Meni kaverille sopuhinall ja uusi RedMachine TRX500FPE T3 tuli pihaan.
Uusi on hyvin samanlainen periaattees mut silti aivan eri kone.
Mulla meni varustellessa viikko pari. Ne alkuperäiset levypyörät oli aivan surkeat ja lensivät varastoon ihan heti.
Aika jännää et laite edes toimitetaan tuollaiset paloletkut alla, mut jenkkilässä on jotain älyttömiä määräyksiä koskien mönkän renkaita. Johtuu ehkä tästä. :shock
No sit Moosen mustat aluvanteet levennyksellä ja Duron PowerGrip 26"renkaat alle.
Testasin niitä tuolla mun .märässä metsärintees joka on tosi jyrkkä, hämmästyin pitoa, tuli nätisti ylös vaik paineet oli 0.8 eikä etulukko ollut edes päällä.

Sit tietty selkänojallinen hyvä takalaatikko. Sivupeilit kiinnitin eturäkkiin. En halunnut niitä stongaan käsien tielle vaik ei ne olis siihen mahtunutkaan.
Tässähän oli valmiina IronBalticin työkalulevy edessä sekä vinssi jonka naru lensi roskiin ja kunnollinen tilalle.
Se IBn puskulevy tuli siis koneen mukana. Ihan hyvä, saa nähdä talvella miten käytös pelaa, 30cm leveämpi ku vanha Cc etulevy. Hyvä asia.
No sit Mä tein jotain sellasta jota moni ei tee.
Mä oikeen tutkin asiaa ja etsin sopivaa ruostesuoja-ainetta, löysin sellaisen (Dinitrol Combi Wax 77B) siinä pyöriä vaihdellessa ja ku kone oli muutenkin pukil konepeitto ja panssari irti nii sprayasin kaikki runkorakenteet ja tukivarret yms mustaksi maalatun runkorakenteen paitsi ihan ylimpänä olevia osia, periaattees kaiken mikä kastuu ja on alttiina vedelle ja kuralle. Taisin suihkutella kolmeenkin kertaan, aine kuivuu tunneissa ja jättää hienon melko lujan vahamaisen pinnan.
Mä yleensä pidän laitteita kauan, edellinen oli mul 10 vuotta ja työkäytöstä huolimatta oli tosi siistis kunnos vaikka ajettu käytännös vain metsässä. Mä nyt pidän laitteet kunnos vaik en niitä sillee muuten sääli.
Ok. Lopuksi se Hondan oma muovinen pohjapanssari paikalleen. Riittää ihan hyvin paitsi tosi kivikossa rymyämistä.
Se on kevyempi ja kapeampi kuin nää järeämmät tarvike panssarit. Se on liukas ja erittäin sitkeää muovia sekä peitto on hyvä.
Kaikkihan ovat kokeneet sen että mönkkäri jää pohjastaan kellumaan ja pyörät vain sutivat. Näin käy varsinkin näillä suurilla super pohjapanssareilla esim lumessa. Niissä on niin paljon pinta-alaa et kantaa helposti.
Et toi panssari on vähän kompromissi, toi Hondan oma ei nyt ihan nii helpolla jätä pohjasta kellumaan.
Ok. Tos noi asiat mitä tein ennenkuin lähdin ajelleen koneella. Kaikki kuntoon ja sit pusikkoon ja teille kokeilemaan.
Kyl sillä 40km/t etenee lopulta aika hyvin. Ehtii hiukka katseleen ympärilleenkin.
Siin on kuitenkin hyvää noi halvat vakuutukset, perävaunua koskevat seikat ja se et ei tarvi katsastaa jne.
Että tällai täällä.
Ettepäi ja kesiä.