Sivu 1/1

Honda TRX 420 FE -12

Lähetetty: 26 Syys 2017 21:01
Kirjoittaja Marco
Tervehdys Honda-kuskit! Kiikarissa otsikon mukainen mönkkäri vanhan 350:n tilalle. Vaan murheena mahdollisesti ostettavan mönkkärin kaukainen sijainti, eli pitäs ostaa rahtina Turkuun. Mitä mahdollisia tsekkauskohteita ko. mallissa? Tyyppivikoja? Ajettu ko. pelillä alle 100 h. Syksyn jatkoja kaikille lukijoille!

Re: Honda TRX 420 FE -12

Lähetetty: 26 Syys 2017 21:04
Kirjoittaja Fred Scuttle
Ei mitään erikoista, jos ei väärillä varusteilla pilattu.

Re: Honda TRX 420 FE -12

Lähetetty: 26 Syys 2017 21:14
Kirjoittaja Marco
Fred Scuttle kirjoitti:Ei mitään erikoista, jos ei väärillä varusteilla pilattu.
Ja vääriä varusteita ovat??

Re: Honda TRX 420 FE -12

Lähetetty: 26 Syys 2017 21:54
Kirjoittaja Fred Scuttle
Omassani oli liian ulkonevat etuvanteet, jotka isompien renkaiden kanssa rasittavat pyöränripustusten kiinnityspisteitä rungossa.

Re: Honda TRX 420 FE -12

Lähetetty: 27 Syys 2017 00:18
Kirjoittaja ViiMax
Fred Scuttle kirjoitti:Ei mitään erikoista, jos ei väärillä varusteilla pilattu.
Voi olla mitä vaan jos väärin käytetty tai huollot laiminlyöty. Käytetty laite kannattaa aina tarkistaa huolellisesti ennen ostopäätöstä. :!:

Re: Honda TRX 420 FE -12

Lähetetty: 27 Syys 2017 08:38
Kirjoittaja sf-atv
Katso silmämääräisesti ettei rungossa ole vääntymiä tai murtumia. Vaihteensiirron täsmällinen toimivuus myös tarkastettava. Koska Honda on luotettava on usein huollot laiminlyöty. Katso siis että huoltohistoria kunnossa.

Re: Honda TRX 420 FE -12

Lähetetty: 27 Syys 2017 11:22
Kirjoittaja Roosa999
Etupäässä kannattaa tarkistaa jo edellämainitut eturipustusten kiinnityspisteet. Tasaisella pinnalla eturenkaiden Camber-kulmat pitää olla samat. Edestäpäin tarkastellen on helppo katsoa. En kutsuisi epidemiaviaksi, mutta mainitut liian isot renkaat ja levittävät vanteet rasittavat keveän koneen runkoa.

käsistartti kannattaa vetää ulos ja todeta että vetää myös sisään.

Etulaakerit on kulutustavaraa, joten riuska ote renkaan yläpuolelta ja heiluttaa reippaasti väljää ei saa olla. Mikäli ajossa etujarru painuu pohjaan, mutta palautuu pumppaamassa, niin vika voi olla väljissä laakereissa.

Mikäli on paljon lapissa ajettu ja ei ole kunnon pohjapanssaria, niin eturipustukset ja runkopalkit saattavat jopa kulua puhki kivikossa ajaessa. Kurkaa siis pohjaan.

Katso ettei oikealla puolella oleva öljyfiltterin kansi vuoda. Kannen O-rengas vahingoittuu, jos ei laita reippaalla öljyllä ja hieman kiertämällä paikalleen. Jos vuotaa, niin kone on voinut käydä kuivana. Honda toki kestää jonkin aikaa jopa öljyttä, mutta ei pitkään :evil:

Vaihteen asennontunnistin takakardaanin vieressä saattaa kastua ja aiheuttaa väärää tietoa koneelle ja vaihteet eivät vaihdu. Osa maksaa 50€ ja uusi osa pitää vettä huomattavasti paremmin kuin vanha. Vaihtamiseen kannattaa varata lonkeroa, ettei pala hihat. On vähän hankala vaihtaa, jos esin pohjapanssari peittää pääsyn tai haittaa pääsyä.

Nämä ovat kaivettu esille yli 2000 ajotunnin aikana, joten ei todellakaan mitään vaikeita ongelmia merkille.