaan se että pyörä pyrkisi olemaan maassa kaikissa tilanteissa.
Tärkeää on siis ulosjousto, ei niinkään korotus.
Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 16 Elo 2012 17:57
Kirjoittaja karujammu
kingi kirjoitti:saarj-cg kirjoitti:Omassa "rubikonnassa"on suuremmat renkaat,sillä ehkä maavara nousee noin 10cm, ei kovin paljon nouse, mutta mielestäni se riittää.?
Millaisilla renkailla maavara nousee 10 senttiä

8 tumaa isommilla

Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 21 Syys 2012 22:19
Kirjoittaja jiiipee
Roosa999 kirjoitti:Omassa 420 FE mallissa on 2.5 tuumaa ulospäinjoustoa lisäävät öhlarit. Näiden avulla ei maavara normitilanteessa kasva, vaan tarvittaessa renkaat ulottaa alaspäin paremmin. Korkeus ei ole mönkijässä mikään hyvä juttu vaan se että pyörä pyrkisi olemaan maassa kaikissa tilanteissa.
Tärkeää on siis ulosjousto, ei niinkään korotus.
Tämä on alkanut pyörimään mielessä, niin täydellinen kuin ikinä Honda voikaan olla, mutta jousituksen jousto olisi hyvästä. Alan ihmiset laittaa linkkiä tai muuten vaan tietoa mistä moisia iskareita voisi käydä ihmettelemässä.
Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 21 Syys 2012 23:18
Kirjoittaja Janne 450R
Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 22 Syys 2012 08:07
Kirjoittaja jiiipee
Kiitoksia, otetaanpa yhteyttä.
Re: rubicon/foreman 500 korotussarja
Lähetetty: 22 Syys 2012 09:04
Kirjoittaja pusikkoon
Honda-foorumeilta luettua: Jäykkäperäisen Hondan korottamisessa takakardaanin pituus ei välttämättä riitä, vaan saattaa hypätä ulosjouston ääripäässä paikaltaan, rikkoen tietysti boorit samalla. Näitä käynyt jo 2" korotuksilla. Eli kannattaa olla tarkkana.
jiiipee kirjoitti:Tämä on alkanut pyörimään mielessä, niin täydellinen kuin ikinä Honda voikaan olla, mutta jousituksen jousto olisi hyvästä. Alan ihmiset laittaa linkkiä tai muuten vaan tietoa mistä moisia iskareita voisi käydä ihmettelemässä.
Itse olen positiivisesti yllättynyt tämän 500fec:n jousituksen pehmeydestä ja toimivuudesta yleensäkin. Catti oli kuin kivireki verrattuna tähän. Etupää mulla on pienimmällä esijännityksellä ja takapää toiseksi pienimmällä. Takapäässä ulosjoustoa kuski päällä ehkä 10 cm.