Sivu 1/1

Honda TRX 350 koneen nakutus

Lähetetty: 24 Kesä 2015 00:55
Kirjoittaja Halliorja
Ostin ensimmäiseksi mönkkäriksi 80-luvun TRX:n. On saattanut saada joskus ränkiäkin mutta vaihteet ym. toimii moitteetta. Ainut korviinpistävä ominaisuus on koneen käydessä kuuluva nakutus sylinterin yläpäästä. Venttiilinvälykset ovat kohdallaan ja tulppa on uusi. Ei tunnu välystä kiertokangessa, petilaakereita en ole kokeillut. Voiko sylinteri olla soikea kulumisen myötä ja aiheuttaa kolinaa?

Voiko jakopään kettinki tehdä jos kiristys ei riitä?

Pitänee purkia venttiilit jos joku jousista on poikki tai ohjari kantaa.

Mistä löytyy mäntää ym osaa muualta kuin Brandtilta, Wisecoa saa vissiin US-Partilta ja kahdessa ylikoossa.

On kyllä tolkun oloinen verme muuten.

Eikä maksanut kuin pitkän vitosen :wink:

Re: Honda TRX 350 koneen nakutus

Lähetetty: 24 Kesä 2015 13:35
Kirjoittaja trustus
Tarkista puolipuristimen toiminta.

Re: Honda TRX 350 koneen nakutus

Lähetetty: 24 Kesä 2015 21:24
Kirjoittaja Bigred300
Jakoketju venyny, tai nokka-akseli "painunu"kanteen. Jos ketjua voi nostella nokka-akselin pyörällä niin ketju ja laaharit vaihtoon. Seetirenkaita irronnu 450.sistä.

Re: Honda TRX 350 koneen nakutus

Lähetetty: 08 Heinä 2015 17:59
Kirjoittaja Halliorja
Syy todennäköisesti löytyi. Jakoketjun kiristys ei riitä ketjun venymisen ja laaharien kulumisen takia ja kolauttaa kanteen. Uusi ketju ja laaharit tarvitaan, tosin alkuperäisenä ei kuulemma laahareita ole ja ketjukin oli edullisesti satasen.
Tuollasen jälen se oli sinne kolistanut
https://www.dropbox.com/s/utywj5vtnorru ... 3.jpg?dl=0

Re: Honda TRX 350 koneen nakutus

Lähetetty: 30 Kesä 2016 07:46
Kirjoittaja comanche300
Moi!
Kuinka nykyään kun Bensa on lyijytöntä, niin sanotusti kuivaa.
Eräs vanha konemies sanoi," laita teelusikallinen kaksitahti öljyä tankilliseen (10L)se voitelee kaasutinpuolen kaikki liikkuva kohdat ja imupuolen moottorissa" Käyttävät vanhoissa Dieselmoottoreissa tuollaista temppua, kun poltto aineet ei sisällä lyijyä, eikä siten saa voitelua polttoaineesta.
Tämä ei varmaankaan koske uusia moottoreita, Voi pitää paikansakin, Minulla ruohonleikkurin kaasuttimeen, talvenaikana tiivistynyt ihme jankkia jota ei meinannut saada millään irti, pö. öljy oli parasta liotinta sitten alkoi toimia kunnolla. Vanhoilla Be. ei noita ongelmia ollut.