Sivu 1/1

Rubicon, liikaa öljyä

Lähetetty: 16 Huhti 2006 21:13
Kirjoittaja Don Padre
Osasinpa taas kämmätä, käsi jätkä kun oon :lol: Mönkijä ilmoitti, että vähän nihkeesti öljyy koneessa... sitä sinne sitten lisäsin pariin otteeseen aina tikusta tarkistamalla välillä, mutta hopsan keikkaa, nyt onkin sitten liikaa :shock: Pitäiskö sitä jotenkin ottaa pois tai palaako se sieltä vaan liikana jotenkin pois? Onko syytä huolestua ja jos jotain pitäisi tehdä niin miten ja mitä :?: En ole kovin tekninen ihminen, kuten ehkä aiemmistakin kirjoituksista joku on saattanut huomata :oops:

Lähetetty: 16 Huhti 2006 22:18
Kirjoittaja Villekilleri
kato myös ilmafiltteriäs... jos on liikaa öljyä tulee sitä kautta jonkun verran... mulle kävi kerran niin :oops:

Lähetetty: 16 Huhti 2006 22:24
Kirjoittaja Don Padre
Nolo kysyä, mutta onko haittaa jos sitä tulee filtterin kautta :oops:

Lähetetty: 16 Huhti 2006 22:30
Kirjoittaja amis
Kuinka paljon ylimäärästä sinne kaadoit? Puhutaanko esim. litroista? :lol:

Lähetetty: 17 Huhti 2006 08:28
Kirjoittaja Koheltaja
Jos öljyä on muutaman millin mittatikun yläviivan yläpuolella niin ei haittaa mitään. Jos on enemmän niin valuta liiat pois öljypropun kautta.

Lähetetty: 17 Huhti 2006 09:06
Kirjoittaja jykke
liika ei ole hyvästä.. itse pidän yleensä 2/4-3/4 alueella öljyn.

Lähetetty: 17 Huhti 2006 10:12
Kirjoittaja blue Honda Trx
juu liikaöljyt pois ettei käy huonosti.propusta valutat tai sitten käsipumpulla,en nyt tarkoita mitään erektiopumppuja vaan sellainen pieni öljypumppu minkä saa biltema,motonet jne.hyviä pumppuja just mönkijän öljyn imemiseen.

Lähetetty: 17 Huhti 2006 11:04
Kirjoittaja Don Padre
Täytyypä tutustua... kun öljy li alaviivalla, niin kaadoin sinne puoli litraa... ja yli meni että hurahti :oops: Täytyy hommaa varmaan tollanen pumppuhomma, jolla sitä saa pois.varmaan kaikista helpoin.

Lähetetty: 17 Huhti 2006 13:27
Kirjoittaja jr
Tai sitte väännät kylmästi sellaisesta pumpulla varustetusta saippuapullosta sen pumpun pois... edullista ja toimii hyvin, pumppu tosin kannattaa puhdistaa hyvin ennen käyttöä. Luonnollisesti isolla pumpulla lähtee nopeammin, joten iso pumppupullo saippuaa/vastaavaa kehiin. :)

Lähetetty: 17 Huhti 2006 14:50
Kirjoittaja petri.n
Ota sinappipurkki (tyhjä!) tai joku muu. Laita sen korkin päähän letku. Letkun pää öljykorkista öljytilaan Purista purkki kasaan ja laske ote irti, niin imee öljyn purkkiin. Siisti ja halpa homma. :wink:

Lähetetty: 17 Huhti 2006 17:53
Kirjoittaja blue Honda Trx
en tiedä miten rubiconin mitta pitää lukea mutta rinconin ainakin niin että kun laittaa tikun reiälle ilman että kiertää kiinni niin öljypinta pitää olla max ja min välillä.

Lähetetty: 17 Huhti 2006 18:38
Kirjoittaja Don Padre
blue Honda Trx kirjoitti:en tiedä miten rubiconin mitta pitää lukea mutta rinconin ainakin niin että kun laittaa tikun reiälle ilman että kiertää kiinni niin öljypinta pitää olla max ja min välillä.
Älä hiivatti. Täytyy katsoa ensi viikonloppuna. Mä nimittäin kiersin sen kiinni ja sehän jatkaa alas päin vielä hyvän matkaa. Mutta toisaalta mulla palaa mittaristossa punainen valo öljyn kohdalla. Toisaalta sekään ei kerro kaikkea kun mittaristo on temppuillut talven mittaan.

Lähetetty: 17 Huhti 2006 18:45
Kirjoittaja blue Honda Trx
Don Padre kirjoitti:
blue Honda Trx kirjoitti:en tiedä miten rubiconin mitta pitää lukea mutta rinconin ainakin niin että kun laittaa tikun reiälle ilman että kiertää kiinni niin öljypinta pitää olla max ja min välillä.
Älä hiivatti. Täytyy katsoa ensi viikonloppuna. Mä nimittäin kiersin sen kiinni ja sehän jatkaa alas päin vielä hyvän matkaa. Mutta toisaalta mulla palaa mittaristossa punainen valo öljyn kohdalla. Toisaalta sekään ei kerro kaikkea kun mittaristo on temppuillut talven mittaan.
niin tai käy lämpöisenä.

Varmista ohjekirjasta se öljypinta-jutska,useimmiten niitä ei kierretä kiinni vaan asetetaan kohdalle ilman kiertämisiä ja tarkistetaan niin.vanhassa hondassa pinta piti olla max kohdalla ilman kiinnilaittoa.

Lähetetty: 17 Huhti 2006 19:11
Kirjoittaja Don Padre
blue Honda Trx kirjoitti: niin tai käy lämpöisenä.

Varmista ohjekirjasta se öljypinta-jutska,useimmiten niitä ei kierretä kiinni vaan asetetaan kohdalle ilman kiertämisiä ja tarkistetaan niin.vanhassa hondassa pinta piti olla max kohdalla ilman kiinnilaittoa.
Flekti ei käy sen erikoisemmin vaikka metsässä rasittikin konetta kun piti puita hakea, joten tuskin on kuumenemiseen liittyvä juttu. Tulis nyt perjantai, että pääsis kokeilemaan tuota öljytasoa