Sivu 1/2

MIssä vikaa

Lähetetty: 19 Maalis 2005 12:19
Kirjoittaja Juhnu-92
tietäiskö kukaan missä olis vika mönkijä on tuollainen
honda 70cc vm 86

http://koti.welho.com/pkeisala/kuvat/AT ... x70-87.jpg
OIREITA:
Se sammahtelee välillä kun sillä ajelee jonkun aikaa.
Tuntuu siltä kuin bensaloppuisi
Penkin alta kuuluu outoa rutinaa pikku vaihteilla kun laukottaa.

Lähetetty: 19 Maalis 2005 13:13
Kirjoittaja aateevee
Minä vaihtaisin ensiksi tulpan uuteen.
Toiseksi kaasuttimen ja suutinreikien puhdistus+luistin neulaa pykälä ylöspäin ja tankin huuhtelu sekä uudet bensat (suodatin myös jos on).
Krapina voi kuulua jakoketjusta.(se on helppo säätää ulkoapäin)
Tankkiin ei saa tulla alipainetta (ilmareikä bensatankin korkissa).
Ne ovat sellaisia mitä kannattaa muutenkin tehdä.
Sytytyspuola voi lämmettyään menettää puhtinsa.
Venttiilit voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä (tarkistus).
Siinä nyt alkuunsa.

Lähetetty: 19 Maalis 2005 13:32
Kirjoittaja aateevee
www.4stroke.dk Hae sieltä Galleriet valikosta Honda Dax
Minun tietääkseni kone on sama.
ST70 vastaava kone.

Lähetetty: 20 Maalis 2005 23:03
Kirjoittaja anton
Kaasarin säädöt? Ehkä ne. Mut tarkasta myös se jakoketju, että on kunnossa ja silleen.

Lähetetty: 21 Maalis 2005 10:46
Kirjoittaja hullumies
Mulla raptori alkas rekemään suunnilleen samaa, kävi 5 minuutin välein vajaan minuutin. Mulla oli suodatin jäätyny.

Lähetetty: 21 Maalis 2005 15:02
Kirjoittaja Juhnu-92
[quote=hullumies] Mulla raptori alkas rekemään suunnilleen samaa, kävi 5 minuutin välein vajaan minuutin. Mulla oli suodatin jäätyny. [/quote]



Mut se tekee sit kesällä kans.

Lähetetty: 21 Maalis 2005 15:51
Kirjoittaja amis
Onko vika ollut uudesta saakka vai onko myöhemmin ilmaantunut?

Lähetetty: 21 Maalis 2005 21:40
Kirjoittaja Jylli
Luulen että mönkijässäsi voisi olla vikana sama kuin itsellä samassa pelissä aikoinaan.
Eli kyseisessä mallissahan on esto että et pysty käynnistämään laitetta muuta kuin vaihde vapaalla. Elikkäs systeemi joka estää käynnistymisen niin sen johto oli/ voi olla hapettunut ja kontakti pelleilee ja saattaa sammuttaa koneen käydessä.
Itse poistin koko systeemin ja toimi sen jälkeen moitteetta.
Muistaakseni tsydeemi oli magneettokopan alla jonkun rattaan päällä tjsp.
Penkin alta kuuluvaan rutinaan en osaa sanoa mitään..
Toivottavasti homma ratkee..

Lähetetty: 21 Maalis 2005 22:28
Kirjoittaja ATC
aateevee kirjoitti:Minä vaihtaisin ensiksi tulpan uuteen.
Toiseksi kaasuttimen ja suutinreikien puhdistus+luistin neulaa pykälä ylöspäin ja tankin huuhtelu sekä uudet bensat (suodatin myös jos on).
Krapina voi kuulua jakoketjusta.(se on helppo säätää ulkoapäin)
Tankkiin ei saa tulla alipainetta (ilmareikä bensatankin korkissa).
Ne ovat sellaisia mitä kannattaa muutenkin tehdä.
Sytytyspuola voi lämmettyään menettää puhtinsa.
Venttiilit voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä (tarkistus).
Siinä nyt alkuunsa.
Hyvä lista.Nämä kun tekee on vuosihuoltokin tullut tehtyä.Jos moottori toimii ennen sammumistaan aivan normaalisti niin ensiksi käyttäisin sitä ilman tankin korkkia.Sillä ratkeaisi tuo korkin ilmareijän toiminta.

Lähetetty: 22 Maalis 2005 06:43
Kirjoittaja Juhnu-92
Amis:Onko vika ollut uudesta saakka vai onko myöhemmin ilmaantunut?

Ei ole. Mites se jakoketju kahtottaan.

Tankin korkkia en voi kokeilla kun sa<ttu oleen tankki täynnnä ja mönkijä 20km päässä

Lähetetty: 22 Maalis 2005 12:48
Kirjoittaja aateevee
Ikävä kyllä; Saksankielisiä!
http://www.honda-dax.de/Handbuch3/8handbinh.html

Missä vikaa?

Lähetetty: 22 Maalis 2005 17:35
Kirjoittaja ATC 3
Venttiilit ei voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä, vaan päinvastoin,
kylmänä kantavat ja lämmetessään toleranssit suurenee.
Minusta tuo vaikuttais ettei saa bensaa jos sammahtelee mutta käynnistyy sitten kuitenkin. Ota bensaletku kaasarista ensiksi irti ja laske
hanasta astiaan niin näät tuleeko sieltä koko ajan vai liraus(tankissa likaa)
Jos se antaa hyvän kipinän niin ota kaasari ja pura ja putsaa suuttimet.

Re: Missä vikaa?

Lähetetty: 23 Maalis 2005 02:12
Kirjoittaja ATC
ATC 3 kirjoitti:Venttiilit ei voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä, vaan päinvastoin,
kylmänä kantavat ja lämmetessään toleranssit suurenee.
Minusta tuo vaikuttais ettei saa bensaa jos sammahtelee mutta käynnistyy sitten kuitenkin. Ota bensaletku kaasarista ensiksi irti ja laske
hanasta astiaan niin näät tuleeko sieltä koko ajan vai liraus(tankissa likaa)
Jos se antaa hyvän kipinän niin ota kaasari ja pura ja putsaa suuttimet.
Tuon venttiilivälyksen selity olis lysti kuulla. :wink:

Missä vikaa

Lähetetty: 25 Maalis 2005 10:41
Kirjoittaja ATC 3
atc/81: Mikä sinulle tossa selityksessä on epäselvää?
Rautalangasta: Kyseisessä koneessa on ruuvimutteri säätö venttiileissä,
kun konetta käytetään niin ajan kanssa venttiililautasen tiivistyspinta
sekä istukkarengas kuluvat. Toisinsanoen venttiilivälys pienenee koska venttiilin toinen pää siirtyy lähemmäs keinuvipua.
Metalli laajenee lämmetessään niin että jos välys on kylmänä 0 tai kantaa,
niin moottorin lämmettyä toleranssit hieman suurenee, myös venttiilinvälys, mutta ei päinvastoin.
Monisylinterisissä vehkeissä esim. prätkissä tämä ilmenee yleesä niin että pyörä käynnistyy huonosti ja kun käynnistyy niin kestää hetki ennen kuin kaikki pytyt polttaa kaasuja, eli kun kone lämpeää.
Yksipyttyistä ei vastaavassa tilanteessa vetämättä saa käyntiin ollenkaan.
:wink:

Missä vikaa

Lähetetty: 25 Maalis 2005 12:43
Kirjoittaja ATC 3
atc/81: Tossa minun teoria, mutta voitko kirjoittaa omasi?
Siis ihan mielenkiinnosta, että missä tilanteessa venat voi alkaa
kantamaan koneen lämmetessä, ts. kylmänä eivät kanna mutta
koneen lämmetessä alkavat kantaa, niin taisit kirjoittaa.