Sivu 1/2
Tieliikenne Rincon
Lähetetty: 30 Joulu 2006 23:48
Kirjoittaja Don Padre
Moi,
Onko kellään palstalaisella tieliikenne Rinconia? Miten kulkee ja paljonko ottaa huippuja? Kuinka tuolla pysyisi mukana letkassa jossa myös mm. 800 canoja joukossa? Himottais niin pirusti ensi kesäksi hommata rinnalle kilpipeli puhtaasti asfaltti ja sorateille. Honda-miehenä toki Rincon on kova vaihtoehto. Toki myös Can-am joko Outlander tai Renegade myös kiinnostaa. Mutta kokemuksia siis kaipaisin ja onko tiedossa löytyykö ee-speediltä moista vekotinta koeajolle? Ilmeisesti on niin, että jos tuolta hommaa laitteen, niin ei saa tuota 4 vuoden takuuta?
Lähetetty: 31 Joulu 2006 09:17
Kirjoittaja Koheltaja
Speedillä tuskin on koeajopeliä koska he eivät pidä mitään varastossa vaan tilaavat asiakkaalle sellaisen pelin minkä haluaa. Kulkupuoli on 15KW pelillä aina nahkeaa eli huiput tulee olemaan 70-80kmh ja kiihtyvyys ei paljoa ranteita venytä. Ilman kuristuksia uskoisin kulkujen olevan samaa luokkaa kuin maastomallillakin. 4v takuun saa unohtaa saman tien ja tyytyä puolen vuoden takuuseen mutta jos Hondat on läheskään niin vikavapaita mitä täälläkin hehkutetaan niin tuskin takuuajan lyheneminen on silloin ongelma

.
Lähetetty: 31 Joulu 2006 10:10
Kirjoittaja Don Padre
Eli toisin sanoen koska kaikki tieliikennepelit on rajoitettu samaan teholuokkaan, niin tuolla pärjäisi kohtuu hyvin eri ajotapahtumissa jossa olis joka 800 pelejä mukana

Kato kun en haluais aina olla se porukan jarru.

Laitoinkin jo Speedille kyselyä tarkemmin vermeestä.
Lähetetty: 31 Joulu 2006 10:15
Kirjoittaja Koheltaja
Kyllä niillä on pyrkimys laittaa tehot lähelle 15kw:tä, se on sitten eri asia jos joku fuskaa ja ottaa kuristimet pois niin silloin ei enään perässä pysy

Lähetetty: 31 Joulu 2006 11:13
Kirjoittaja Don Padre
Juups... näinhän se tietty on... ja taitaa tuo Rincon olla sen verran tehottomampi, ettei hirveetä eroa huomaa vaikka kuristimemn ottais heti kätttelyssä pois.

Lähetetty: 31 Joulu 2006 11:42
Kirjoittaja petri.n
Kaveri on ostelemassa mönkkäriä. Työhommiin. Oli käynyt tuota isoa Hondaa koeajamassa ja sitten Outlanderin 400. Ihmettely oli suuri mitenkä Honda voi olla niin laiska. En sitten tiedä onko se sitten loppuenlopuksi niin laiska. Hondalla toisaalta tehoa syö aika paljon tuo voimansiirtosysteemi. Toisaalta se on sitten noissa hitaissa hommissa todella hyvä. Täysin portaaton voimansiirto.
Lähetetty: 31 Joulu 2006 12:48
Kirjoittaja digiaslak
Petri.... pientä rajaa...
eiköhän se ison Hondan voimansiirto ole juuri päinvastainen, se ei syö voimia hukkaan. Variaattorit ne tehot vie, ja kuutioita tarvithan lisää. Ehkäpä kannattaa kommentoida tuollaista, kun on omakohtaista kokemusta. Blue-honda-mänillä on varmaan sitä. Muuten menee siihen samaan Canam-hehkutus-kiinteä pieru-osastoon, täälläkin.
Kaverin-kaiman-serkun-veljen-vaimo kävi kokeilemassa 400, 650 ja 800:sen Canan, sitten kävi kokeilemassa 350 Hondan ja ihmetteli että Hondahan voittaa nuo kaikki. Miksi lie Cana niin voimaton, en tiedä... Varmaan tuo viscoo-lukko vie voimat moottorista? Tai liekö Hondassa Shellin V-poweri-bensaa?
t.Veli-Pekka
Lähetetty: 31 Joulu 2006 13:57
Kirjoittaja Don Padre
Varmaan se Rubiconkin on tehoton monen mielestä, mutta ei ainakaan itselläni ole ollut tilannetta, että se olisi vielä kesken loppunut.
Lähetetty: 31 Joulu 2006 14:56
Kirjoittaja petri.n
Nyt VP taas kääntää nämä jutut ihan päälailleen.

Se on tosi kuin vesi, että hydrostaattivoimansiirto ottaa enemmän moottorista tehoja, kuin variaattori tai mekaaninenlaatikko. Hondaa itseensä en ole missään topicissa tai lauseessa ole moittinut tai muutakaan sen suuntaista. Kuten totesin, että voimansiirtona yksi parhaimpia. Muutetaan sitten tuota lausetta, kun ymmärrys ei pysy ajantasalla. Honda on ehkä parhain kone sellaisissa hommissa missä tarvitaan hidasta ja rauhallista etenemistä. Yksikään muu kone ei markkinoilla pysty hitaasti etenemään yhtä rauhallisesti ja tasaisesti. Muut ryntäilee enemmän tai vähemmän. Hydrostaattivedolla ajonopeus on aina vakio, jos on kunnossa, kun pidetään kaasuliipasin samassa asennossa. Vauhtiajoon sitten vakiona ainakin loppuu paukut kesken, verrattuna muihin, mutta lisättäköön taas tänne, että se on taas kuljettajasta kiinni. Ai niin mistäs VP tietää millä merkeillä olen ajanut? Soittavatko kaikki ne mönkijät omistajat sinne pohjolan perukoille, että taas se vääräleuka savolainen kävi ajamassa minun mönkijällä, joka on erimerkkiä kuin omansa.

Siihen en sorru, että alkaisin arvostella toisten ajopelijä, kun ajopelin ominaisuudet loppupelissä ratkaise kuljettaja. Ei niinkään koneenmerkki. Mieli täytyy olla avoin kaikille merkeille, eikä olla laput silmillä, kuin ennen vaunuhevosilla.

Lisäksi kaveri tuumasi, että mitä mönkijöitä hän tätä nykyä käynyt ajamassa, niin tuo Honda on kaikista tyylikkäin ja siistimmin tehty. Outlanderia vertasi ulkomuodoltaan ja verhoilemattomiltaan ohjaustangoiltaan ja mittaripaneleiltaan Ladaan.
Lähetetty: 31 Joulu 2006 15:24
Kirjoittaja zape
Eihän rinconissa ole hydrostaattista voimansiirtoa!!! Siinä moottorinjälkeen turbiini, samalainen kytkin, kuin valmet traktorissa. Pienillä kieroksilla luistaa ja täydellä rähinällä on melkein yhtä puuta. Toiset sanovat sitä mometinmuuntimeksi , sen jälkeen on kaksi vaihde pakkaa joita ohjataan sähköventtiilillä. Muuten voimansiirto on mekaniinen, on siinä pieni öljypumppu joka ruokii turbiinille öljyä ja vaihdepakkojen puristukseen öljyä. Näissä pienemmissä hondissa (450,500) on hydraulinen voimansiirto tavallaan.
Itse olen tosi tyytyväinen rinconin voimansiirtoon, pitkiä siirtymiä hyvä ajaa esp päällä ja kolmosvaihe päällä pienillä kierroksilla kulkee 40-50km/h. Ei tarte konetta huudattaa ja kulutus on minimaalinen.

Räyhäkämpään ajoon auto asennossa valitsin.

Lähetetty: 31 Joulu 2006 15:45
Kirjoittaja petri.n
Täällä nuo kauppiaat puhuu ristiin muunninlaatikosta ja toiset sitten hydrostaatista. Todellisuudessa on muunninlaatikko, kuten kirjoitit ja lisänä nappiohjaus, joka toimii sähköisesti. Tuossa, kun tein kone kauppaa, niin Honda oli hyvin pitkälle mukana, mutta viimekädessä tuon nykyisen merkin ratkaisi tuo lähellä oleva huolto. Yms. syyt kahdenajettavuus, entisestä saatu myyntihinta ja eikä vähäisempänä ollut maahantuojan toiminta.

Honda on todellakin maanmainio ajopeli. Luotettavuus ainakin yksi markkinoitten parhaimmistoa.
Re: Tieliikenne Rincon
Lähetetty: 31 Joulu 2006 15:53
Kirjoittaja blue Honda Trx
Don Padre kirjoitti:Moi,
Onko kellään palstalaisella tieliikenne Rinconia? Miten kulkee ja paljonko ottaa huippuja? Kuinka tuolla pysyisi mukana letkassa jossa myös mm. 800 canoja joukossa? Himottais niin pirusti ensi kesäksi hommata rinnalle kilpipeli puhtaasti asfaltti ja sorateille. Honda-miehenä toki Rincon on kova vaihtoehto. Toki myös Can-am joko Outlander tai Renegade myös kiinnostaa. Mutta kokemuksia siis kaipaisin ja onko tiedossa löytyykö ee-speediltä moista vekotinta koeajolle? Ilmeisesti on niin, että jos tuolta hommaa laitteen, niin ei saa tuota 4 vuoden takuuta?
Hondan saat toki kulkemaan kun otat kuristukset pois ja jos efi-mallia ostaisit niin saat powercommanderin siihen vielä niin ei edes meteli nouse niinkuin minulla....kun voisit vakioputkella ajella.
niin ja Hondalla ei ole niin väliä onko huolto lähellä vai ei kun harvoin tarvitsee..
ATC muokkasi vähäsen jo minun tekstiä,mutta muokkasin itse vielä enemmän kun sananvapaus on näköjään riistetty ja sensuuri on aika matalalla..
Re: Tieliikenne Rincon
Lähetetty: 31 Joulu 2006 17:54
Kirjoittaja Don Padre
blue Honda Trx kirjoitti:Don Padre kirjoitti:Moi,
Onko kellään palstalaisella tieliikenne Rinconia? Miten kulkee ja paljonko ottaa huippuja? Kuinka tuolla pysyisi mukana letkassa jossa myös mm. 800 canoja joukossa? Himottais niin pirusti ensi kesäksi hommata rinnalle kilpipeli puhtaasti asfaltti ja sorateille. Honda-miehenä toki Rincon on kova vaihtoehto. Toki myös Can-am joko Outlander tai Renegade myös kiinnostaa. Mutta kokemuksia siis kaipaisin ja onko tiedossa löytyykö ee-speediltä moista vekotinta koeajolle? Ilmeisesti on niin, että jos tuolta hommaa laitteen, niin ei saa tuota 4 vuoden takuuta?
Hondan saat toki kulkemaan kun otat kuristukset pois ja jos efi-mallia ostaisit niin saat powercommanderin siihen vielä niin ei edes meteli nouse niinkuin minulla....kun voisit vakioputkella ajella.
niin ja Hondalla ei ole niin väliä onko huolto lähellä vai ei kun harvoin tarvitsee..
ATC muokkasi vähäsen jo minun tekstiä,mutta muokkasin itse vielä enemmän kun sananvapaus on näköjään riistetty ja sensuuri on aika matalalla..
Paljon se sun Rincon kulkee? Lähinnä aattelin, ettei sillä jää maantiellä jalkoihin? Efiä aattelin ja 680 eli uutta peliä ja olishan se namu jos mustana sais;)
Re: Tieliikenne Rincon
Lähetetty: 31 Joulu 2006 18:38
Kirjoittaja blue Honda Trx
Don Padre kirjoitti:blue Honda Trx kirjoitti:Don Padre kirjoitti:Moi,
Onko kellään palstalaisella tieliikenne Rinconia? Miten kulkee ja paljonko ottaa huippuja? Kuinka tuolla pysyisi mukana letkassa jossa myös mm. 800 canoja joukossa? Himottais niin pirusti ensi kesäksi hommata rinnalle kilpipeli puhtaasti asfaltti ja sorateille. Honda-miehenä toki Rincon on kova vaihtoehto. Toki myös Can-am joko Outlander tai Renegade myös kiinnostaa. Mutta kokemuksia siis kaipaisin ja onko tiedossa löytyykö ee-speediltä moista vekotinta koeajolle? Ilmeisesti on niin, että jos tuolta hommaa laitteen, niin ei saa tuota 4 vuoden takuuta?
Hondan saat toki kulkemaan kun otat kuristukset pois ja jos efi-mallia ostaisit niin saat powercommanderin siihen vielä niin ei edes meteli nouse niinkuin minulla....kun voisit vakioputkella ajella.
niin ja Hondalla ei ole niin väliä onko huolto lähellä vai ei kun harvoin tarvitsee..
ATC muokkasi vähäsen jo minun tekstiä,mutta muokkasin itse vielä enemmän kun sananvapaus on näköjään riistetty ja sensuuri on aika matalalla..
Paljon se sun Rincon kulkee? Lähinnä aattelin, ettei sillä jää maantiellä jalkoihin? Efiä aattelin ja 680 eli uutta peliä ja olishan se namu jos mustana sais;)
olisiko jotain 110km/h luokkaa...
Lähetetty: 31 Joulu 2006 19:13
Kirjoittaja Jere itte
Kyllä TL-mallin pitää kulkea huippuja ilman kuristuksia eli ns. vakioituna vähintään sen 120km/h, että sillä on mukava ajella tuolla muun liikenteen joukossa.
Tällä en tarkoita että koneen pitää kulkea kovaa, vaan tämä vain mahdollistaa sen, että 80/100km/h nopeuksissa kierrokset ovat järkevällä tasolla = mukava ajella, ei tartte kiljuttaa.
