Tervehdys!
Ensimmäisen mönkkärin hankin menneenä kesänä -07 se oli merkkiä Kymco ja mallia MXU 300, tieliikenne. Hyvin äkkiä kävi ilmi ettei sen teho riitä haasteelliseen ajoon metsässä eikä laveammillakaan pätkillä.
Saman vuoden syksynä vaihdoin tuon Kymcon, Kawasakiin ja täytyy sanoa, että tyytyväinen olen ollut.
Näitä kokemuksia ajattelin kertoa kun näyttää ettei kyseisistä peleistä ole oikein kellään suurempia kokemuksia kerrottavana. MP-messuilla -08 kysyin Kawasakin osastolla tästä pelistä ja heille se tuli hiukan kuin yllätyksenä, että KFX 700 on "olemassa", saatikka suomessa.
Sumekohan ei virallisesti tuo niitä suomeen, mutta tarvittaessa tilataan.
Enduro todennäköisesti kuvaa tätä peliä parhaiten. Se ei ole peli jolla ajetaan syviä muta spooreja eikä sillä oikein ajeta crossiakaan.
Mutta se on minun mielestä erinomainen peli monipuoliseen ajoon, jossa on vauhtia ja hitaampaa maastoajoa. Se menee hyvin maastossa vaikka maavaraa ei ole paljon n.17 cm. Jäykkä taka-akseli auttaa ja toimii todella hyvin. Tuosta johtuen se on vakaa ajaa kaltevilla pinnoilla ja verrattuna maastopeleihin sen kevyt keula on nostettavissa helposti kaasulla kivenpäällä.
Nopeammassa ajossa peli toimii mielestäni hyvin. Patikossa pääsee menemään hyvää vauhtia johtuen hyvin toimivasta alustasta. Säädin itse vakio asetuksista keulaa hiukan kovemmalla ja perän takaisin vaimennusta pehmeämmälle. Nyt keula ei sorru alle ja perä ei lyö äkillisesti takaisin ja paina keulaa alas.
Oikeastaan olen kokemusten jälkeen ollut yllättynyt kun näitä ei ole näkynyt missään. Voin lämpimästi suisitella Kawasakia seuraavaksi hankinnaksi.
Tässä on pelin tekniset tiedot:
Specifications:
Motor: Liquid-cooled 90º four-stroke V-twin.
Capacity: 697cc.
Bore x stroke: 82.0 x 66.0mm
Valvegear: SOHC with four overhead valves per cylinder.
Compression ratio: 9.9:1.
Power: 34.6kW at 6500rpm.
Torque: 59.2Nm at 5000rpm.
Induction: Two Keihin CVKR-D32 carburettors.
Ignition: Digital CDI.
Starting: Electric.
Clutch: Automatic centrifugal.
Transmission: Constantly variable belt-drive with reverse; final drive by shaft.
Suspension: Double wishbone with hydraulic shock absorbers adjustable for preload in front, swing-arm with single hydraulic shock absorber adjustable for preload at rear.
Brakes: Twin discs with single-piston floating callipers at front, enclosed wet multi-plate disc brake at rear.
Tyres: Front: AT 22 x 7-10 tubeless. Rear: AT 22 x 11-10 tubeless.
Wheelbase: 1285mm.
Dry weight: 234kg.
Fuel capacity: 12.0 litres.
Kokemuksia Kawasaki KFX 700
-
- 6WD
- Viestit: 714
- Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
- Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
- Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
- Viesti:
Re: Kokemuksia Kawasaki KFX 700
Vahvistan että Sieppari on ihan oikeassa, ihmeen hyvin Kawa tulee maastossakin. Kun ajelen Kunkulla vain takapotku päällä niin samoista paikoista tulee perässä vaikka maavaraa on 10 cm vähemmän, tosin kuljettaja ei sääli laitettaan vaan tulee vauhdilla jos ei muu auta.sieppari kirjoitti:Enduro todennäköisesti kuvaa tätä peliä parhaiten. Se ei ole peli jolla ajetaan syviä muta spooreja eikä sillä oikein ajeta crossiakaan.
Mutta se on minun mielestä erinomainen peli monipuoliseen ajoon, jossa on vauhtia ja hitaampaa maastoajoa. Se menee hyvin maastossa vaikka maavaraa ei ole paljon n.17 cm. Jäykkä taka-akseli auttaa ja toimii todella hyvin. Tuosta johtuen se on vakaa ajaa kaltevilla pinnoilla ja verrattuna maastopeleihin sen kevyt keula on nostettavissa helposti kaasulla kivenpäällä.
Nopeammassa ajossa peli toimii mielestäni hyvin. Patikossa pääsee menemään hyvää vauhtia johtuen hyvin toimivasta alustasta. Säädin itse vakio asetuksista keulaa hiukan kovemmalla ja perän takaisin vaimennusta pehmeämmälle. Nyt keula ei sorru alle ja perä ei lyö äkillisesti takaisin ja paina keulaa alas.
Kunkkuun verrattuna on hienoa katsoa kun laitteessa on edes jonkinnäköinen alusta, kun huntti lähestyy patikossa vauhtia niin ei pysy enään perässä ja siinä kohti huomaan laitteiden eron niin painossa kuin alustassakin.
Tuollaisessa harrastamassamme suomi-enskassa variaattorilaitteen hieman suurempi maavara (ei takaratasta, ei jarrulevyä) auttaa kovasti.
JOS itsellä ei olisi tuota puunajoa ja himoa satunnaiseen möyrintään niin valintani olisi ollut tuo, nyt päädyin kumminkin tuttuun ja turvalliseen Japanese Japanese 4 x 4 Racing Greeniin (kesä) enkä Kevätmalliin

Että siis peukut pystyyn jos vuoden päästä saa Kawan nelivetona....
Niin ja äänet ovat hienot ihan vakioputkellakin, ei samanlaista pulputusta kuin Canan 500 twini (käy vakiona kuin KQ putken ollessa vedessä) vaan hienon tasaiset äänet.
Niin ja vielä Kawasta, pohjapanssari auttoi kyllä paljon etenemiseen ja vielä kun Sieppari saa tuumaa suuremmat, traktorikuvion kumit niin sitä ei pysäytä kuin poliisit...
Nythän tuota saa myös Borilelta nelivetona tieliikenteeseen ja halavalla. "vain" 15500€+verot+katsastus 
http://www.nettimoto.com/579693

http://www.nettimoto.com/579693
No niin. Tuli itsellekin laitettua tuollainen jenkeistä uitettu V-Force, ja erittäin tyytyväinen olen ollut!
Se oli rakkautta ensi silmäyksellä kun menin katsomaan kauppiaalle... tai viimeistään sitten kun sen jyräytti käyntiin. Lyhytiskuinen V2 DMC:n tuplaputkilla... tässä ääninäyte: http://www.youtube.com/watch?v=yesK9ETb3a8
Pieni koeajolenkki ja se ikuinen pikkupoika keski-ikäisen miehen sisällä vei voiton ja antoi piutpaut pienelle järjen äänelle joka yritti selittää ettet tarvitse tällaista ja että nykyinen Scrambler on paljon monikäyttöisempi.
Eli kaupat tuli ja Scrambler myyntiin.
Ennenkaikkea tässä kiehtoo tuo VOIMA. Hieman piristetty 500 H.O Pollekin on toki kärtynen, mutta tämä on silti jotain aivan muuta. Vaikea sanoa onko sisuskalut koneessa vakiot (venttilikopat ainakin oli käytetty auki) kun ei myyjäkään tiennyt ja edellistä omistajaa rapakon takaa en ole vielä tavoittanut, mutta potkua löytyy, sutii ja keulii yhtäaikaa vielä niin kovassa vauhdissa että kovapäisempääkin jo hirvittää. Variaattorivoimansiirto toimii niin hyvin että normi manuaalivaihteisto tuntuu vanhanaikaiselta ja turhalta.
Miinuspuolena Scrambleriin verrattuna on surkea vakiojousitus: siinä missä Polle menee loihakkaasti ja mukavasti niin tämä hakkaa kynsille kyllä kovasti. Siihen kun lisätään tehojen tuoma ylimääräinen ohjelma syheröisessä reittiajossa niin kyllä äijä pehmenee huomattavasti nopeammin kuin Pollen selässä. Siitä toki selviää kunnon iskareilla ja onhan tätä harrastusta tullu jo pitkään seliteltyä vaimolle kuntoilun varjolla
Eli kaikenkaikkiaan mainio peli, tiedän kyllä että Scramblerin nelivetoa tulee ikävä viimeistään kun ensilumet sataa, mutta nyt nautin tästä ja eikös ne Borilen kaverit väsää näistä nelivetoja? Taidampa laittaa postia ja kysyä mitä hilut maksais
Se oli rakkautta ensi silmäyksellä kun menin katsomaan kauppiaalle... tai viimeistään sitten kun sen jyräytti käyntiin. Lyhytiskuinen V2 DMC:n tuplaputkilla... tässä ääninäyte: http://www.youtube.com/watch?v=yesK9ETb3a8
Pieni koeajolenkki ja se ikuinen pikkupoika keski-ikäisen miehen sisällä vei voiton ja antoi piutpaut pienelle järjen äänelle joka yritti selittää ettet tarvitse tällaista ja että nykyinen Scrambler on paljon monikäyttöisempi.
Eli kaupat tuli ja Scrambler myyntiin.
Ennenkaikkea tässä kiehtoo tuo VOIMA. Hieman piristetty 500 H.O Pollekin on toki kärtynen, mutta tämä on silti jotain aivan muuta. Vaikea sanoa onko sisuskalut koneessa vakiot (venttilikopat ainakin oli käytetty auki) kun ei myyjäkään tiennyt ja edellistä omistajaa rapakon takaa en ole vielä tavoittanut, mutta potkua löytyy, sutii ja keulii yhtäaikaa vielä niin kovassa vauhdissa että kovapäisempääkin jo hirvittää. Variaattorivoimansiirto toimii niin hyvin että normi manuaalivaihteisto tuntuu vanhanaikaiselta ja turhalta.
Miinuspuolena Scrambleriin verrattuna on surkea vakiojousitus: siinä missä Polle menee loihakkaasti ja mukavasti niin tämä hakkaa kynsille kyllä kovasti. Siihen kun lisätään tehojen tuoma ylimääräinen ohjelma syheröisessä reittiajossa niin kyllä äijä pehmenee huomattavasti nopeammin kuin Pollen selässä. Siitä toki selviää kunnon iskareilla ja onhan tätä harrastusta tullu jo pitkään seliteltyä vaimolle kuntoilun varjolla

Eli kaikenkaikkiaan mainio peli, tiedän kyllä että Scramblerin nelivetoa tulee ikävä viimeistään kun ensilumet sataa, mutta nyt nautin tästä ja eikös ne Borilen kaverit väsää näistä nelivetoja? Taidampa laittaa postia ja kysyä mitä hilut maksais
