Taas uusi Kawasakin omistaja
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 27 Maalis 2013 20:38
- Mönkijä:: Kawasaki KVF400
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Täällä olisi uusi kawasakin omistaja, tuli laitettua kvf400, vuosimallia 2000. Tunteja on 940 ja kilometrejä (vain) 4000, voiko nuo kilometrit pitää paikkaansa. Kytkin tuossa kolkuttaa aika voimakkaasti, tilasin uudet puslat ja liukunapit ja jouset sekä kytkimeen että variin. Metsähommiin tuolla olisi tarkoitus mennä.
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Heti alkuun tervetuloa foorumille.
Hyvinkin voi nuo esittämäsi tunnit/kilometrit pitää paikkansa, käyttäjiä on niin monenlaisia, ja jokaisella omat tapansa,
Hyvinkin voi nuo esittämäsi tunnit/kilometrit pitää paikkansa, käyttäjiä on niin monenlaisia, ja jokaisella omat tapansa,
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Uusi Kawasaki KVF750 EPS tuli kipaistua kaupasta - aika sitten näyttää, tuliko tehtyä oikea valinta...
-
- 4WD
- Viestit: 216
- Liittynyt: 26 Kesä 2008 09:09
- Mönkijä:: Tl rene
- Paikkakunta: Saarijärvi
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Onneks olkoon uudesta laitteesta
Kerrohan sitten kokemuksia niin tietää minkälainen on uus brute 


taas tuli niin sekava viesti, mut koittakee ymmärtää.
- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Parin tunnin testilenkin perusteella hieman erilainen ajettava kuin pari entistä Linkkua.
Muutama ensimmäinen huomio, itsestään selvyyksien lisäksi:
- tarviiko pakkirajoitinta painaa koskaan? Luulen, että tuolla pystyy vaikka keulimaan takaperin ilman sen painamista...
- tuuletin käy aikas usein/paljon - nyt toki kone aivan uusi, mutta toisaalta myös syyläri putipuhdas
- kallistuksen vakaaja kannattaa kai meikäläisen ajoissa heittää nyt heti tallin nurkkaan
Onkos jollain kokemuksia EHS:n imuilmatöttöröstä? (http://www.ehsracing.com/products/brute ... ke_EHS.htm)
Booaakohan korvaan pahasti kokoajan? Tuo vakio ilmanoton toteutus ei näytä olevan ihan taidokkainta insinöörityötä parhaimmillaan
Ja nyt sitten vaihtamaan toiset rinkulat alle, warnia keulaan, 1.5" korotussarja,..

Muutama ensimmäinen huomio, itsestään selvyyksien lisäksi:
- tarviiko pakkirajoitinta painaa koskaan? Luulen, että tuolla pystyy vaikka keulimaan takaperin ilman sen painamista...
- tuuletin käy aikas usein/paljon - nyt toki kone aivan uusi, mutta toisaalta myös syyläri putipuhdas
- kallistuksen vakaaja kannattaa kai meikäläisen ajoissa heittää nyt heti tallin nurkkaan
Onkos jollain kokemuksia EHS:n imuilmatöttöröstä? (http://www.ehsracing.com/products/brute ... ke_EHS.htm)
Booaakohan korvaan pahasti kokoajan? Tuo vakio ilmanoton toteutus ei näytä olevan ihan taidokkainta insinöörityötä parhaimmillaan
Ja nyt sitten vaihtamaan toiset rinkulat alle, warnia keulaan, 1.5" korotussarja,..
-
- 3WD
- Viestit: 115
- Liittynyt: 16 Marras 2011 09:18
- Mönkijä:: Linhai 520 EFI
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Noni, onnittelut myös täältä suunnalta!
Mielenkiinnolla kuulisin itsekin, että miltä Brute tuntuu linkkujen jälkeen. Tehoa varmastikin eri tavalla ja kevyempikin lienee.
Mielenkiinnolla kuulisin itsekin, että miltä Brute tuntuu linkkujen jälkeen. Tehoa varmastikin eri tavalla ja kevyempikin lienee.
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Tuli kans päivitettyä uuteen Bruteen, näin väheisen ajon jälkeen vaikea sanoa mitään mutta heikoimmasta kohdasta ne yleensä ensimmäisenä pettää....viikonloppuna isommat pyörät ja vinssi niin pääsee hommassa alkuun, sais se korotussarjakin jo tulla.
Kawasaki Brute Force EPS -13
Ex Cfmoto 500 -09
Ex Cfmoto 500 -09
- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Muutaman tunnin testin perusteella oli tosiaan oikea valinta.JaskaH kirjoitti:Noni, onnittelut myös täältä suunnalta!
Mielenkiinnolla kuulisin itsekin, että miltä Brute tuntuu linkkujen jälkeen. Tehoa varmastikin eri tavalla ja kevyempikin lienee.

Metsässä eteneminen kolme kertaa nopeampaa ja viisi kertaa kevyempää kuskille. Oikeen mukavaa, mutta tietysti negatiivisena puolena se, ettei ajamista (paitsi oikea kunnon hc) voi enää sanoa missään mielessä kuntoiluksi eli pitää sitten erikseen mennä salille ja lenkille. Tämä hyväksyttäköön.
Etulukko mahtava, erilliset taka- ja etujarrut loistava ominaisuus L7e -laitteilla ajaneelle ja onhan siinä tehoa ihan tarpeeksi.

Niin, kovaksikin mainittu jousitus on kyllä sekin parempi kuin Linhaissa, varsinkin ilman vakaajaa.
Kevyt painokin alkaa selittyä...katteiden sisällä kaikki paikat tyhjää täynnä ja rautaosat kolme kertaa ohkasempia kuin Linkussa. Mitään rautaa, muovia tai korvaketta ei ole turhaan laitettu. Kardaani ja vetarit näyttää oudokseltaan aivan lapsellisen ohkasilta eikä nippoja kardaaneissa - mutta kai ne kestämään on tehty.
-
- 3WD
- Viestit: 115
- Liittynyt: 16 Marras 2011 09:18
- Mönkijä:: Linhai 520 EFI
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Juu, voi tosiaan olettaa, että materiaalivahvuudet voivat olla paljon pienemmät, kun rautakin on ehtaa tavaraa. Tähän kun lisätään isompi & tehokkaampi moottori ja ohjaustehostin, niin eteneminen on epäilemättä paljon vaivattomampaa.
Nipathan voi asentaa/asennuttaa kartsuniveliin, jos siltä tuntuu. Luulisi, että palstoilta löytyy kokemuksia, että onko tarpeellinen toimenpide.
Ei muuta kuin hyviä ajoja Bruten kanssa!
Nipathan voi asentaa/asennuttaa kartsuniveliin, jos siltä tuntuu. Luulisi, että palstoilta löytyy kokemuksia, että onko tarpeellinen toimenpide.
Ei muuta kuin hyviä ajoja Bruten kanssa!
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Tervehdys, täältä ilmoittautuu yksi Kawan omistaja myös. Eli nyt on alla vm 2006 Kawa brute force 650 irs versio.
- Brute750
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Joulu 2008 18:21
- Mönkijä:: Brute Force750-10 T3
- Paikkakunta: uusikaupunki
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Viittiskö joku Kawa omistaja laittaa viestillä mitä öljyjä ja kuinka paljon menee perät + kone
Ei ole huoltokirjoja tässä nykyisessä kawassa.
Kawasaki Brute Force 750 T3 vm.2010 kyseessä
Uutena ostin 2008 bruten, myin pois ja sekaannuin Canam 650 (2012) T3....
Myin heti pois ja Kawa takaisin
Eli
Kone ->
E.Perä ->
T.Perä ->
kiitos etukäteen...
Ei ole huoltokirjoja tässä nykyisessä kawassa.
Kawasaki Brute Force 750 T3 vm.2010 kyseessä
Uutena ostin 2008 bruten, myin pois ja sekaannuin Canam 650 (2012) T3....
Myin heti pois ja Kawa takaisin

Eli
Kone ->
E.Perä ->
T.Perä ->
kiitos etukäteen...
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Motti 2,4 10w-40
Etunen 0,4 moottoriöljyä ja vaatii kytkinlisäaineen
Takanen 0,72 esim. Exxon hydraul 560
Ohjekirjan arvot on tälläiset mutta kannattaa tarkastaa määrä pikku lenkin jälkeen.
Etunen 0,4 moottoriöljyä ja vaatii kytkinlisäaineen
Takanen 0,72 esim. Exxon hydraul 560
Ohjekirjan arvot on tälläiset mutta kannattaa tarkastaa määrä pikku lenkin jälkeen.
Kawasaki Brute Force EPS -13
Ex Cfmoto 500 -09
Ex Cfmoto 500 -09
- Brute750
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Joulu 2008 18:21
- Mönkijä:: Brute Force750-10 T3
- Paikkakunta: uusikaupunki
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Kiitos rapakaari...
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Uusi kawan omistaja täälläkin.
Mönkkäri tosin antiikkinen projekti Bayou 300 4x4, vissiin ekaa mallia ~1989?
Jos jollain lojuu Bayou / KLF 300 osia nurkissa, niin pistäkää viestiä.
Korjattavaa / puutteita:
- etukardaani, (kaikki osat kiinnostaa, myös risat/romut)
- etujarrusatulat
- kaasarin koho
- 12" vanteet / 11" renkaat
- äänenvaimentaja / koko pakoputki
- jarrupoljin + vaijeri
Tarjotkaa huonompiakin osia, tuo on kaivettu varmaan jostain ojasta, kaikki on hapettunu ja jumissa...
Kone tuntuu olevan kunnossa
jleh (äd) mbnet.fi
Mönkkäri tosin antiikkinen projekti Bayou 300 4x4, vissiin ekaa mallia ~1989?
Jos jollain lojuu Bayou / KLF 300 osia nurkissa, niin pistäkää viestiä.
Korjattavaa / puutteita:
- etukardaani, (kaikki osat kiinnostaa, myös risat/romut)
- etujarrusatulat
- kaasarin koho
- 12" vanteet / 11" renkaat
- äänenvaimentaja / koko pakoputki
- jarrupoljin + vaijeri
Tarjotkaa huonompiakin osia, tuo on kaivettu varmaan jostain ojasta, kaikki on hapettunu ja jumissa...
Kone tuntuu olevan kunnossa

jleh (äd) mbnet.fi
Re: Taas uusi Kawasakin omistaja
Terve!
Tuli hommattua tollanen kvf360 2010.
Siisti peli ja kulkee mukavasti. Aikaisempaa kokemusta mönkijöistä ei paljoa ole.
Lähinnä puuhommiin ja lumentyöntöön tuli. Saattaa olla että hupimönkimistäkin tulee kokeiltua.
Mukana tuli 150cm leveä lumilevy ja jäävitjat. Omatekele juontokärry löytyy jo valmiiksi.
Tuli hommattua tollanen kvf360 2010.
Siisti peli ja kulkee mukavasti. Aikaisempaa kokemusta mönkijöistä ei paljoa ole.
Lähinnä puuhommiin ja lumentyöntöön tuli. Saattaa olla että hupimönkimistäkin tulee kokeiltua.
Mukana tuli 150cm leveä lumilevy ja jäävitjat. Omatekele juontokärry löytyy jo valmiiksi.