Sivu 1/1
Foremanin kylmäkäynnistysongelma
Lähetetty: 10 Loka 2012 14:08
Kirjoittaja JoxaGo
Tai eihän tuo nyt hirveän iso ongelma ole mutta kun en haluaisi aina räpeltää sen primerin kanssa. Jos lämpötila laskee nollaan tai sitä alemmas en saa konetta tulille muuten kun ryypyttämällä. Yhdellä kaverilla on samanlainen ja ikäinen Honda ja hän kertoi ettei ole kertaakaan tarvinnut primeriä vaikka ajaa kamppeella läpi vuoden. Rikastimen ylösveto kuulemma riittää kelillä kun kelillä.
Onko muilla 500 Foremanin omistajilla minkälaisia kokemuksia ja onko tuo juttu enemmäm ominaisuus kuin vika. Ja voisiko tuota korjata kotikonstein mitenkään?
Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma
Lähetetty: 10 Loka 2012 14:41
Kirjoittaja ViiMax
Siis eikö lähe ryypyllä käyntiin ? Onko ryypyn vaijeri sitten poikki tai muutoin epäkuntoinen ?
Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma
Lähetetty: 10 Loka 2012 15:06
Kirjoittaja JoxaGo
ViiMax kirjoitti:Siis eikö lähe ryypyllä käyntiin ? Onko ryypyn vaijeri sitten poikki tai muutoin epäkuntoinen ?
Ei lähde ,ei. Siis pelkällä nupin ulosvedolla. Primeriä kun painasee puolenkymmentä kertaa niin johan lähtee. Sama tauti on ollut uudesta, -08, lähtien.
Enkä nyt halua ollenkaan viisastella mutta eikös se menekkin niin että kun puhutaan ryypystä, tarkoitetaan primeriä ja kun puhutaan imusta/rikastimesta niin tarkoitetaan tuota vaijerimukavaa joka kuristaa kaasariin menevää ilmamäärää pienemmälle. Tuo ihan vain sen vuoksi että puhutaan samasta asiasta

Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma
Lähetetty: 10 Loka 2012 15:20
Kirjoittaja Bj Andy
Säilytäkkö sitä hana kiinni vai auki?? Jos se pääsee hana kiinni vuotamaan/haihduttamaan kaasarin tyhjäksi???
Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma
Lähetetty: 10 Loka 2012 15:26
Kirjoittaja sf-atv
JoxaGo kirjoitti:ViiMax kirjoitti:Siis eikö lähe ryypyllä käyntiin ? Onko ryypyn vaijeri sitten poikki tai muutoin epäkuntoinen ?
Ei lähde ,ei. Siis pelkällä nupin ulosvedolla. Primeriä kun painasee puolenkymmentä kertaa niin johan lähtee. Sama tauti on ollut uudesta, -08, lähtien.
Enkä nyt halua ollenkaan viisastella mutta eikös se menekkin niin että kun puhutaan ryypystä, tarkoitetaan primeriä ja kun puhutaan imusta/rikastimesta niin tarkoitetaan tuota vaijerimukavaa joka kuristaa kaasariin menevää ilmamäärää pienemmälle. Tuo ihan vain sen vuoksi että puhutaan samasta asiasta

Yleensä Hondissa se vaijerista vedettävä ryyppy ei sulje mitään ilmaläppää vaan todellakin rikastaa seosta omien kanaviensa kautta. Jos se ei toimi ei varmaankaan lähde käymään. Useimmiten se ottaa p-ainetta kohokammion pohjalta sellaisen pillin kautta. Se kohokammion kohta johon pilli menee voi olla tukossa eikä siis ryyppy saa ainetta ollenkaan tai huonosti.
Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma
Lähetetty: 10 Loka 2012 15:44
Kirjoittaja Roosa999
Ei moista kuristinta ole Pollessakaan, vaan vastaavasti toimii. Rikastaa siis seosta lisäämällä polttoainetta, ei siis kuristamalla ilmansaantia..
Mulla ollut samaa murhetta aikanaan AC:n masiinassa ja kanava oli tukossa. Voi olla tukossa tehtaalta lähtien -> huonosti asettunut tiivisteprikka jne tai metallipurse jossain.
Pura kaasari atomeiksi ja putsaa kunnolla ja sen vastaavasti takaisin kasaan. About 2 tunnin puuha, mutta saattaa kannattaa.
Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma
Lähetetty: 10 Loka 2012 16:15
Kirjoittaja JoxaGo
Bj Andy kirjoitti:Säilytäkkö sitä hana kiinni vai auki?? Jos se pääsee hana kiinni vuotamaan/haihduttamaan kaasarin tyhjäksi???
Hana on auki koko ajan. Ehdin tuossa välissä jo soittaa tutulle huoltomiehelle joka on ollut Hondien kanssa tekemisissä koko ikänsä ja hän sanoi että noissa konessa ei pitäisi tarvita koko primeriä. On kuulemma laitettu vähän niinkuin varuiksi. Roosa on jälleen kerran varmaankin oikessa. Tarttee nostaa kaasari pöydälle. Kirjuuttelen ihan opetusmielessä jatkoa tarinalle kunhan saan homman hoidettua.
Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma
Lähetetty: 10 Loka 2012 18:42
Kirjoittaja Bj Andy
No sitten tuo kuulostaa notta bensapinta on liian alhaalla tms.
Vaan laita tarinaa jahka saat pelaamaan.
Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma
Lähetetty: 10 Loka 2012 22:12
Kirjoittaja jce917
foreman 500 omia kylmäkokemuksia; vm -06
uuden karheana taannoin tuntui aikast "tarkalta" ryypyn suhteen,etenkin talvella joutui käyttämään praimeria ainakin vähänkin kovemmilla pakkasilla.
mutta koneen vanhetessa ja tuntimäärien lisääntyessä ei praimeria ole tarvittu enää muutamaan vuoteen...ja kaipaa vähempi ryyppyä muutenkin..
aluksi laitin asian merkille,koska edeltäjä foreman 400 ei koskaan tarvinnut praimeria...
ja mitään toimempiteitä en ole tehnyt käynnistyvyyden suhteen....paitti huollot tehty,mikä ei vaikuta varmastikaan kylmäkäynnistyksen toimintaan.
mutta vaikuttaisi kyllä että jotain feelua (aiheen aloittajalla) voi vaikka olla kaasarissa,,,,jopa ihan uudesta asti

Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma
Lähetetty: 10 Loka 2012 22:38
Kirjoittaja gamo500
Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma
Lähetetty: 09 Marras 2012 12:04
Kirjoittaja JoxaGo
Bj Andy kirjoitti:No sitten tuo kuulostaa notta bensapinta on liian alhaalla tms.
Vaan laita tarinaa jahka saat pelaamaan.
Paljon hyviä veikkauksia ja osa varmaan tietoakin mutta Bj Andy osui oikeaan

. Uutta kaasarin kohoa odotellessa modifioin vanhaa niin että bensan pinta nousi toistaiseksi tuntemattoman määrän. Tänään aamulla kahdeksan asteen yöpakkasten jälkeen kun kokeilin tartata niin se lempohan hörähti käyntiin vajaan sekunnin pyörittämisellä. Käytän vielä ainakin kerran kaasarin pöydällä vaihtaakseni uuden kohon kun en oikein osaa luottaa tuohon vanhan kestämiseen. Se kun on tosiaan kokonaan muovia ja lipenteri jota jouduin ohentamaan oli jo ennen ohentamistaan luokkaa 1mm paksu

.