ohjausiskari
Lähetetty: 09 Touko 2006 14:18
eli onko kukaan tällaista 300 Hondaan asentanu,tiedän että voimalla siitä pitäis selvitä(tai Esson pihalla ajelulla)mutta joskus tuntuis että löis lievemmin ranteille. 

Ohjausiskareitahan on varmasti monikin asentanut. Niitä on pariakin erilaista tyyppiä, joista toinen sellainen putkimainen ja toinen ns. öljysäiliö. Tuota tavallisen iskarin näköistä värkkiä käytetään yleensä katupyörissä, sivareissa jne. kun taas tuollainen säiliömalli löytyy useinmiten crossi- tai endurovehkeistä. Itselläni on tuollainen Öhlins crossiversio, joka toimii hyvin ja säätöjä on enemmän kuin noissa katumalleissa. Katumallit kyllä soveltuvat mönkkärillekin ihan hyvin ja auttavat juuri tuollaiseen käsille lyömiseen. Noihan on kuitenkin vain teräviä iskuja varten sekä ohjauksen rauhottamista varten kovissa nopeuksissa eikä itse ohjaamista varten.arskawa kirjoitti:eli onko kukaan tällaista 300 Hondaan asentanu,tiedän että voimalla siitä pitäis selvitä(tai Esson pihalla ajelulla)mutta joskus tuntuis että löis lievemmin ranteille.
Tuollaisia Öhlins -merkkisiä löytyy maahantuojan kautta MP-Racing Hyvinkäältä. http://www.mp-racing.fiarskawa kirjoitti:Juuri näin,eli eilen suontapaisessa oli kanto asettunut piiloon sammaleen alle minua vaanimaan,tömäytin siihen ja arvaamattoman äkkiä tuo tanko kääntyi,nyt sitten ranne turvonneena tukisiteessä.![]()
Kukahan tuollaista enduromallin iskaria eteläsuomessa myyskentelisi ja minkä hintasia suunnilleen.
jos ajaa esim. kantoon,niin auttaako se iskari siihen että se ei vedä ohjaustankoa linkkuun??Janne 450R kirjoitti:Kyllä ohjausiskari työmönkijässäkin hyvä olisi jos oikeesti ajelee. Nimim. kokemusta on sen puutteesta.
Tökkäsin talvella oikean etupyörän lumen alla piileskelevään kantoon, jonka seurauksena ohjaus tanko linkkuun, raidetanko väänty ja kaasu peukalo pois paikaltaan oli kipeenä n. 2 kk.
Eikä oo ohjaus iskaria vieläkään
No eihän se sitä estä, mutta poistaa ainakin osan kannon aiheuttamasta liike energiasta, säästää kaasu peukaloa ja saattaa pelastaa jopa raidetangon.blue Honda Trx kirjoitti:jos ajaa esim. kantoon,niin auttaako se iskari siihen että se ei vedä ohjaustankoa linkkuun??Janne 450R kirjoitti:Kyllä ohjausiskari työmönkijässäkin hyvä olisi jos oikeesti ajelee. Nimim. kokemusta on sen puutteesta.
Tökkäsin talvella oikean etupyörän lumen alla piileskelevään kantoon, jonka seurauksena ohjaus tanko linkkuun, raidetanko väänty ja kaasu peukalo pois paikaltaan oli kipeenä n. 2 kk.
Eikä oo ohjaus iskaria vieläkään
Niin, voihan tuon toki laittaa niin kireelle että ohjaus ei käänny vaikka ajaisi kantoa päin, mutta jonkun paikan on aina joustettava, joten todennäköisesti sitten hajoaa vähintään mönkkäri. Toki vauhdista riippuen.Janne 450R kirjoitti:No eihän se sitä estä, mutta poistaa ainakin osan kannon aiheuttamasta liike energiasta, säästää kaasu peukaloa ja saattaa pelastaa jopa raidetangon.blue Honda Trx kirjoitti:jos ajaa esim. kantoon,niin auttaako se iskari siihen että se ei vedä ohjaustankoa linkkuun??Janne 450R kirjoitti:Kyllä ohjausiskari työmönkijässäkin hyvä olisi jos oikeesti ajelee. Nimim. kokemusta on sen puutteesta.
Tökkäsin talvella oikean etupyörän lumen alla piileskelevään kantoon, jonka seurauksena ohjaus tanko linkkuun, raidetanko väänty ja kaasu peukalo pois paikaltaan oli kipeenä n. 2 kk.
Eikä oo ohjaus iskaria vieläkään
Saattaapa jokseenkin pitää paikkansa, vääntyyhän se rautakankikin.Marco71 kirjoitti:Niin, voihan tuon toki laittaa niin kireelle että ohjaus ei käänny vaikka ajaisi kantoa päin, mutta jonkun paikan on aina joustettava, joten todennäköisesti sitten hajoaa vähintään mönkkäri. Toki vauhdista riippuen.Janne 450R kirjoitti:No eihän se sitä estä, mutta poistaa ainakin osan kannon aiheuttamasta liike energiasta, säästää kaasu peukaloa ja saattaa pelastaa jopa raidetangon.blue Honda Trx kirjoitti: jos ajaa esim. kantoon,niin auttaako se iskari siihen että se ei vedä ohjaustankoa linkkuun??