Kaasari vuotaa ja muuta - Honda TRX 400 Foreman vm 98
Lähetetty: 08 Heinä 2015 19:56
Päivää tällekin foorumille. Päätin vihdoin rekisteröityä kun tuo oma mönkkäri alkaa tulemaan kasaan.
Tarina on sellainen, että käsiini saapui Honda TRX 400 Foreman vuosimallia 1998. Kone oli leiponut kiinni ja sylinteri ja mäntä varsin huonokuntoisia. No, kiertokanki tuntui kuitenkin liikkuvan hyvin käsin liikutettaessa, joten kaverin kanssa päätettiin että tilaan siihen vain uuden ylikoon männän ja porautetaan sylinteri.
Tänään saatiin vihdoin kone kasaan ja hommahan pelasi. Vaan tuo kaasari tulvii. Kertaalleen purettiin hieman kaasaria ja kasattiin takaisin, sitten taas pelasi kotvan, mutta taas tulvii. Hmm.
Minä en juuri polttomoottoreista vielä ymmärrä, kaveri enemmän. Koko ajan opin tietysti enemmän. Siis kyse lienee jostain neulan ja kohon takeltelusta tjsp? Ymmärrän juuri ja juuri periaatteen, mutta mitähän keksisi tuohon ensiavuksi? Voisiko olla vaan käytön puutetta ja auttaisiko alkuun kaasarin koputtelu, käynnissä pitäminen yms? Kyllä tuo kävi jo kotvasen välillä, mutta sitten hyytyi ja alkoi valuttamaan bensaa.
Löytyisiköhän tuohon edes mitään osia tai huoltoa Suomesta?
Tämä on ensimmäinen oma mönkkäri ja en totta puhuen ole koskaan edes ajanut mönkijällä. Joten kaikki neuvot ja kokemukset ovat tervetulleita. Onhan tuota mönkkärin hankintaa mietitty jo vuositolkulla.
Tarina on sellainen, että käsiini saapui Honda TRX 400 Foreman vuosimallia 1998. Kone oli leiponut kiinni ja sylinteri ja mäntä varsin huonokuntoisia. No, kiertokanki tuntui kuitenkin liikkuvan hyvin käsin liikutettaessa, joten kaverin kanssa päätettiin että tilaan siihen vain uuden ylikoon männän ja porautetaan sylinteri.
Tänään saatiin vihdoin kone kasaan ja hommahan pelasi. Vaan tuo kaasari tulvii. Kertaalleen purettiin hieman kaasaria ja kasattiin takaisin, sitten taas pelasi kotvan, mutta taas tulvii. Hmm.
Minä en juuri polttomoottoreista vielä ymmärrä, kaveri enemmän. Koko ajan opin tietysti enemmän. Siis kyse lienee jostain neulan ja kohon takeltelusta tjsp? Ymmärrän juuri ja juuri periaatteen, mutta mitähän keksisi tuohon ensiavuksi? Voisiko olla vaan käytön puutetta ja auttaisiko alkuun kaasarin koputtelu, käynnissä pitäminen yms? Kyllä tuo kävi jo kotvasen välillä, mutta sitten hyytyi ja alkoi valuttamaan bensaa.
Löytyisiköhän tuohon edes mitään osia tai huoltoa Suomesta?
Tämä on ensimmäinen oma mönkkäri ja en totta puhuen ole koskaan edes ajanut mönkijällä. Joten kaikki neuvot ja kokemukset ovat tervetulleita. Onhan tuota mönkkärin hankintaa mietitty jo vuositolkulla.