Sivu 1/2

TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 03 Marras 2013 19:52
Kirjoittaja tuleva
Mönkkärikuume iski!
Olen ajellut kolme vuotta nyt Suzuki Eiger 400:lla ja nyt rupes taas uusi Honda houkuttelemaan. Eli kaikk noi kolme 1000€ sisällä, mutta miksi maksaa jostain enemmän kuin toisesta. Osaan lukea speksit netistä mutta haluaisinkin käyttäjien kokemuksia ja perusteluja niille.
Käyttö on lumenluontia, metsässäseikkailua, puiden ym. roudausta, jäällä ajoa, jne. eli hupityökalu.
…eli jos päädyn Hondan ostoon, on luonnollisesti 400 Eiger (2007) Broncon köysivinssillä myynnissä n. 4000€ hintaan (ALV. vähennyskelpoinen).

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 03 Marras 2013 20:55
Kirjoittaja JPHEI
Itsellä Fe, jolla hoitaa sekalaiset ajelut eli pääsääntöisesti metsämöyrimiset.
Sen verran olen kokeillut erillisjousitettua, että voi todeta sen antavan hieman tasaisemman kyydin kun tuo jäykkäperäinen.

Ohjaustehostin on tietysti mukavuusvaruste, vakio kokoisilla renkailla ei sillä varmaankaan ole merkitystä onko tehostinta vai ei.
Jos laittaa vaikka 27" rinkulat kuten on omassa kulkineessa, onhan se sitten vähän kevyempi käännellä.

Mielipiteitä varmasti löytyy monenlaisia, nämähän ovat makuasioita.....

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 03 Marras 2013 21:05
Kirjoittaja keulii
Laita se FA! Jalkavaihteet on hanurista, FE:ssä pieni maavara ja 26 ITP renkailla rupes jo ykkönen oleen turhan pitkä. FA:ssa lyhyemmät välitykset ja erillsjousitus, tehostin ei välttämätön pikku Hondassa...

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 03 Marras 2013 21:36
Kirjoittaja Roosa999
itselläni 420 FA palveli todella mallikkaasti koko ajan. Se olisi oma valintani edelleen, mutta nyt mielessä 500 Foreman, kunhan 2014 malli tulee maahan.

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 03 Marras 2013 21:43
Kirjoittaja jukka81
Jos fa mallisen haluaa niin kehoitan siirtymään suoraan 500 kuutioiseen. 420 fa:ssa laatikon epälooginen toiminta pilaa mielestäni muuten niin hyvän laitteen.

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 03 Marras 2013 22:31
Kirjoittaja jarim
Muutaman vuoden metsässä FA:lla tullut pompittua niin mielestäni vaihteisto toimii Erittäin loistavasti ja loogisesta.
Ja antaa mahdollisuuden rakentaa käsikäyttöisen kytkimen.
FM mallissa toki kytkintä voi ohjailla jalalla.
Lyhyemmät välitykset ovat kun muissa malleissa.

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 04 Marras 2013 14:09
Kirjoittaja tinke77
Mikä tahansa noista ajaa asiansa tuossa käytössä, mieti myös 500 foremania ei paljoa kalliimpi ja nappivaihteisen välitykset paremmat työhommiin kuin 420:ssä. Eli ykkösvaihde on foressa huomattavasti lyhyempi. Rubiconi tietty olis loistava,uutena vaan hinta hyppää aika ylös....

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 05 Marras 2013 13:42
Kirjoittaja jtk
Minulla meni hermo nappivaihteisiin. Vaihtui Rinconiin.

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 05 Marras 2013 13:57
Kirjoittaja Roosa999
Mikä napeissa alkoi hermottamaan?
Mä olen aina tykännyt siitä, että vaihde pysyy jos vaikka vetää kärryä mäkeen ja ei halua kesken mäkeä vaihtaa pienemmälle, vaan vaihde on valmiiksi oikea.
FA sallii manuaalisen vaihdon linttapohjassa ylöspäin ja ei riko mitään. FA on meinaan kaksoinkytkentälaatikko ja seuraava vaihde on jo pesässä, kun tekee vaihdon, eli vain kytkin tekee vaihdossa töitä.
Tämä EI koske FE-versiota.

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 05 Marras 2013 14:14
Kirjoittaja jtk
Roosa999 kirjoitti:Mikä napeissa alkoi hermottamaan?
No ne napit! :)
Roosa999 kirjoitti:Mä olen aina tykännyt siitä, että vaihde pysyy jos vaikka vetää kärryä mäkeen ja ei halua kesken mäkeä vaihtaa pienemmälle, vaan vaihde on valmiiksi oikea.
Rincon vaihtaa sen puolestasi. Automaattivaihteiston lisäksi Rinconissa on myös nappivaihteet, jos niitä tykkää vaihdella.
Roosa999 kirjoitti:FA sallii manuaalisen vaihdon linttapohjassa ylöspäin ja ei riko mitään. FA on meinaan kaksoinkytkentälaatikko ja seuraava vaihde on jo pesässä, kun tekee vaihdon, eli vain kytkin tekee vaihdossa töitä.
Tämä EI koske FE-versiota.
Niin, FE ei sitä salli. Olisi voinut ehkä hieman helpottaa oloa tuo ominaisuus. Omat ajot nykyään tuppaavat olemaan lähinnä siirtymistä sorateitä ja peltoja pitkin, joten Rincon alkoi sen takia houkuttamaan. En ole katunut! Kuminauhapeleihin en kuitenkaan koske pitkällä tikullakaan! ;)

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 05 Marras 2013 15:42
Kirjoittaja tuleva
No-niin. Kävin liikkeesä koeistumassa ja ihmettelemässä eri malleja ja kyllä se taitaa kallistua kuitenkin sinne 500 Foremanin puoleen.
Hinta jäi warnin vinssillä ja puskulevyn asennussarjalla alle 8K toimituskuluineen.

Nyt vain hiukan mietityttää pitäisikö odottaa 2014 mallia vai ottaa tosta suht edullinen paketti?

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 05 Marras 2013 16:15
Kirjoittaja ViiMax
Mikset laita eigeriä vaihdossa foremaniin ?? Luulis että tosta jotain saa kun on merkkivehje kummiskin.

Mää kyllä odottelisin uuteen foremaniin, toki hintahan on eri, mutta varsin mielenkiintoinen kampehan se tulee lukkoineen päivineen olemaan :wink:

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 05 Marras 2013 17:15
Kirjoittaja tinke77
Jos raha ei ratkaise ja malttia riittää, niin odota uutta mallia. Toisaalta juurikin vanhempaa voi saada uuden alta pois sopuhintaan ja silläkin homma hoituu yhtälailla. Sen verran vielä noista eroista 420:seen verrattuna, että omasta kokemuksesta voin sanoa että 500: on jonkin verran kevyempi ohjastaa, niin hassulta kun se kuulostaakin.

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 09 Marras 2013 15:12
Kirjoittaja tuleva
Nyt on tarjouksia pyydelty uudesta 500 Foremanista ja sainpa vahingossa yhdeltä kauppiaalta sisäänostohinnatkin :shock:
Nyt vielä askarruttaa olisikohan ohjaustehostin n. 500€ arvoinen?

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?

Lähetetty: 09 Marras 2013 15:16
Kirjoittaja ViiMax
On ehdottomasti.