Käynnistys
Käynnistys
Rincon 650 vm. 2005 kävi normaalisti jonkin aikaa sitten sammui ja kun uudelleen starttas niin ei startti jaksa pyörittää kun tulpan poistaa narusta pyörii, nyt uusi akku ja vain vinkasee ja put perään ei jaksa kone pyöriä onko vika startissa vai jossain muualla.
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 04 Tammi 2016 19:52
- Mönkijä:: 420 TRX FE
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Käynnistys
Lähteekö narusta käymään?
Re: Käynnistys
Onko se uus akku täynnä.
Re: Käynnistys
Uusi akku hapotettu ja täyteen ladattu. Käsikäynnistemestä eli "narusta" en kyseistä vehjettä ole koskaan jaksanut käyntiin nykäistä vaikka kone on ollut lämmin aina joskus huvikseen kokeillut mutta ei puhettakaan vaikka en kyllä ole ihan rimpula ukko ja teen aika kovaa ruumiillista työtä että jonkun verran kyllä voimaa on mutta kyllä hondan 650 koneessa on sen verran yksi pyttyisenä potkua että taitaa aika monella jäädä narusta käymään laitto haaveeksi.
Re: Käynnistys
Narukäynnistys on tekniikalaji, vetää varovasti puristustahdin yli ja sit kunnon pitkä veto.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Käynnistys
Lähtee Rincon narusta. Kokeiltu on. 420 mallia kiskottu useinkin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Käynnistys
Moroo.
Siis jaksoiko pyörittää startilla tulppa irti?
Jos narulla ei jaksa vetästä tulille niin puolipuristus ei pelaa. Ja yleisin syy tähän on liian suuret venttiilin välykset. Ja taas jos vika on ollunna pitkään niin startti saattaa olla tullu tiensä päähän...
Eli säädä venat. Ja jos ei auta niin sitten siellä on muutakin vaivaa.
Siis jaksoiko pyörittää startilla tulppa irti?
Jos narulla ei jaksa vetästä tulille niin puolipuristus ei pelaa. Ja yleisin syy tähän on liian suuret venttiilin välykset. Ja taas jos vika on ollunna pitkään niin startti saattaa olla tullu tiensä päähän...
Eli säädä venat. Ja jos ei auta niin sitten siellä on muutakin vaivaa.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
-
- 2WD
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Touko 2016 08:08
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Savo
Re: Käynnistys
Moro! Hondan käynnistys ja tulppa.
Oma ei meinaa aamulla lähteä millään käyntiin, voi olla käyttö virhe.
Otin tulpan irti ja kuivasin, laitoin tulpanjohdon kiinni ja start, kipinä oli heikko ja iski kahdesta kohden.
Tulppa irti kupariharjalla puhdistin ja paine ilmaa perään, muistelin entisiä mopo aikoja ja kylmästi isonsin kärkiväliä pari kymppiä, uusi kokeilu ja nyt oli kipinä eri terävä ja kirkas. Tulppa kiinni, hyvä kun ehti start nappia hipaista kun hörähti käyntiin.
Kaasuttimen säätö on tosi hankala, ei meikäläisen nakit sinne sovi, paloi rakko kämmen selkään
. kylmänä pyöräytin 1/4 kierosta suutinta pienemmälle, tyhjäkäyntiä piti avata vähän nyt pyörii tasaisesti. Millainen letkuvarsi ruuvitaltta pitää olla että voi käynnissä säätää?
. Tulppa liian tumma. Pitää kylmänä aina aamuisin säätää kun pystyy. Nyt kyllä pyörii tosi nätisti
.
Oma ei meinaa aamulla lähteä millään käyntiin, voi olla käyttö virhe.
Otin tulpan irti ja kuivasin, laitoin tulpanjohdon kiinni ja start, kipinä oli heikko ja iski kahdesta kohden.
Tulppa irti kupariharjalla puhdistin ja paine ilmaa perään, muistelin entisiä mopo aikoja ja kylmästi isonsin kärkiväliä pari kymppiä, uusi kokeilu ja nyt oli kipinä eri terävä ja kirkas. Tulppa kiinni, hyvä kun ehti start nappia hipaista kun hörähti käyntiin.
Kaasuttimen säätö on tosi hankala, ei meikäläisen nakit sinne sovi, paloi rakko kämmen selkään


