Brute force 750i variaattorin irrotus

Keskustelua Kawasaki mönkijöistä.
bmw888
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Maalis 2012 18:00

Brute force 750i variaattorin irrotus

Viesti Kirjoittaja bmw888 »

Eli miten lähtee bruten variaattori irti tai miten sen saa helpoiten pois? Kelkoissa olen käyttänyt ihan vaan vettä sinne keskireikään ja sitten kelkoissa on yleensä isompi kierre siinä variaattorin päässä niin siihen pultti millä painetaan hydraulisesti vari irti. Ja kyseessä siis ykkösvariaattori eli kytkin.

Onko brutessa tällaista kierrettä variaattorissa? Jos on niin tietääkö joku mikä kierre siinä mahtaa olla?
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Brute force 750i variaattorin irrotus

Viesti Kirjoittaja poke »

Videosta selviää tekniikka.

http://www.youtube.com/watch?v=JGiGeqZD9DM

http://www.kawieriders.com/forum/kawasa ... uller.html

Mittoja ulosvetäjästä voisi joku tietäväinen antaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
bmw888
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Maalis 2012 18:00

Re: Brute force 750i variaattorin irrotus

Viesti Kirjoittaja bmw888 »

Löysin sellaisen tiedon että kierre olisi m14x1,5. Täytyy käydä kyselemässä pulttikaupasta semmosta pulttia niin näkee että sopiiko.
bmw888
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Maalis 2012 18:00

Re: Brute force 750i variaattorin irrotus

Viesti Kirjoittaja bmw888 »

m14x1,5 kierrehän siellä oli niinkuin jostain luinkin. Vari lähti helposti irti pultin, putkiteipin ja veden avulla. Ja uusi remmi on nyt paikallaan.

Asiasta toiseen eli siinä varin kopassa on joku sähköhommeli siinä yläpuolella ja kopan sisään katsoessa siellä on ON/OFF asennot eli jonkinlainen kytkinkö se on? Mikä tarkoitus sillä mahtaa olla ja mihin asentoon se kytkin täytyy laittaa? Jätin sen ON asentoon niinkuin oli purkaessakin.
ilekawa
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 29 Joulu 2010 19:41
Mönkijä:: Kodiak 450 SE
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Re: Brute force 750i variaattorin irrotus

Viesti Kirjoittaja ilekawa »

Eikös se ole kytkin joka laittaa tehorajoittimen päälle jos remmi pääsee löystymään ja iskemään katkaisimeen.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Brute force 750i variaattorin irrotus

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Belt valo syttyy mittaristoon kahdesta syystä: olikohan n.150 tunnin välein ja sitten jos on remmi venynyt sen verran että lyö sen katkaisijan off asentoon.
Nämä kirjoitin hätäsesti muistin varasta, joten pienellä varauksella faktapohja... mutta jotensakin näin.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Vastaa Viestiin