Sivu 1/1

Honda TRX450 05 crossimönkijä! parannus, viritys, tuunaus

Lähetetty: 01 Maalis 2013 23:28
Kirjoittaja kyke97
[b]Eli tosiaan pääsin noista kiinan vitkuttimista eroon ja ostin Hondan kun sain hullun halvalla.. Eli onko mitään mitä siihen kannattais tehdä? Radalla siis tulen ajamaan ja isompiakin hyppyjä jo näin talvellakin on jo hypitty.. Polkasu käynnistys on laitteessa ja olen todella tyytyväinen siitä! Tosin pakkia ei ole mutta kääntyy kaasulla melkein paikalla..

Tämän hetkiset päivitykset on tässä:
-Edessä piikkirenkaat
-Takana erikois nastat
-Vapaa virtaava putkisto ,tehas lupaa 10hv lisää!
-Rullakaasu
-Iskarit laitettu kuntoon!
-Lisävalo
-Hyvät ja laadukaat jalkaverkot!
-sigma
ja mukaan tuli kasapäin varaosia : )

mutta tuntuu että joku vielä puuttu? : ))
mutta tuolla kun pääs ajamaan niin en ymmärrä miten joskus on tultu 300cc comanchella ajettua kun kiinan pommit heiluu ja hytkyy joka suuntaa : D Hondalla vielä keula nousee 100km/h vauhista ja menee kun juna :)
laittakaa omistä kömpiöistä kuvia ja parannukset!

Pitääkö puhe paikkansa et 50h välein pitäs mäntä vaihataa??
ja miksi siinä on kaksi öljyntäyttö roppua?? [/b] Kuvaa en nyt jostain syystä osaa laittaa : D :mrgreen: :lol:

Re: Honda TRX450 05 crossimönkijä! parannus, viritys, tuunau

Lähetetty: 05 Maalis 2013 17:16
Kirjoittaja Juhniz
kyke97 kirjoitti:ja miksi siinä on kaksi öljyntäyttö roppua??
Siittä toisesta lävestä saat öljyttyä ilmansuodattimen.

Re: Honda TRX450 05 crossimönkijä! parannus, viritys, tuunau

Lähetetty: 05 Maalis 2013 17:34
Kirjoittaja yaguza
eikös hondassa ole vaihteiston ja kampuran öljyt erikseen eli kaksi öljytilaa?
näin oli ainakin kaverin 450crf crossipyörässä jossa on lähes sama kone kuin trx450r.

Re: Honda TRX450 05 crossimönkijä! parannus, viritys, tuunau

Lähetetty: 05 Maalis 2013 20:22
Kirjoittaja ascop
Eikä kannata mitä sattuu öljyjä laittaa kun juurikin vaihelaatikkoon menee vaihelaatikko öljyt kytkimen lisäaineella ja moottoripuolelle käy perus nelari öljyt. Ite oon ajanu bellray thumppereilla sekä koneesa että askisa. Toiminu iha ok, vasta 1 aski menny ja yhet petilaakerit :D

Öljyjä kannattaa sitte vaihtaa usein, kun näissä on niin pienet öljytilavuudet. Ite oon vaihtanu koneesee 5 ja askiin 5-10 tunnin välei riippuen ajoista.

Venttiiliväljyksiä kannattaa kans seurata. Hondasa on titaani imuventtiilit joilla on taipumus kulua/venyä. Että jos joutuu vähän väliä säätään nii venttiilit vaihtoon. Jokku on laittanu teräs venttilejä mutta jos meinaat virinokkaa laittaa niin teräsventtiilit käy raskaiksi ainakin vakio jousille.

Kannattaa sitte kesällä pestä sitä ilmansuodatinta tihiään niin säästyt venttiiliremontilta.

Jos sitä voimaa haluaa lisää niin puristuksia vähän nostaa männällä ja nokka vaihtoon.
Mutta kannattaa sitten muistaa että ne tallitunnit sitte moninkertastuu jos ruvetaan voimaa hakemaan enämpi kuin se 10hv ja euroja menee sen verra että ei tarvi enää sanoa että halvalla sain :roll:

Nii ja mistä niitä +10hv putkia saa? Määki haluan yhen :D sehä on vakio hondaan jo 30% tehon lisäys :mrgreen:

Re: Honda TRX450 05 crossimönkijä! parannus, viritys, tuunau

Lähetetty: 10 Maalis 2013 15:25
Kirjoittaja kyke97
Joo öljy asia tulikin jo selvaksi kun kävin ostamassa uudet öljyt niin kyselin samalla niistä..
Onko muuten kovinkin vaikea homma avata tuo alakerta ja vaihtaa laakerit? 2-t crossipyöristä on tullu avattua usempaan otteeseen, mutta ohan tuolla 4-t koneessa vähän enempi nappuloita..
tosiaan itekkin tota putkihommaa miettiny ,että on varmaan sitten vakioputkessa aikamoiset kurit : DD