95€ vaijerista tai 548€ flektistä on silkkaa ryöstöä, huijausta, kusetusta ja ahneutta.
On tuota samanlaista hinnoittelupolitiikkaa näkyvissä muillakin maahantuojilla, ja mikä parasta, muistaakseni brp (saattoi se kyllä olla polariskin..) on kieltänyt joitakin suosittuja ja hyväksi havaittuja amerikkalaisia nettikauppoja myymästä osia suomeen.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Pappi kirjoitti:Osia meni:
3 laakeria.
Sylinteri
Mäntä osineen
Tiivistesarja
Kampiakseli ja kiertokanki
Uusi kone jenkkilässä 4600 taalaa ja verot + rahti. Jos yksittäiset osat alkaa maksamaan tyyliin tonni per osa niin äkkiähän tuossa hintaa tulee.
Tuo noin 4000 sisälsi myös liikkeen työn osuuden, joka oli pienempi kun mukana myös 3 päivää omaa työtä.
Antsu60 kirjoitti:Mihin tietoon perustuu et Amerikkalainen varaosapulju ei saa myydä osia Suomeen.
Sama ilmiö on huomattu metsästäjien keskuudessa. Maahantuojat ovat kieltäneet ulkomaisia kauppoja toimittamasta laadukkaita kiikaritähtäimiä Suomeen, jotta saavat kiskottua niistä tähtitieteellisiä hintoja. Hintaero ulkomaisen nettikaupan ja Suomalaisen kivijalkakaupan välillä on helposti 500-1000 euroa.
Antsu60 kirjoitti:Mihin tietoon perustuu et Amerikkalainen varaosapulju ei saa myydä osia Suomeen.
Olikohan siitä kelkkalehden palstalla juttua, vaiko peräti täällä. Useammallekkin on kuitenkin sanottu muutamasta nettikaupasta etteivät saa myydä suomeen näitä osia.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Juup Berperillähän tätä on. Mm. jaycoxin sivuilta löytyy tällästa:
Restrictions: Due to contractual dealer agreements with Bombardier Retail Products, known as "BRP".We are restricted from offering "BRP" products outside of the U.S.A.
Ilmeisesti rahtiputken tms. kuriirin kautta onnistuu saada suomeen kun liike voi postittaa paketin amerikkaan ja sopimuksia ei ole rikottu. Kun ite aikonaan kyselin niin ameriikkalaiseen osotteeseen oisivat hyvinkin mielellään lähettäny.