mahtuuko trx450r:ään 1 piikin isompi eturatas?
Lähetetty: 08 Maalis 2006 15:54
Mahtuuko yhden piikin isompi eturatas kun suojan alla sellainen ohjuri..?
onko joku vaihtanut eturatasta?
onko joku vaihtanut eturatasta?
Ei mahdu kunnolla, jos siitä lohkon suojasta ei hio hieman pois. Meillä on kuitenkin ollut 14 piikkinen omassa, mutta ainakin 06:ssa tuo alkaa mennä jo hieman liian pitkäksi. Tosin siinä taitaa olla laatikkovälityksiä muutettu aiemmasta. Parempi olisi jos jostain löytyisi valmiina 39 piikkinen ratas taakse.mabbe kirjoitti:kun mielestäni aivan liian lyhyet ovat nyt välitykset vakiona kun maantiellä ajetaan..
Marco71 kirjoitti:Ei mahdu kunnolla, jos siitä lohkon suojasta ei hio hieman pois. Meillä on kuitenkin ollut 14 piikkinen omassa, mutta ainakin 06:ssa tuo alkaa mennä jo hieman liian pitkäksi. Tosin siinä taitaa olla laatikkovälityksiä muutettu aiemmasta. Parempi olisi jos jostain löytyisi valmiina 39 piikkinen ratas taakse.mabbe kirjoitti:kun mielestäni aivan liian lyhyet ovat nyt välitykset vakiona kun maantiellä ajetaan..
Mulla on takana se vakio 38 ja muuta ei Hondan alkuperäisosana tuntunut löytyvänkään. Kadulla varmaan ainakin kesäkelillä 14-38 luulisi olevan aika hyvä. Toki renkaat vaikuttavat paljon sekä ne laatikkovälitykset.mabbe kirjoitti:
38 ja 40 piikkistä löytyy tuolta hovihankkijaltani saksasta!
kumpi parempi kadulle? ite en oo laskenut mut paljon sul vakiona takana?
Aikanaan Oulussa VTT, tutki noita välitys asioita, speedway pyörässä ja tulos oli tyrmistyttävä. Eteen aina, niin iso kuin mahtuu, vaikka pienellä rälläköimisellä ja sitten takarattaalla kikotetaan välitys-suhde kohilleen. Tuo suurempi etuhammasratas hukkaa tehoa vähemmän, kuin pieni. Valitettava tosiasia kuitenkin on, ettei joka baanalle tällä konstilla löydy optimaallista välitystä, vaan myös eturattaalla joudutaan pelaamaan. Kuitenkin, esimerkiksi katupeliin, jossa jo on, tehot rajoitettu asetuksin voimin, saadaan tehohävikkiä minimoitua kyseisellä tavalla.mabbe kirjoitti:mahtui kun hieman otin rälläkällä pois