Sivu 1/1

Öljynvaihdossa ongelmaa

Lähetetty: 28 Kesä 2015 19:58
Kirjoittaja KaljaMi
Kuukausi sitten ajotapahtumassa öljy lisääntyi mystisesti. Vettä öljyssä. Öljyt pois, uusi suodatin ja uutta öljyä koneeseen. Öljytilavuus suodattimen kanssa 3.6L. Öljyä meni koneeseen 0.5L !!! :shock: käytettiin konetta jopa hiukan, ei vaikutusta. Oikea määrä öljyä saatiin koneeseen lopulta öljytikun reiästä pumppaamalla. Edelleen ensimmäiset 0.5L oli täyttökorkin aukolla. Tietäen että koneessa on oikea määrä öljyä, eikun ajamaan testiajo muutama sata metriä. Öljy edelleen täyttökorkin suulle asti, tikussa ehkä puolessavälissä. Kone käyntiin ja heitettiin kone ensin vasemmalle kyljelle ja sitten oikealle. Nyt öljyt valuneet alas.

Mikä tämän tekee?

Se kenttäolosuhteissa, nyt kotitallissa sama ongelma.
Puoli litraa menee kerralla ja sit kallistelu ja uudelleen puoli litraa. Hankalaa on öljynvaihto nykyään. Ennen ajotapahtumaa ei mitään ongelmaa.
Niin ja öljy 10w40 joten ei ole liian jäykkää.

Mönkijä Honda 420FA -11

Tietääkö kukaan miten tähän FA;han säädetään kytkin? Tää on erilainen kun fe, tässä on jokin härveli siinä missä pitäis olle se ruuvi. Ruuvi kiinni ja vartti auki, eikö?

Ja vielä, onko tietoa mistä sais korjaamokäsikirjan? Aikaisemmilta sivuilta löytyi -10 vuosimallin asti. Onko muuttunut -11 malliin?

Re: Öljynvaihdossa ongelmaa

Lähetetty: 29 Kesä 2015 17:01
Kirjoittaja kekkonem
Jäiskö sinne täyttöaukon jälkeiseen putkeen joku ilmalukko, joka estää öljyn valumisen alas? Muistelen, että hondassa oli aika ahdas tuo täyttökorkin putki?

Re: Öljynvaihdossa ongelmaa

Lähetetty: 29 Kesä 2015 19:35
Kirjoittaja Bigred300
Ei ole fa.ssa kytkimelle säätöä. Siellä öljyn täytössä voi olla sihti, ainaski 350.sessä on. Jos on niin se vesiöljy on voinu tehä sinne semmosen vaahto tukon. lirauta vähän vaikka bensaa sinne ja puhaltele paine ilmalla, josko se siitä aukenis.