Sivu 1/1

Luistaako kytkin TRX 350

Lähetetty: 24 Elo 2006 07:54
Kirjoittaja Jantikka
Millä kierroksilla kytkin on ottanut niin kiinni että se ei luista kaasua annettaessa. Jo kakkosvaihteella saa luiston aikaan kun vetovastuista on tarpeeksi, vasta korkeilla kierroksilla alkaa pitämään. Kolmosvaihteella saa luiston aikaan ilman kuormaakin tasaisella maalla.

Onko normaalia ja jos ei ole onko kyseessä kallis remppa?

Lähetetty: 24 Elo 2006 08:11
Kirjoittaja Koheltaja
Ensimmäisenä tulee mieleen että mitä öljyjä on koneessa käytetty? Eikös tossa Hondassa kytkin ole öljykylvyssä? Jos näin on niin silloin jos koneeseen on laitettu normi auto öljyjä niin kytkin alkaa luistamaan melko herkästi. Silloin kun on kyse öljykylpy kytkimestä niin öljynä on käytettävä moottoripyöriin tarkoitettua lisäaineistettua öljyä jonka lisäaine suojaa kytkintä ja ehkäisee sen luistamista.

Lähetetty: 24 Elo 2006 08:49
Kirjoittaja Jantikka
Ainakin nyt koneessa on oikeat Hondan öljyt. Se mitä aiemmin on käytetty, siitä ei ole tietoa. Koneella ajettu noin 10.000 km maastossa.

Lähetetty: 24 Elo 2006 11:59
Kirjoittaja Koheltaja
Jos sillä on ajettu kymppitonni maastossa niin saattaa olla kytkin vaihdon tarpeessa. Jos kytkin luistaa jo nyt niin älä aja ennen kuin kytkin on korjattu sillä riskinä on konerikko, kytkimestä kun kitkapinnat kuluu loppuun ja siellä alkaa metalli hiertämään metallia vasten niin moottori ei oikein tykkää siitä metallijauheesta.

Lähetetty: 27 Elo 2006 23:44
Kirjoittaja anton
Koheltaja kirjoitti:... kytkimestä kun kitkapinnat kuluu loppuun ja siellä alkaa metalli hiertämään metallia vasten niin moottori ei oikein tykkää siitä metallijauheesta.
Ei tykkää, ei [-X
Pahimmillaan koko kone uusiksi. Joten korjaa kytkin ajoissa.

Lähetetty: 28 Elo 2006 07:17
Kirjoittaja Solaris
En nyt ole sata varma sinun laitteestasi mutta
trx450 ainakin on moottori sekä vaihteisto öljyt erikseen (joten kytkin metallit ei pääse koneeseen), joten kannattaa tarkistaa onko vaihdettu vaihteistoöljyjä vaikka aluksi.

Vaihda ne ja kokeile miten pelaa sitten, myös sellainen asia kuin kytkinvaijerin(kahvan välys kannattaa tarkistaa = eli että kytkin kahvassa tuntuu pieni välys, ettei se kuluta kytkintä kokoajan "kantamalla".

Tietysti nuilla km voi maastoajossa ehkä ola kytkinkin jo oikeasti loppu.
Vaihtohan ei ole iso homma.

Lähetetty: 28 Elo 2006 10:31
Kirjoittaja Jantikka
Ajopeli oli mulla koeajettavana mahdollista hankintaa varten.
Nuo ajetut kilometrit olivat olleet maastossa ajoa, melkeimpä työajoa.

Mönkkäriin oli jo jouduttu tekemään kohtuullisesti remonttia. Ja paljon olisi tulossakin. Tuo kytkimen luisto oli se "kamelinselkä" jonka vuoksi päädyin luopumaan ko koneen hankinnasta.

Eli etsintä jatkuu, 350 FM tai 500 FM ptäisi saada talliin.