"Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
"Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Tuossa viikon päivät tuli tarjontaa seurattua ja eilen käytiin hakemassa 95 vuotinen "ikiliikkuja" taloon. Pikkuisen lisää rahaa ja ois saanut vuoden vanhaa kinukkia, mutta tähän päädyttiin.
Noh, alku ei ollut lupaava kun kylmästä tallista ei Honda myyjän ihmetykseksi lähtenytkän käyntiin. Ryyppy vaiveri ei toiminut ja jostain kumman syystä se silti onnistui kostuttaan vielä tulpankin, vaikka kipinä näytti todella tehokkaalta. Myyjä kyllä lipsutteli kaasua, liekkö noissa kiihdytyspumpun tapaista joka ruikki märäksi ?
Sitten epäilyni alkoi kääntymään polttoaineen "parasta ennen" ongelmaan, kun hajukin oli hiema outo. Laiteella oli ollut todella vähän ajoa ja sekin vain kesäisin. Tulpan alle kun saatiin vähän terävämpää pensaa niin kone jo muutaman tahdin kävinkin. Pikku tinkaus ja kones kärrylle ja kotimatkalle...
Kotona kone talliin ja tankki tyhjäksi. Samoin kaasari tyhjäksi. Tulpan kuumennus ja putsaus ja avot, jo helähti käyntiin.
Pikku koikat pihatiellä ja tuntui pelaavan ihan ok. Sellaisen havainnon teimme että tulpa otti värikseen sellaisen enemmänkin tummanruskean, osittain mustaakin värin pintaan, kuin mitään oppikirjan mukaisen vaaleen ruskean. Liekkö sitten seokset hieman rikkaalla säätöjen tai ilmanputsarin likaisuuden vuoksi. Venttiilivälyksetkin pitää tarkistaa, että kuinka lähelle säätöarvoja ovat. Korvakuulolta sanoisin että saattaa olla hiukka liikaa välystä, kun sellainen hento sivuääni sieltä suunalta kuuluu.
Öljynvaihdot olikin tehnyt edellinen omistaja niin koneeseen kuin muihinkin kohteisiin. Jarrut tuntuu toimivan hienosti eli se puoli on lähtöönsä OK.
100 Euron yasa akku oli vaihdettu vuosi sitten ja talvet akku on ollut tuvan lämmössä. Ja täytyy sanoa että hyvin riitti kapasiteettia tuossa eilisessä startti harjoituksessa. Latausjännite näytti olevan siellä 13-13.3 kohdilla tyhjäkäynnin tuntumassa. Valot kun laittoi päälle niin hyppäsi 14Volttiin. Onkohan tämä normaalia Hondan käytöstä?
Noh, pääasia ettei ylilataa tai jätä lataamatta.
Tuosta koneen käytöksestä sellasta ilmiötä ihmettelin että, onko ominaisuus jos kaasun linttaa nopeasti auki, niin kone tarjoaa pienen BOO puutumisen ja sitten asta kirmaa kierroksia ?
Kunhan tuo käyntipuoli saadaan kuntoon niin pitää kattella ketjut renkaisiin(eteen ja taakse?) ja vinssi että pääsee rankamettään mönkimään.
Bilteman ketjut lienee harraste käyttöön ihan ok, mutta pitääköhän siihen vinssi puoleen todellakin investoida se 200+ euroa vai voisko toiveita elätellä että selviäis tuollasella kevyt vinsillä hintaan 75eur.
Noh, alku ei ollut lupaava kun kylmästä tallista ei Honda myyjän ihmetykseksi lähtenytkän käyntiin. Ryyppy vaiveri ei toiminut ja jostain kumman syystä se silti onnistui kostuttaan vielä tulpankin, vaikka kipinä näytti todella tehokkaalta. Myyjä kyllä lipsutteli kaasua, liekkö noissa kiihdytyspumpun tapaista joka ruikki märäksi ?
Sitten epäilyni alkoi kääntymään polttoaineen "parasta ennen" ongelmaan, kun hajukin oli hiema outo. Laiteella oli ollut todella vähän ajoa ja sekin vain kesäisin. Tulpan alle kun saatiin vähän terävämpää pensaa niin kone jo muutaman tahdin kävinkin. Pikku tinkaus ja kones kärrylle ja kotimatkalle...
Kotona kone talliin ja tankki tyhjäksi. Samoin kaasari tyhjäksi. Tulpan kuumennus ja putsaus ja avot, jo helähti käyntiin.
Pikku koikat pihatiellä ja tuntui pelaavan ihan ok. Sellaisen havainnon teimme että tulpa otti värikseen sellaisen enemmänkin tummanruskean, osittain mustaakin värin pintaan, kuin mitään oppikirjan mukaisen vaaleen ruskean. Liekkö sitten seokset hieman rikkaalla säätöjen tai ilmanputsarin likaisuuden vuoksi. Venttiilivälyksetkin pitää tarkistaa, että kuinka lähelle säätöarvoja ovat. Korvakuulolta sanoisin että saattaa olla hiukka liikaa välystä, kun sellainen hento sivuääni sieltä suunalta kuuluu.
Öljynvaihdot olikin tehnyt edellinen omistaja niin koneeseen kuin muihinkin kohteisiin. Jarrut tuntuu toimivan hienosti eli se puoli on lähtöönsä OK.
100 Euron yasa akku oli vaihdettu vuosi sitten ja talvet akku on ollut tuvan lämmössä. Ja täytyy sanoa että hyvin riitti kapasiteettia tuossa eilisessä startti harjoituksessa. Latausjännite näytti olevan siellä 13-13.3 kohdilla tyhjäkäynnin tuntumassa. Valot kun laittoi päälle niin hyppäsi 14Volttiin. Onkohan tämä normaalia Hondan käytöstä?
Noh, pääasia ettei ylilataa tai jätä lataamatta.
Tuosta koneen käytöksestä sellasta ilmiötä ihmettelin että, onko ominaisuus jos kaasun linttaa nopeasti auki, niin kone tarjoaa pienen BOO puutumisen ja sitten asta kirmaa kierroksia ?
Kunhan tuo käyntipuoli saadaan kuntoon niin pitää kattella ketjut renkaisiin(eteen ja taakse?) ja vinssi että pääsee rankamettään mönkimään.
Bilteman ketjut lienee harraste käyttöön ihan ok, mutta pitääköhän siihen vinssi puoleen todellakin investoida se 200+ euroa vai voisko toiveita elätellä että selviäis tuollasella kevyt vinsillä hintaan 75eur.
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Tuo booaus kuten tulpan väri viittaisi että hieman rikkaalla kävisi. Pahahan se on näkemättä/kuulematta sanoa tarkkaan. Ensimmäisenä kannattaa varmaan tarkistaa vastaako kaasarin säädöt ollenkaan suosituksia.
Ruisku Hondissakin on ainakin seokset pikkasen rikkaalle säädetty tehtaalla joka saattaa sammuilua aiheuttaa kaasua pumpatessa.
Vinssiin sijoittaisin ainakin pikkuisen enemmän, 2500lbs vetokyvyn omaava kapistus ni ei tartte ikinä sitä kiinnijäämistäkään sitten pelätä. Tälläkin foorumilla myyntiosiossa suhteellisen usein on tarjolla ihan hyvään hintaan "merkkivinssejä". Mun mielestä on kummiskin mönkijän tärkein lisävaruste jonka toimimattomuus juuri tärkeällä hetkellä on korvaamatonta.
Ruisku Hondissakin on ainakin seokset pikkasen rikkaalle säädetty tehtaalla joka saattaa sammuilua aiheuttaa kaasua pumpatessa.
Vinssiin sijoittaisin ainakin pikkuisen enemmän, 2500lbs vetokyvyn omaava kapistus ni ei tartte ikinä sitä kiinnijäämistäkään sitten pelätä. Tälläkin foorumilla myyntiosiossa suhteellisen usein on tarjolla ihan hyvään hintaan "merkkivinssejä". Mun mielestä on kummiskin mönkijän tärkein lisävaruste jonka toimimattomuus juuri tärkeällä hetkellä on korvaamatonta.
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Eilen taas tehtiin tuttavuutta Hondan kanssa.
Pakkasta -3 ja starttailemaan. No eihän se ilman ryyppyä luvannutkaan. Sitten tuli raksittua nippuside viritelmä pois katkenneen ryyppyvivun tyngän päältä(mikä lie OFF lukitus ollut) ja siitä taiteilemaan ryyppyä päälle. Uusi yritys ja het käyntiin.
Kones talliin ja mittailemaan venttiili välykset. Tankkia irroittaessa huomiota herätti kaasarin ja ilmanputsarin välisen liitoksen irti oleminen. Koska laite oli ollut edelliskesänä huollossa, niin päätettiin purkaa myös kaasari, jotta saataisiin varmuus onko sielläkin hutiloitu.
Venttiili välykset tuntui uupuvan ja sinne säädettiin se 0,15 mikä ohjeesta löydettiin. Oletin ennen kaasarin aukaisua että tässä mallissa olisi ollut sellainen "alipaine nostaa luistia" kaasutin, mutta kyseessä olikin mekaanisesti nouseva luisti. Eli kaasuläppä kääntyyn noin 15-20astetta ennen kuin luisti alkaa nousemaan. Samalla tuli säädettyä neulaa pykälä soukemalle, jos se tulpan nokeentuminen siitä häipyisi.
Lopuksi laitteet kasaan ja testaamaan. Käynnisytyys edelleen hyvä ja tulpan värikin alkoi muistuttamaan oppikirja esimerkkejä. Kun koneeseen sai lämpöjän pihatie pyörityksessä, niin kaasuun vastaavuuskin parani koko ajan.
Illan pääteeksi mallailtiin työkone käyttöön tarkoitettua led lisä valoa keulalle. Tuntui olevan melkoinen apu noihin vakio tuikkuihin verrattuna.
Ai niin. Tehtiinhän me sellainen "urakka mies" modi siihen pakkipäälle vapauttimeen jota pitää sormella pianaa samaan iakaan kun jarrukahvaa käyttää, että saa pakin päälle. Nyt se "painike" on lukittuna pohjaan eli pelkkä jarrukahvan painaminen mahdollistaa pakin päälle saantiin. Tuo viritelmä ilmeisti aiheuttaa sen että kyseistä kahvaa ei liene(?) passaa enään vauhdissa hirveästi painella, mutta todelliseen jarrutteluun on se "nestejarru" ja jalkajarru jäljellä.
Ja toki se popnitti "urakka modi" on sellainen että sen saa kyllä pois, jos tilanne erityisesti vaatii.
Pakkasta -3 ja starttailemaan. No eihän se ilman ryyppyä luvannutkaan. Sitten tuli raksittua nippuside viritelmä pois katkenneen ryyppyvivun tyngän päältä(mikä lie OFF lukitus ollut) ja siitä taiteilemaan ryyppyä päälle. Uusi yritys ja het käyntiin.
Kones talliin ja mittailemaan venttiili välykset. Tankkia irroittaessa huomiota herätti kaasarin ja ilmanputsarin välisen liitoksen irti oleminen. Koska laite oli ollut edelliskesänä huollossa, niin päätettiin purkaa myös kaasari, jotta saataisiin varmuus onko sielläkin hutiloitu.
Venttiili välykset tuntui uupuvan ja sinne säädettiin se 0,15 mikä ohjeesta löydettiin. Oletin ennen kaasarin aukaisua että tässä mallissa olisi ollut sellainen "alipaine nostaa luistia" kaasutin, mutta kyseessä olikin mekaanisesti nouseva luisti. Eli kaasuläppä kääntyyn noin 15-20astetta ennen kuin luisti alkaa nousemaan. Samalla tuli säädettyä neulaa pykälä soukemalle, jos se tulpan nokeentuminen siitä häipyisi.
Lopuksi laitteet kasaan ja testaamaan. Käynnisytyys edelleen hyvä ja tulpan värikin alkoi muistuttamaan oppikirja esimerkkejä. Kun koneeseen sai lämpöjän pihatie pyörityksessä, niin kaasuun vastaavuuskin parani koko ajan.
Illan pääteeksi mallailtiin työkone käyttöön tarkoitettua led lisä valoa keulalle. Tuntui olevan melkoinen apu noihin vakio tuikkuihin verrattuna.
Ai niin. Tehtiinhän me sellainen "urakka mies" modi siihen pakkipäälle vapauttimeen jota pitää sormella pianaa samaan iakaan kun jarrukahvaa käyttää, että saa pakin päälle. Nyt se "painike" on lukittuna pohjaan eli pelkkä jarrukahvan painaminen mahdollistaa pakin päälle saantiin. Tuo viritelmä ilmeisti aiheuttaa sen että kyseistä kahvaa ei liene(?) passaa enään vauhdissa hirveästi painella, mutta todelliseen jarrutteluun on se "nestejarru" ja jalkajarru jäljellä.
Ja toki se popnitti "urakka modi" on sellainen että sen saa kyllä pois, jos tilanne erityisesti vaatii.
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Mulla oli alkuun ongelmia rikkaalla käynnissä, seosneulasta puuttui osia mikä lopulta oli suurin ongelma mutta lisäksi ryyppy jumi osittain päälle mikä teki tyhjäkäynnistä lämpimänä huonoa ja nokesi tulpan.
Venttiilit ääntää mulla molemmissa hiukan vaikka onki säädössään, käyntiäänen ominaisuus?
Pakin kans ei tarvi olla huolissaan, en keksi hyvällä mielikuvituksellakaan tilannetta millon vois pakin laittaa päälle semmosesta vauhista että vahinkoo tulis tai jos niin käy niin kuskin paikalla on kyllä sillon tyyppi joka ei todellakaan kuulu siihen. Omassa on nippusiteellä vedetty moottorin kyljestä lukitusvipu jumiin ja koko jarrukahva loistaa poissaolollaan koska ikääntynyt vaijeri aiheutti harmaita hiuksia jarrujen palatumiselle. takajarru toimii kuitenki edelleen pedaalista joten ei merkitystä.
Seosneulan säätö muistaakseni tuon ikäsessä 1,5 kierrosta auki, mulla -91 jossa kierros ja kolme varttia mutta se muuttu -92 ja uudemmissa.
Loistopeli, et kadu sitä että valitsit vanhan hondan uudehkon kinukin sijaan, molempia omistaneena voin kertoa että elämä vaan on helpompaa hondan kans!

Venttiilit ääntää mulla molemmissa hiukan vaikka onki säädössään, käyntiäänen ominaisuus?
Pakin kans ei tarvi olla huolissaan, en keksi hyvällä mielikuvituksellakaan tilannetta millon vois pakin laittaa päälle semmosesta vauhista että vahinkoo tulis tai jos niin käy niin kuskin paikalla on kyllä sillon tyyppi joka ei todellakaan kuulu siihen. Omassa on nippusiteellä vedetty moottorin kyljestä lukitusvipu jumiin ja koko jarrukahva loistaa poissaolollaan koska ikääntynyt vaijeri aiheutti harmaita hiuksia jarrujen palatumiselle. takajarru toimii kuitenki edelleen pedaalista joten ei merkitystä.
Seosneulan säätö muistaakseni tuon ikäsessä 1,5 kierrosta auki, mulla -91 jossa kierros ja kolme varttia mutta se muuttu -92 ja uudemmissa.
Loistopeli, et kadu sitä että valitsit vanhan hondan uudehkon kinukin sijaan, molempia omistaneena voin kertoa että elämä vaan on helpompaa hondan kans!


Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Saatiin Ledit keulile ja ero oli sen verta iso orkkis tuikkuihin nähden että tulipa näpättyä demostraatio mielessä video clippi:
http://www.youtube.com/watch?v=bKR3rURYNNU
http://www.youtube.com/watch?v=bKR3rURYNNU
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Taas takana yksi päivä käyttöönottohuollon historiassa.
Päätettiin testata kuljetuskärryn toiminta ja eikun nokka kohti soramonttuja.
Honda kärrystä pois ja sitten ryöpyttelemään. Mutta, mutta, 600m päähän lähtöpaikasta puoleen väliin loivaan mäkeen hyytyi koko vehjes. Kävi tyhjäkäyntiä, mutta ei vetoja. Pikkaisen kun avitti ryypyllä niin pääsi nilkuttamaan takaisin.
Takaisin siis talliin ja kaasari auki. Ensin löytyi osittain tukossa oleva 135 numeroinen suutin. Mutta tuo ei ollut se suurin syy. Neula nimittäin oli irronnut sokastaan ja lepäsi tiukasti sijoillaan. Liekkö sitten edellinen asentaja laittanut väärän sokan. Samalla justeerattiin sitä jousta joka yhdistää luistin siihen kohottavaan vipuun. Nyt aukee luisti kokonaan.
Innolla pihatiellä pikku testit ja ero on huomattava.
Tietty jos löytäis jostain hyvät kuvat puretusta kaasarista niin pääsis vertaan, mitä kaikkea siellä on sävelletty.
Päätettiin testata kuljetuskärryn toiminta ja eikun nokka kohti soramonttuja.
Honda kärrystä pois ja sitten ryöpyttelemään. Mutta, mutta, 600m päähän lähtöpaikasta puoleen väliin loivaan mäkeen hyytyi koko vehjes. Kävi tyhjäkäyntiä, mutta ei vetoja. Pikkaisen kun avitti ryypyllä niin pääsi nilkuttamaan takaisin.
Takaisin siis talliin ja kaasari auki. Ensin löytyi osittain tukossa oleva 135 numeroinen suutin. Mutta tuo ei ollut se suurin syy. Neula nimittäin oli irronnut sokastaan ja lepäsi tiukasti sijoillaan. Liekkö sitten edellinen asentaja laittanut väärän sokan. Samalla justeerattiin sitä jousta joka yhdistää luistin siihen kohottavaan vipuun. Nyt aukee luisti kokonaan.
Innolla pihatiellä pikku testit ja ero on huomattava.
Tietty jos löytäis jostain hyvät kuvat puretusta kaasarista niin pääsis vertaan, mitä kaikkea siellä on sävelletty.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Alla linkki jossa kuva kaasarista (1995 TRX300FW4x4), oiskos sama kaasutin tässä sun mallissa ?
http://www.motosport.com/FI/atv/oem-par ... source=oem
http://www.motosport.com/FI/atv/oem-par ... source=oem
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Kuva vahvisti sen, mitä jo epäilin mielessäni että mönkkärissä on nyt jonkun toisen vehkeen Keihi.
Vakiona tuossa on ollut siis tuollainen "luisti nousee alipaineella" ratkaisu. Tässä meidän kaasarissa se nousee kaasumekanismiin yhdistetyllä vivustolla.
Missähän Hondassa käytettään tuollaista ratkaisua , jossain vanhemmassa ?
EDIT: Pikku googlettelut niin löysin joitain hondan malleja joissa luistia nostaa mekaaninen ratkaisu(räjäytys kuvassa 8 kohta), alipaineen sijaan.
http://www.cmsnl.com/honda-trx300ex-fou ... ml#results
eli 300ex löytyy aineskin tuollainen ratkaisu. Oiskohan joku ruuvannut tuollaisen sinne joskus aikojen saatossa.
Vakiona tuossa on ollut siis tuollainen "luisti nousee alipaineella" ratkaisu. Tässä meidän kaasarissa se nousee kaasumekanismiin yhdistetyllä vivustolla.
Missähän Hondassa käytettään tuollaista ratkaisua , jossain vanhemmassa ?
EDIT: Pikku googlettelut niin löysin joitain hondan malleja joissa luistia nostaa mekaaninen ratkaisu(räjäytys kuvassa 8 kohta), alipaineen sijaan.
http://www.cmsnl.com/honda-trx300ex-fou ... ml#results
eli 300ex löytyy aineskin tuollainen ratkaisu. Oiskohan joku ruuvannut tuollaisen sinne joskus aikojen saatossa.
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Pikkuisen puuhasteltu Hondan parissa ja Class Ohlosin kiina vinssi alkaa olla asennettuna. Vinssin kaveriksi tulee 12kg painava "micro" optima joka takaa että virtaa kyllä piisaa. Optimalle vielä rakennellaan oma akkuteline ja koko komeus mahtuu juuri ja juuri muovien alle.
Bilteman ketjut saatiini myös istuman eturenkaisiin aika tukevan oloisesti.
Tässä muutama kuvatus:
Vinssin asentamista varten runkoon hitasttu ja maalttu kiinnitys alunen:
https://dl.dropbox.com/u/46981960/vinssi_alusta.jpg
Vinssi asennettuna:
https://dl.dropbox.com/u/46981960/vinssi_sivusta.jpg
https://dl.dropbox.com/u/46981960/vinssi_edesta.jpg
Optima akun mallailua:
https://dl.dropbox.com/u/46981960/optima.jpg
Bilteman ketjut saatiini myös istuman eturenkaisiin aika tukevan oloisesti.
Tässä muutama kuvatus:
Vinssin asentamista varten runkoon hitasttu ja maalttu kiinnitys alunen:
https://dl.dropbox.com/u/46981960/vinssi_alusta.jpg
Vinssi asennettuna:
https://dl.dropbox.com/u/46981960/vinssi_sivusta.jpg
https://dl.dropbox.com/u/46981960/vinssi_edesta.jpg
Optima akun mallailua:
https://dl.dropbox.com/u/46981960/optima.jpg
Viimeksi muokannut dbwarrior, 20 Helmi 2013 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Nimimerkki kuulostaa tutulta... 

Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
PasiS: Mitäpä sitä uutta nickkiä keksimään joka foorumille 
Jottei tarvisi pelkästään vinssin toimintaa jännätä, niin tulipa tilattua sen kaveriksi tuollainen kympin kaukoohjain.
http://dx.com/p/electric-winch-wireless ... tem-133059
Nyt on sitten alkanut mietityttään että nyt kun vinssi saa napoihinsa sen 12V todellista(kiitos kaapeloinin ja optiman), normaalin 9voltin sijaan niin kuinkahan nopsaan se porsiikaan. Jos ei mottori pala, niin vaihteistohan siinä korkkaa seuraavaksi.

Jottei tarvisi pelkästään vinssin toimintaa jännätä, niin tulipa tilattua sen kaveriksi tuollainen kympin kaukoohjain.
http://dx.com/p/electric-winch-wireless ... tem-133059
Nyt on sitten alkanut mietityttään että nyt kun vinssi saa napoihinsa sen 12V todellista(kiitos kaapeloinin ja optiman), normaalin 9voltin sijaan niin kuinkahan nopsaan se porsiikaan. Jos ei mottori pala, niin vaihteistohan siinä korkkaa seuraavaksi.
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Tais menä vähän överiksi tuo akkutelineen kanssa, mutta pysyypähän kiinni. Teline niin tiukka että nippa nappa optiman sinne saa lipsautettua. Kiristysliina pitää sitten pitää ylös-alas liikkeet poissa.
https://dl.dropbox.com/u/46981960/optima_kiinni.jpg
Näin jälkeen päin alkanut arveluttaa miten paljon tämä painojakauma muuttui haitallisesti. Takaa siis keveni orkkis akun verran eli reilu 4kg ja eteen tuli vinssi ja akku lisää eli noin 25kg. No kärryn vedossa tuosta ei ainakaan haittaan ole:)
https://dl.dropbox.com/u/46981960/optima_kiinni.jpg
Näin jälkeen päin alkanut arveluttaa miten paljon tämä painojakauma muuttui haitallisesti. Takaa siis keveni orkkis akun verran eli reilu 4kg ja eteen tuli vinssi ja akku lisää eli noin 25kg. No kärryn vedossa tuosta ei ainakaan haittaan ole:)
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2310
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Mukavaa luettavaa tämmöset projektit. Varsinkin nämä muutokset, joissa laitetta muutetaan omaan käyttötarkoitukseen passeliksi. 

- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Kannattaa seurailla tuota kaukkarisysteemiä. Tilasin tuollaisen auton vinssille ja toisella ajokerralla kun oltii makkaa paistelemassa niin vinssi rupes vetämään yht'äkkiä. No onneksi veto oli niin lyhyt että ei ehtinyt hajottaa mitään. Heti tuli vinssin piuhat revittyä irti ettei toistuisi. Tämän jälkeen laitoinkin päävirtakytkimen ja nyt se tallissa napsuttelee vinssin relettä vähän väliä jos on ohjaussulakkeet kiinni.dbwarrior kirjoitti:Jottei tarvisi pelkästään vinssin toimintaa jännätä, niin tulipa tilattua sen kaveriksi tuollainen kympin kaukoohjain.
http://dx.com/p/electric-winch-wireless ... tem-133059
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: "Ikiliikuja" tuli taloon( trx-300fm)
Kiitti vinkistä. Tuollainen oire ei olisi tullutkaan mieleen. Lähinnä olin varautunut siihen että lakkaa vetämästä, mutta tuohan onkin huomattavasti vakavampi oire.Otra kirjoitti: Kannattaa seurailla tuota kaukkarisysteemiä. Tilasin tuollaisen auton vinssille ja toisella ajokerralla kun oltii makkaa paistelemassa niin vinssi rupes vetämään yht'äkkiä.