Honda rincon jako sekaisin?

Keskustelua Honda mönkijöistä.
junnua
4WD
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2007 23:39
Mönkijä:: rinco
Paikkakunta: pohjosesta

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja junnua »

sen uuden kiristäjän kun lotraa öljyllä ympäriinsä niin kestää jostain syystä paremmin, viimisin ollu paikallaan varmaan yli 400h ilman väsymis oireita
sikava710
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Elo 2013 20:40

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja sikava710 »

H&K kirjoitti:Heippa.

Meitin rincon alkoi kanssa kolkuttamaan satunnaisesti tyhjäkäynnillä. Yks kaks kolina alkaa ja voi kestää parisenkymmentä sekuntia ja sitten lakkaa. Nyt sitte sain kaapattua kännykällä pikkupätkän tosta kolkutuksesta ennen kuin loppui:

http://youtu.be/GeDBmjxN-BY

Osaatteko sanoa onko toi just se nokkaketjun kiristäjän aiheuttama kolkutus?

T: Jussi

Kyllähän tuo juuri kyseiseltä oireelta kuulostaa, vaihda kiristäjä ajoissa...
sikava710
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Elo 2013 20:40

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja sikava710 »

tiennäyttäjä kirjoitti:Kylläpä käy hienosti ja hiljaa..ei turhia naputtele :| niimpä tuo ringonin jakoketju kiristin mahtaa olla yhtä hyvä kuin tuo kuuluisa volkkarin 1.2 tsin jakoketju.pitäis taas kiristää tuo ketjun kiristin kun tuo on ollut jo jonkun aikaa karkea käyntinen ,mutta rauhoittuu kun kiristää kiristimen.600 tuntia nyt ajettu ja kiristin kestää tuon 100 tuntia kerrallaan ja takuuseen laitettu 2kpl,muuten ite kiristetty jousta.miten sikava710 tuo ketju,oliko jo venähtänyt ja kuin julma homma vaihtaa ja tohitko puhua kustannuksista...voipi myös olla tulevaisuudessa tiedossa suunnanvaihtajan pyörien vaihtoa.elikkä huolettomasti kohti tulevaisuutta ](*,)
Moi,
olihan tuo nokkaketju jo jonkun verran venynyt ja hommana ei nyt hirveän paha mutta kyllä siinä töitä saa tehdä:

Muovit, tankki yms pois, kansi, sylinteri yms pois...
Etuperää joutuu siirtämään vähän eteenpäin( kiinnikkeistään) jotta mahtuu etukardaanin ottamaan pois edestä..."etulohkon" irroittaakseen.
Ainoa erikoistyökalu tarvitaan momenmuuntimen irroitukseen(ulosvetäjä), muuten selviää "peruskaluilla".

Eli paljon pultteja yms, mutta kyllä ne osat sieltä löytyvät, vaihdon itse samalla öljypumpun ketjun ja käyttörattaan ovat samalla akselilla.
( Repair/Manuaalissa riittävät ohjeet ).

Karkea osien hinta nokka + öljypumpun ketjuille + laahaaja+ ohjuri + kiristin + tiivisteet 300eur,
toki itse uusin samalla öljypumpun, venttiilit, männän, muutaman laakerin jne..niin kyllä hinta nousee nopeasti 1000euroon asti :roll:

Pystyy siis tehdä moottori paikallaan...mutta jos tekee muutakin..on ehkä helpoin irroittaa kone...

Lykkyä yhteen pyttyyn ja kovaa ajoa :biggrin:
H&K
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 26 Tammi 2009 20:49

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja H&K »

sf-atv kirjoitti:Kuulostaa jakoketjulta tai kiristimeltä. Vaihda se kiristäjä ensin se kun on helppo vaihtaa.
Tänsk, just tulossa huolto muutenkin niin kiristäjä menee sitte vaihtoon samassa rytäkässä.
junnua kirjoitti:sen uuden kiristäjän kun lotraa öljyllä ympäriinsä niin kestää jostain syystä paremmin, viimisin ollu paikallaan varmaan yli 400h ilman väsymis oireita
Kiitti vinkistä, laitetaan vaikka öljykylpyyn pariksi päiväksi.
sikava710 kirjoitti: Moi,
olihan tuo nokkaketju jo jonkun verran venynyt ja hommana ei nyt hirveän paha mutta kyllä siinä töitä saa tehdä:

Muovit, tankki yms pois, kansi, sylinteri yms pois...
Etuperää joutuu siirtämään vähän eteenpäin( kiinnikkeistään) jotta mahtuu etukardaanin ottamaan pois edestä..."etulohkon" irroittaakseen.
Ainoa erikoistyökalu tarvitaan momenmuuntimen irroitukseen(ulosvetäjä), muuten selviää "peruskaluilla".

Eli paljon pultteja yms, mutta kyllä ne osat sieltä löytyvät, vaihdon itse samalla öljypumpun ketjun ja käyttörattaan ovat samalla akselilla.
( Repair/Manuaalissa riittävät ohjeet ).

Karkea osien hinta nokka + öljypumpun ketjuille + laahaaja+ ohjuri + kiristin + tiivisteet 300eur,
toki itse uusin samalla öljypumpun, venttiilit, männän, muutaman laakerin jne..niin kyllä hinta nousee nopeasti 1000euroon asti :roll:

Pystyy siis tehdä moottori paikallaan...mutta jos tekee muutakin..on ehkä helpoin irroittaa kone...

Lykkyä yhteen pyttyyn ja kovaa ajoa :biggrin:
Tossa meitin koneessa on karvan alle 300h ja 2400km mittarissa joten ihan noin isoon osienvaihtorumpaan en taida alkaa. Taidan vaihtaa 300h huollon yhteydessä vaan ton kiristäjän ja kokeilla josko naputus loppuisi.

T: Jussi
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Usein kiristäjän asennusohjeissa on maininta sen upottamisesta öljyyn ja tekemään pumppaavaa liikettä samalla. Tämä sellaisissa kiristäjissä joissa öljynpaine menee sinne.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
sikava710
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Elo 2013 20:40

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja sikava710 »

"Tossa meitin koneessa on karvan alle 300h ja 2400km mittarissa joten ihan noin isoon osienvaihtorumpaan en taida alkaa. Taidan vaihtaa 300h huollon yhteydessä vaan ton kiristäjän ja kokeilla josko naputus loppuisi.#

T: Jussi

No näin...varmaan loppuu naputus kun vaihdat/vaihdatat kiristäjän... Vastaukseni oli lähinnä "tiennäyttäjällä"- nimimerkille.
Tuota tiennäyttäjän kiristäjän "kiristelyä" en suosittele, jos tuo laahaaja pettää...johtuu se yleensä siitä, että kiristäjän
jousi kuoleentuu ja sen annetaan "naputella" liian pitkään...oirehan on juuri tuollainen että ensin naputtelee vähän käyntiin laitettaessa
ja mitä pidempään menee/tunteja tulee pitenee tuo naputuksen aika kokoajan( ja tämä tekee hallaa laahaajalle jatkuvasti)...
Ei omassa koneessakaan tunteja ollut kuin jonkun verran yli 500h, joten huonolla onnella joskus käy näin :?
Eli vaihda heti...vie aikaa n 15.min ja kustantaa 60-70eur..
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 18:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

No perhana. Tuo meitsin rincohan kalkattaa ihan samalla tavalla. Elikkäs missä se kiristäja ja laahaaja majailee? Ja olikos noissa joku takuukampanja ?
Tunteja alkaa olla juurikin se 500 ja tuossa hämää hieman se että tuo kylmänä kalkatus alkoi samoja aikoja kuin 200 tunnin huolto oli eli tulkitsin sen venttilin naputukseksi kun ne välykset jäi hieman isommalle kuin ohjeessa oli.

Eli pitänee ottaa hetimiten tuo työn alle.

E. Kiristäjä tilattu. Laahaa ei ollu brandilla hyllyssä.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
sikava710
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Elo 2013 20:40

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja sikava710 »

Moi

Kiristäjän näet koneen vasemmalta puolelta.
Se sijaitsee pytyn vasemmalla puolella alhaalla, kiinni kahdella pultilla.
Muutama suoja pois edestä niin on tilaa enemmän ruuvata irti.
( ota vanhasta kiristäjästä pääty pultti talteen,sitä ei tule uuden mukana)
Uusi paikalle ja jousen pitäjä klipsi pois välistä ja pulltti päähän ja se oli siinä :lol:

Laahaajan vaihto on sitten isompi urakka , se on kiinni lohkossa pultilla muuntimen yms alla,
Joten purettavaa riittää paljon mm frontcase cover, pytty muunnin,öljypumppu yms.

Jos tuo ei ole ääntänyt pitkään, ei ehkä ole välttämätöntä vaihtaa laahaajaa,
Toki jokainen tuntee oman laitteensa itse.

Yritä saada kiristäjä takuuseen, ovat jakaneet niitä fiiliksen mukaan...semmoinen kuva jäi.


TM
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 18:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Kiristäjä tuli ja maksoi 60 eskoa. Huomenissa jos vaikka saisi vaihettua sen paikoilleen.

Ja kuten tavallista, ei osamyyjä ollut kuullutkaan että tämmöstä vaivaa on ollu vaikka sama kiristäjä löytynee jostain prätkästä eikä se kestä siinäkään.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
markuuusss
3WD
Viestit: 78
Liittynyt: 19 Syys 2011 20:06
Mönkijä:: Honda rincon 650
Paikkakunta: karvia

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja markuuusss »

Varmaan on nyt itellä edes kans tuo kiristäjän vaihto kun naputtaa kylmänä siihe malliin. Minkä moine homma se on vaihtaa, onko siinä joku kireyden säätö vai vain yks asento? Kuinka paljo pitää purkia mönkiää että saa vaihdettua? Olisko kellää linkkiä mistä saa sen kiristäjän? Ja olisko kellää pistää kuvaa siitä kiristäjästä minkä näköne se on.
Niin pitkälle mennään ku päästään!
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 18:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Hae marmorilta se kiristäjä.

Jahka heräilen yölöysin jäljiltä kunnolla niin koitan saada kuvia ja tarinaa aiheesta...
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 18:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Herätty on ja kiristäjä vaihdettu. On semmonen varttitunnin homma niinkuin aiemmin jo oli joku jo maininnutkin...

Vaihe 1. Siirrä sivuun nosturin hydrauliikan nopeudensäätö poljin...
Kuva

Vaihe 2. Poista tuo hopeanvärinen moottorin suojamuovi...
Kuva

Vaihe 3. Siellä se majailee pakoputken takana... eli vanha pois ja uusi läpeensä öljyttynä tilalle.
Tosiaan se pääty pultti pitää ottaa siitä vanhasta...Ja jos kävi niinkuin meitsillä että vetäisit sen vapautin lirpakkeen pois ennen aikojaan niin sen saa säätömeisselillä ruuvattua takaisin sen kiristäjän...
Kuva

Tässä vielä kuva vanhasta joka piti purkaa em. syystä.
Kuva


Mikähän tuon ns."särkee"??? Vai öljyn puute. Vanhan sai puristumaan sisään kun sormineen painoi ja ulos se tuli takertelemalla. Uusi ei puristamalla kasaan menny. Eli auttaisikohan että tuonne ruikkaisi sillointällöin tippakannulla ölppää siitä päätypultin reijästä???

Ja kalkatukset loppui tämän rempan myötä taas toistaiseksi.

E: Kun menee ja tilaa tuon kiristäjän niin tilatkaa samalla se tiivistekkin. Ite jouduin laittamaan tuon liimalla ja se taas lisää tuskaa seuraavassa swapissa...
Viimeksi muokannut Bj Andy, 27 Tammi 2014 17:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
markuuusss
3WD
Viestit: 78
Liittynyt: 19 Syys 2011 20:06
Mönkijä:: Honda rincon 650
Paikkakunta: karvia

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja markuuusss »

Rupesin järkeileen että tarviikohan tota viä vaihtaa, kun kylmänä vaan naputtaa jotain 5min.
Niin pitkälle mennään ku päästään!
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja keulii »

Onkohan oikea paikka säästää? Ja täydelliset ohjeet yläpuolella? :shock:
markuuusss
3WD
Viestit: 78
Liittynyt: 19 Syys 2011 20:06
Mönkijä:: Honda rincon 650
Paikkakunta: karvia

Re: Honda rincon jako sekaisin?

Viesti Kirjoittaja markuuusss »

Nii no tietysti ei se ny nii hinnankirois oo että ei viittisi vaihtaa. Kai mä sen vaihran ku löydän sen jostaki liikkeestä. Kiitti muuten andylle hyvistä ohjeista! :D
Niin pitkälle mennään ku päästään!
Vastaa Viestiin