Sivu 1/2
Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 02 Kesä 2013 10:50
Kirjoittaja Fred Scuttle
Onko tietoa, ruvetaanko 420 fe, 420 fa, Rincon ,sekä 500fe-malleja tuomaan tehostimella varustettuna? Järjetöntä tuoda 420:sista vain tuota jalkavaihdemallia, jota juuri kukaan ei halua.

Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 02 Kesä 2013 11:01
Kirjoittaja cotcot
Hondan omilla sivuilla ainakin myydään jo nykyään 500 ja 420 ohjaustehostimella. Ja kyllä tuota 420 näyttäis saavan muutakin kuin pelkästään jalkavaihteellisena. Joten ei kun kauppaan valitsemaan itselle sopiva ja hinnasta sopimaan...
http://www.hondamonkijat.fi/mallisto?gc ... cAod_HoA1A
Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 02 Kesä 2013 13:01
Kirjoittaja Fred Scuttle
Saa, vaan ei ohjaustehostimella.
Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 02 Kesä 2013 14:29
Kirjoittaja cotcot
Saapas....(
on jalassas)..

..vai meneekö mulla tässä nyt jotain ohitte tai yli ymmärryksen
420 ohjaustehostimella =
http://www.hondamonkijat.fi/mallisto/trx420fpm-fourtrax ...tosin jalkavaihteinen
500 ohjaustehostimella =
http://www.hondamonkijat.fi/mallisto/trx500fpa-rubicon
Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 02 Kesä 2013 15:23
Kirjoittaja Fred Scuttle
420:stä saa tehostimella vain jalkavaihteisena, ja ja Rubiconia, joka ei ole Fe-malli, vaan kalliimpi Hydrostaattinen, portaaton vaihteisto-malli.
Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 02 Kesä 2013 15:33
Kirjoittaja cotcot
Ostat tuon 500
http://www.hondamonkijat.fi/mallisto/trx500fpa-rubicon ...niin kyllä kelpaa!....ääriolojen ammattilainen

. On ohjaustehostinta ja automaattivaihteet joka tarvittaessa on manuaalinen....nam...

Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 03 Kesä 2013 11:31
Kirjoittaja Jontte
Etelälapista ei ole kova matka hakea 500 FE tehostimella ruotsin puolelta, jos sellainen kiinnostaa. Hinnat siellä tosin mönkijöissä suomen hintoja korkeammat. Päivitin oman pikkuhondan tehostettuun ja ei ole tarvinnut katua. Puunajo metsässä keveämpää ja kääntyy ripeämmin ja pakituksetkin helpommat. Lisäksi huviajossa kovemmilla vauhdeilla pelko oman kropan hajoamisesta on vaihtunut peloksi mönkijän hajoamisesta ja hyvä niin, koska mönkkärin osia vaihtaa helpommalla, kuin ihmisen osia

Jos tehostimen toiminta Frediä kiinnostaa, niin minunkin pelin voi käydä koeajamassa sijaitsen itsekin etelälapissa laita YV, jos kiinnostaa.
Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 04 Kesä 2013 08:25
Kirjoittaja meedio
Tummoisen poika hankki alkuvuodesta telojen kanssa.
Pehmeämmän lumen aikaan tehostin tuntui toimivan hyvin, mutta huhtikuun kovemmilla hangilla muuttui kyllä raskaaksi eli parempi tehostus saisi olla.
Nyt kesäpyörillä ajo on keveää...
Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 04 Kesä 2013 21:17
Kirjoittaja Roosa999
Mitä enempi voimaa, sen suurempi virrantarve ja jämäkämpien alustan osien vaatimus. Kun taasen virtaa menee enempi, pitäisi olla räväkämpi laturi ja isompi akku. Näillä eväillä menisi jonkin verran tavaraa uusiksi koneessa ja alustassa.
Hondan motto on ollut jo vuosia: Pitkään samalla mallistolla... tämä hyvässä ja pahassa.
Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 12 Kesä 2013 13:08
Kirjoittaja Fred Scuttle
Lapissa moni ammattikäyttäjä on vaihtanut jammuun, kun ei saa ohjaustehostimella ja erillistakajousituksella olevaa Hondaa.
Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 12 Kesä 2013 13:28
Kirjoittaja pusikkoon
Näyttäisi Rinconkin jäävän myös tulevana mallivuonna ilman tehostinta. Muutenkin mallit näyttävät pysyvän ennallaan, ilman merkittäviä muutoksia.
http://powersports.honda.com/atv/atv-ut ... #/overview
Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 13 Kesä 2013 10:44
Kirjoittaja Jontte
Tiedä oisko Brand laskenut sen varaan, että tehostimia ja erillisjousituksia kaipaavat laittavat sitten Polariksen, mutta kyllä minullakin on tuntuma, että jos Hondasta on ammattikäytössä luovuttu, niin valinta on ollut juurikin Yamaha. Syitä en sen kummemmin tiedä. Toki tuo mainittu Rincon ei edes Usassa ole tehostettu, mutta luulen, että tehostettu Foreman tai Rubiconkin saisi monet pysymään Hondassa ja näitä kun tehtaalta kuitenkin olisi saatavissa. Ja toisaalta Rancher FPA kyllä varmasti täyttäisi erillisjousitettuna monen vaatimukset, jos tehostinmalli suomeen tuotaisiin. Outoja valintoja tehtaalta, sekä maahantuojalta.
Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 13 Kesä 2013 11:18
Kirjoittaja Fred Scuttle
Jontte kirjoitti:Tiedä oisko Brand laskenut sen varaan, että tehostimia ja erillisjousituksia kaipaavat laittavat sitten Polariksen, mutta kyllä minullakin on tuntuma, että jos Hondasta on ammattikäytössä luovuttu, niin valinta on ollut juurikin Yamaha. Syitä en sen kummemmin tiedä. Toki tuo mainittu Rincon ei edes Usassa ole tehostettu, mutta luulen, että tehostettu Foreman tai Rubiconkin saisi monet pysymään Hondassa ja näitä kun tehtaalta kuitenkin olisi saatavissa. Ja toisaalta Rancher FPA kyllä varmasti täyttäisi erillisjousitettuna monen vaatimukset, jos tehostinmalli suomeen tuotaisiin. Outoja valintoja tehtaalta, sekä maahantuojalta.
Meneekö Hondalla niin ylilujaa, ettei asiakkaiden toiveista kannata välittää; tuskin Suomi on ainoa maa, jossa näitä toiveita esitetään. Laittakaapa listaa, mitä muutoksia haluaisitte Hondiin. Omani:
Vakiorengaskooksi 26" kaikkiin malleihin, ja 420:iin hitaampi ykkönen, samoin rinconiin.
Ohjaustehostin
Rinconiin hieman lyhyempi keula
Tiivis "hansikaslokero", mutta ei rumaa kiljusaavin korkillista
Kylläkait sen lukonkin kanssa oppis elämään
Kunnon panssarointi vakiona
Punainen nappi museoon
Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 13 Kesä 2013 11:38
Kirjoittaja jukka81
Tässäpä se "ongelma", tosin positiivinen sellainen, hondalla piileekin. Laitteita myydään vuoden ympäri kun jäätelöä hellepäivinä joten miksi lähteä muuttamaan teknisesti hyvin toimivaa laitetta. Jokainen tekee toki itse omat henkilökohtaisia tarpeitaan vastaavat valinnat, mutta itsekkin hondan malliston ikääntymisen johdosta päädyin kilpailevaan merkkiin sillä en kokenut kovinkaan järkeväksi maksaa ovh hinnaltaan liki 10000 euron hintaa 420 kuutioisesta traktorista kun samaan rahaan saa jo jotain muutakin. Jos toiveita saa esittää niin noin 800 kuutioinen kaksipaikkainen traktori ja maastomalli hondalta niin tuskin muita tarvitsisi enää myydäkkään.

Re: Milloin muita ohjaustehostinmalleja
Lähetetty: 13 Kesä 2013 11:54
Kirjoittaja pusikkoon
Jos joku poromies on vaihtanut Hondansa Yammuun, niin se kai ei vielä tarkoita sitä että Hondasta oltaisiin ammattikäytössä luovuttu. Jos tehostimen perään haikailee niin Rubiconiahan on saanut jo jonkin aikaa servolla. Brandtin maahantuontiohjelma tässä eniten tökkii. Ruotsissa mallistosta löytyy mm. 500 FE tehostajalla ja T3:na. Traktoriversio on kylläkin ilman tehostajaa ja muutenkin kökkö toteutus verrattuna muihin merkkeihin. Sepä vaan ei olekaan Hondan käsialaa. Hinnatkin on Ruotsissa kovemmat, mutta niin taitaa olla mönkijöiden kanssa kautta linjan?