Rincon 680

Keskustelua Honda mönkijöistä.
tessu
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Elo 2009 16:34

Rincon 680

Viesti Kirjoittaja tessu »

Älytön mönkijä kuume iski. Merkkiuskollisena muu ei kelpaa kuin Honda. Yhdessä liikkeessä olisi sopivan vähänajettu rincon 680 (1900km/315h). Kuin kestäviä nuo "isolohko" Hondat on? Mulla oli parivuotta sitten 450 foreman eikä loppunu ajamalla !! Niin ja tuohon rinconiin on asennettu hondan oma hias välitys ja Detroit lockerin lukko hyvät ja huonot puolet nuista jäkiasennuksista ?
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

noin 13tuhatta ja noin 800 tuntia ,jakoketjun kiristin "kulutustavaraa",vaiheasennon tunnistin piti vaihtaa ja suunnan vaihin käännetty.noilla tunneilla kilsoilla mikä on tarjolla pitäis olla melko huoleton vehe.
ja höh tietenkin se on honda
tessu
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Elo 2009 16:34

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja tessu »

Ok. Noh mitä mieltä tuosta jälkiasennus lukosta ja välityksestä? En itse ole mönkijää nähny kuin kuvissa mutta liike kehuu erittäin siistiksi. Onhan se hyvillä varusteilla. Käsienlämmittimet, vinssi, aluvanteet/isot renkaat, etupuskuri yms. Onko kuinka "jäykkä" käsitellä kun on tuo lukko? Entä kuinka paljon esim. Huippunopeus kärsii tuosta välityksestä? Telat haluaisin hommata talveksi mutta eikös nekin hidasta lisää välitystä? Vai olenko käsittänyt väärin?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Itsellä ollut detroit locker 420 FA:ssa ja kyllä se jäykistää ohjausta, mutta itse ajoin monesti siten, että 2wd päällä melkein kaikkialle ja sitten 4wd päällä, kun ollaan menossa hankalaan paikkaan. Itsellä Locker jäykistyi ajan saatossa, mutta oli mukavaa jumppaa konttorirotalle. Etenemiskykyyn vaikuttaa mainiosti, eli laite on Detroit Lockerilla todella nelivetoinen.

Välitys tekee Rinconiin hyvää, sillä alapään vääntöä kaivataan kaikissa laiteissa, jos mönkijällä harrastetaan todellista maastoajoa, eikä pelkkää piruettia jäällä. Telat on erikoisvälineet mönkijässä, eli niillä ei voi hurjastella muutenkaan. 1000cc kapineissa toki saa vauhtiakin, mutta moottorikelkaksi ne ei muutu. Nopeus muuttuu tietenkin välityksestä riippuen, mutta huiput vakiorenkailla putoaa 20-30%, mutta kompensoituu rengaskoon kasvatuksella. Telat pienentää erittäin paljon, mutta %-tietoa ei ole.

Kilometrit on Hondalle mitättömät, mutta tunnit ja kilometrit kielii maastoajosta, eli tarkista vähän nivelien välyksiä ja kuuntele murrokset. Aja laite manuaalina ja katso että vaihteet menee moitteitta päälle.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
tessu
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Elo 2009 16:34

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja tessu »

Mulla tulis mönkijä lumenauraukseen ja satunnaiseen metsäajoon mökillä. Siksi mietin että kuinka mahottoman jäykkä tuo nyt esim. Lumitöissä. Tai kuinka raskas käsitellä kun ei ole ohjaustehostinta.
tessu
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Elo 2009 16:34

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja tessu »

Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ainoa mikä pisti silmään on:"Hondan alkuperäinen hidas välitys"

Käsittääkseni tätä mallia ei Hondan osalta ole saanut valinnaisella toisiovälityksellä toisin kuin esimerkiksi 420 FA mallia.

Mutta kokeilemalla selviää. Jos ei kurota 80km/h GPS:ään ja moottori menee rajoittimeen, niin siellä on hidas välitys. Rinconin pitäisi kulkea 27" renkailla sen 100km/h, kun renkaissa on painetta.

Liikkestä ostamalla saat jonkinmoisen tuotevastuun, eli jos heti hajoaa, niin on taho jonka kanssa neuvotella.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

"Hondan alkuperäinen hidas välitys" viittaa varmaan jälkiasennettuun oem välityssarjaan.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onko mitään tietoa montako omistajaa laitteella on ollut? Hyvin näyttää säilyttävän hintansa. :D
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Siistin näkönen pelihän tuo on. Ei muutaku ostohousut jalkaan ja tinkaamaan pää kylmänä vaikka kuume onkin, niin eiköhän se kuume ala sitten helpottaa.
tessu
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Elo 2009 16:34

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja tessu »

Tänään soitin viime omistajalle. Kuulemma ollut hällä noin 4vuotta ja ollut tosi vähän ajettu kun ostanut sen. Hän kertoi myös asentaneen tuon hondan alkuperäisen välityksen. On jokapaikasta ehjä, eli ei katteet yms ole rikki mistään. Kertoi myös asentaneen vasta nuo käsienlämmittimet ja öljyt yms. vaihtanut jokapaikkaan. Huippunopeutta sanoi että pystyy ainakin 65 ajaan nuilla renkailla mittarin mukaan. Voi kuulemma olla viellä vähän varaa mutta ei ole tarvinnut suurempia nopeuksia. Pääasiassa ollut lumitöissä ja vähäisessä metässä ajossa... Häätyy vähän miettiä sijoitanko vähän lisää ja ostan uuden 500 hondan.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Uusi 500 FA malli on jotakuinkin Mönkijämaailman luxusta.

Kaksoiskytkin Automaatti joka tuntuu toimivat ihan mainiosti. Toki napeillakin on mainio pelata, kun teknisesti ajaa.
Hi/Lo perä
Etulukko
Kokonaan erillisjousitettu
Tehokkaampi tehostin kuin ensimmäiset
Honda laatu

Siinä nyt muutama täky...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
tessu
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Elo 2009 16:34

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja tessu »

Olisin varmaan jo hakenu tuon mönkijän mutta tuo välitys epäilyttää... En tarvis sitä ollenkaan. Turhaa sekottaa vain automaattipuolella ajaessa. Ja onhan tuossa hintaan nähden aika paljon tunteja...
jiiipee
6WD
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Tammi 2010 20:58
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3b
Paikkakunta: Jokela

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja jiiipee »

Noi tunnit paljon :roll: , jos huollettu säännöllisesti, niin veikkaan ettei koneesta kulumista löydy muualta kuin siitä ketjusta. Kyse on kummiski yksi kestävimmistä moottorin valmistajista. Jos käytetyt hirvittää niin sitten uutta alle :D
Ulkona.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Tonni pois hinnasta. =D>
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Vastaa Viestiin