Honda foreman T3 fpe

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Tuleeko tuo vetokoukku kuinka pitkälle takaa ? Kuvasta vähän vaikea hahmottaa.

Muutoin kyllä hyvä tuo takavinssi asennus !
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 08:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

...ehkä hiukan matalalla. :roll:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Telleri
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Heinä 2012 21:28

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja Telleri »

Napsuuko paljon tuo ohjaustehostin pois päältä teloilla ajaessa?
Hondamen
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Elo 2016 13:15
Mönkijä:: Honda TRX 500 FPE T3
Paikkakunta: Tornio

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja Hondamen »

Niin.Tuo koukku seuraa pituussunnassa suurinpiirtein samaa alkuperäistä linjaa korkeuden osata. Taaksepäin se siirtyi sen verran mitä vinssi ja vetokita pakottivat . En ole itsekään sitä mitannut mitta tyyliin 10 cm kidan takapuolella. siirron myötä toki tuli sellainen tilanne eteen että, peruttaessa kärryä koukku nyt pyrkii ylöspäin ja oikein tiukalle joutuessaan saattaa jopa yltää lähes akkukotelon pohjaan. Sen vuoksi en alunperinkään halunnut koukkua muutostyön yhteydessä ylemmäksi.

Ps valo muistuttaa olemassaolostaan kohtuullisen usein kun telojen kanssa on ummen seassa liikkeellä. Aluksi vioin sitä ihan vikana mutta se taitaa ollakin vain viisas ja pudottaa itsensä pois pelistä kun joutuu tiukalle. Ilmeisesti jokin lämpötilan seurantaan perustuva suojaus lienee kyseessä. Valo sammuu kun käyttää virtoja pois.

Mielestäni toiminta on kuitenkin hyvä sillä muussa tapauksessa laite tupsauttaisi savut ulos ja yhteistyö oli sitten siinä. Sulan maan aikana pehmeässäkin ajettaessa ,vaikka renkaat ovat kohtuullisen suuret, ei valo ole palanut kertaakaan. Kieltämättä teloilla ajo on kuin ns. "fulltime" hiacella, kääntö on aloitettava hyvissä ajoin jos eteenpäin ajettaessa aikoo poikkeuttaa kulkusuuntaa johonkin päin. Peruuttaessa taas telat kääntyvät hyvinkin keveästi linkkuun.

Mutta yhtä kaikki, systeemin kun oppii vinkeineen tuntemaan, on ajo telojen kanssa mielekästä.

Ajattelisin näin. Jos välillä jopa raskastakin kääntöä vaativan homman vastapainoksi saan etenemiskykyä ja laitteen käyttöön ympäri vuotisesti lähes yhtä laajalla skaalalla kuin kesällä, on jäykkyys, ps valo ja kaikki muu ikään kuin sivuseikka.

Niin ja kiitos vaughanille kuvaohjelmavinkistä!
Pieni teholtaan, punainen väriltään.. mutta pitkäikäinen.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Vielä kun valitset kuvakoodiksi kuvan foorumille(iso) pelkän linkin sijaan niin saadaan kuvat heti näkyville.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Ajelin otsikon mallisella vehkeellä semmoisessa kivirovakossa, jollaisessa jalkamiehelläkin vaikea kulkea, ja tehostamattomalla omalla maastomallin vastaavalla olisi ollut tosi vaikeaa pitää ohjausta halutussa suunnassa, ja tunne oli, että ehjää paikkaa ei varmaan koneessa ole, kun, tai jos pois päästään, kun tuntui, että enemmän panssarin varassa kuin renkaiden varassa mentiin. Vaan ehjänä pysyi kone, ja tehostin pelasi hienosti.
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Pusikkoukko on viettänyt pidempään hiljaiseloa palstalla, mutta työn touhuja on sentään taustalla jatkettu. Lähinnä yleisön pyynnöstä on kai pakko nöyrtyä ja vaihtaa mönkijä traktoriin. Siis traktorimönkijään tietenkin. Tehostin on viime kesän purku-urakoitten jälkeen must, eli tässäkin täytyy nöyrtyä ja kääntää takkinsa. Katkesi nimittäin taannoin haukkarin kiinnitys alapäästään ja tilanne on vähän karrikoiden se että jos vasurin nostaa pystyyn niin rannekello valuu ex.voimanostajalla kainaloon asti :D

Honda miehelle Foreman ykkösvaihtoehto, mutta toisena kiinnostaa Canan 450 pro. Eikös tätä myös traktorina löydy. Traktoriluokat on vissiin viimeaikoina muuttuneet ja sanon suoraan etten ole seurannut ja pysynyt mukana.

Jos prioriteettina on suurin sallittu vetomassa liikenteessä ja kakkosena vasta nopeus, niin eikö nämä hitaimman luokan puksuttimet ole silloin oikea valinta? Mulla hydr. kuormainkärry 3mm Hardoxista valmistetulla hydr. kippilavalla, ja maakauhalla painaa varmaan kaikkine kilkkeineen semmoset 700 kg. Mönkkärillä vedettäessä venttiilipaketti ja koneikko on veturissa massaa lisäämässä ja vaunusta lähtee jokunen kymppi pois. Saako tota vetää yhtään millään traktorimönkijällä. Ei niin nuukaa jos nyt muutamasta kymmenestä kilosta jää auki :D

Miten tämän T3 fpe:n suurin sallittu vetomassa menee?

Ja sitten dedikoitu kysymys Vaughanille ja muille molemmista, foremanista ja Canasta kokemusta omaaville. Miten vertautuu duunikäytössä erityisesti vetohommissa. Välitykset ilmeisen lyhyet nykyisin myös Canassa. Oma käyttö nykyisin vähemmän metsähommaa ja enemmän pihoilla kaivuuvarustuksella pyörimistä. Kuormissa painoa, no liikaa tietysti. Canan vetomassa kiinnostaa myös. Muitakin vaihtareita saa ehdottaa. Japsi tai Cana. Polle on out omista intohimon kohteista niin hieno peli kuin onkin, enkä entiselle AC:llekaan nykymuodossa lämpene.

Modet siirtäkööt vähän sekalaisen viestin jos ei tähän sovi, mutta Honda kuitenkin mielessä ja sitä tässä sivutaan.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Avatar
tinke77
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
Mönkijä:: Can am 450 pro t3
Paikkakunta: Lpr: kupeessa

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja tinke77 »

No nyt täytyy sanoa, että veit sanat suustani. Juurikin samoja asioita pohtinut tässä hiljattain. :)
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Tinke my man :D Toivottavasti kaverit kerkee ajeluiltaan meitä auttaa :)
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Tinke ! Welcome back =D>

Hondaa alle vaan :wink:
Avatar
tinke77
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
Mönkijä:: Can am 450 pro t3
Paikkakunta: Lpr: kupeessa

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja tinke77 »

Juu, morjesta vaan toverit, pitkästä aikaa.
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja vaughan »

pusikkoon kirjoitti:
Honda miehelle Foreman ykkösvaihtoehto, mutta toisena kiinnostaa Canan 450 pro.
Ja sitten dedikoitu kysymys Vaughanille ja muille molemmista, foremanista ja Canasta kokemusta omaaville. Miten vertautuu duunikäytössä erityisesti vetohommissa. Välitykset ilmeisen lyhyet nykyisin myös Canassa. Oma käyttö nykyisin vähemmän metsähommaa ja enemmän pihoilla kaivuuvarustuksella pyörimistä. Kuormissa painoa, no liikaa tietysti. Canan vetomassa kiinnostaa myös.

Can am Outlander L 450 Pro T3 2016 rekisteriotteesta:
Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa (kg)
610
Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg)
760
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa (kg)
1435
Perävaunumassa jarruitta (kg)
590

Jarruilla olevasta kärrystä ei mainintaa.

Vetopainot kopsattu toisesta topikista. Mulla ei honda ollu t3 varusteinen eikä sellaista viron hondaa ikinä tulekaan. Kauhee kököstys... itselle oli valinta nykyiseen melko helppo. Siitä löytyy enemmän juttua can-am puolelta.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Toi 590 kg saattais vielä mennä jos kävis kärryn vajaavarusteisena punnitsemassa ja vilauttais kysyttäessä lappua. Täytyy tulla canatopicciin ihmettelemään.

Hondan vetomassoista ei vissiin kellään tietoa?

Vielä löytyykö e-suomesta liikettä joka myis molempia? Lähinnä hyvityshinta mielessä kun ei oikein joutais myyntihommeleihin.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Turkkar
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Marras 2015 18:45
Mönkijä:: Honda TRX500FPE-T3
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja Turkkar »

vaughan kirjoitti:
pusikkoon kirjoitti:
Honda miehelle Foreman ykkösvaihtoehto, mutta toisena kiinnostaa Canan 450 pro.
Ja sitten dedikoitu kysymys Vaughanille ja muille molemmista, foremanista ja Canasta kokemusta omaaville. Miten vertautuu duunikäytössä erityisesti vetohommissa. Välitykset ilmeisen lyhyet nykyisin myös Canassa. Oma käyttö nykyisin vähemmän metsähommaa ja enemmän pihoilla kaivuuvarustuksella pyörimistä. Kuormissa painoa, no liikaa tietysti. Canan vetomassa kiinnostaa myös.

Can am Outlander L 450 Pro T3 2016 rekisteriotteesta:
Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa (kg)
610
Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg)
760
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa (kg)
1435
Perävaunumassa jarruitta (kg)
590

Jarruilla olevasta kärrystä ei mainintaa.

Vetopainot kopsattu toisesta topikista. Mulla ei honda ollu t3 varusteinen eikä sellaista viron hondaa ikinä tulekaan. Kauhee kököstys... itselle oli valinta nykyiseen melko helppo. Siitä löytyy enemmän juttua can-am puolelta.[/

Jos oikein ohjekirjaa tulkitsin niin

Mönkijän suurin sallittu paino 219kg
Perävaunu 556kg
Ja aisapaino 18kg
Honda TRX500FPE-T3 -16
pokahontaas
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Heinä 2016 08:52

Re: Honda foreman T3 fpe

Viesti Kirjoittaja pokahontaas »

Pitäs saada tuulilasi mahtumaan tuohon. Onko tullut hyviä malleja vastaan halvalla.
Vastaa Viestiin