Sivu 1/1

mahtuuko trx450r:ään 1 piikin isompi eturatas?

Lähetetty: 08 Maalis 2006 15:54
Kirjoittaja mabbe
Mahtuuko yhden piikin isompi eturatas kun suojan alla sellainen ohjuri..?

onko joku vaihtanut eturatasta?

kun..

Lähetetty: 08 Maalis 2006 15:56
Kirjoittaja mabbe
kun mielestäni aivan liian lyhyet ovat nyt välitykset vakiona kun maantiellä ajetaan..

Re: kun..

Lähetetty: 08 Maalis 2006 19:27
Kirjoittaja Marco71
mabbe kirjoitti:kun mielestäni aivan liian lyhyet ovat nyt välitykset vakiona kun maantiellä ajetaan..
Ei mahdu kunnolla, jos siitä lohkon suojasta ei hio hieman pois. Meillä on kuitenkin ollut 14 piikkinen omassa, mutta ainakin 06:ssa tuo alkaa mennä jo hieman liian pitkäksi. Tosin siinä taitaa olla laatikkovälityksiä muutettu aiemmasta. Parempi olisi jos jostain löytyisi valmiina 39 piikkinen ratas taakse.

Re: kun..

Lähetetty: 09 Maalis 2006 00:35
Kirjoittaja mabbe
Marco71 kirjoitti:
mabbe kirjoitti:kun mielestäni aivan liian lyhyet ovat nyt välitykset vakiona kun maantiellä ajetaan..
Ei mahdu kunnolla, jos siitä lohkon suojasta ei hio hieman pois. Meillä on kuitenkin ollut 14 piikkinen omassa, mutta ainakin 06:ssa tuo alkaa mennä jo hieman liian pitkäksi. Tosin siinä taitaa olla laatikkovälityksiä muutettu aiemmasta. Parempi olisi jos jostain löytyisi valmiina 39 piikkinen ratas taakse.

38 ja 40 piikkistä löytyy tuolta hovihankkijaltani saksasta!

kumpi parempi kadulle? ite en oo laskenut mut paljon sul vakiona takana?

esim. 38 maksaa 26.05 EUR

Lähetetty: 09 Maalis 2006 08:56
Kirjoittaja Lapwing
Yhen piikin muutos edessä vastaa suunnilleen 3 piikin muutosta takana.

Mut ei kai siinä vararikkoon mene jos tilaa kummatkin ja sitten kokeilee.
Usein nää asiat selvii kokeilemalla.

Re: kun..

Lähetetty: 09 Maalis 2006 10:57
Kirjoittaja Marco71
mabbe kirjoitti:
38 ja 40 piikkistä löytyy tuolta hovihankkijaltani saksasta!

kumpi parempi kadulle? ite en oo laskenut mut paljon sul vakiona takana?
Mulla on takana se vakio 38 ja muuta ei Hondan alkuperäisosana tuntunut löytyvänkään. Kadulla varmaan ainakin kesäkelillä 14-38 luulisi olevan aika hyvä. Toki renkaat vaikuttavat paljon sekä ne laatikkovälitykset.

vakiovälityksillä kulkee n.110km/h

Lähetetty: 11 Maalis 2006 16:42
Kirjoittaja mabbe
vakiovälityksillä kulkee huiput n.110km/h kelkan mittarin mukaan.

eli siitä lähetään...

...

Lähetetty: 17 Kesä 2006 23:22
Kirjoittaja mabbe
mahtui kun hieman otin rälläkällä pois 8)

Re: ...

Lähetetty: 18 Kesä 2006 06:01
Kirjoittaja ATC
mabbe kirjoitti:mahtui kun hieman otin rälläkällä pois 8)
Aikanaan Oulussa VTT, tutki noita välitys asioita, speedway pyörässä ja tulos oli tyrmistyttävä. Eteen aina, niin iso kuin mahtuu, vaikka pienellä rälläköimisellä ja sitten takarattaalla kikotetaan välitys-suhde kohilleen. Tuo suurempi etuhammasratas hukkaa tehoa vähemmän, kuin pieni. Valitettava tosiasia kuitenkin on, ettei joka baanalle tällä konstilla löydy optimaallista välitystä, vaan myös eturattaalla joudutaan pelaamaan. Kuitenkin, esimerkiksi katupeliin, jossa jo on, tehot rajoitettu asetuksin voimin, saadaan tehohävikkiä minimoitua kyseisellä tavalla. :wink: