Jos työkalut ja motivaatio löytyy niin muutamassa illassa tuon koneen käyttää atomeina, korjaamolla tulee tosiaan kohtuuttoman kalliiksi. Jakoketjun alarattaan alapuolella on peltinen ohjain aika lähellä ketjua, jos ketju löystyy niin rapsuttelee aika äänekkäästi tähän peltiin, peltin tarkoitus lienee pitää ketju rattaalla jos se jostain syystä pääsee löystymään. Kampiakseliviat ovat tosiaan aika harvinaisia.Jarzu kirjoitti:Tänään vein mönkkärin pajalle ja siltä tuli heti tuomio, ettei ota korjattavaksi, koska tulee erittäin kalliiksi (jopa pari donaa) jo pelkästään työlään purkutyön takia. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla pajoilla näyttää olevan varaa valita asiakkaitaan.
Pajamies epäili, että ääni kuuluu koneen alakerrasta. Aprikoi, että vika saattaa olla kampiakselissa tai kiertokangen laakerissa. Lisäksi totesi, että todella harvinaiselta kuulostava vika näin Kawoissa. Koneella ajettu n. 500 h. Mitähän kantsis tehdä: A) Kääriä rohkeasti hihat ja purkaa Kawa atomeiksi B) Etsiä nöyrempi ja edullisempi paja C) Vaihtaa uuteen mönkijään D) Jatkaa vain ajoa niin pitkää kuin kone kestää, koska se käynnistyy ja vetää hyvin?
Olisin kiitollinen kuulemaan kokemuksia moisesta urakasta ja sen vaikeudesta! Lisäksi olisi hyvä tietää, missä järjestyksessä vikaa kannattaisi lähteä paikallistamaan?
Kone kolkuttaa
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 27 Maalis 2013 20:38
- Mönkijä:: Kawasaki KVF400
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Kone kolkuttaa
Re: Kone kolkuttaa
Kuvaa ja ääntä kalkatuksesta @ https://skydrive.live.com/redir?resid=C ... 21FF36!109
Saattais sittenkin ehken johtua jakopään ketjusta, kun tarkkaan kuuntelee. Kalkatus seuraa kierrosluvun taajuutta. Pääseekö jakopään ketjuun käsiksi ilman katteiden purkua?
Saattais sittenkin ehken johtua jakopään ketjusta, kun tarkkaan kuuntelee. Kalkatus seuraa kierrosluvun taajuutta. Pääseekö jakopään ketjuun käsiksi ilman katteiden purkua?
Kawasaki Prairie 400 4x4
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 27 Maalis 2013 20:38
- Mönkijä:: Kawasaki KVF400
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Kone kolkuttaa
Etukate pois, tankki pois, venttiilikoppa pois, varikoppa pois, kytkin ja variaattori pois, öljyt pois, kytkimen puoleinen lohko pois... nyt lähtee jakoketju. Muuten perus ruuvaamista mutta kytkin voi olla lujassa, pitää tehdä/lainata/ostaa ulosvetäjä.
Edit: Enpä saanut kuulumaan ääntä
Edit: Enpä saanut kuulumaan ääntä
Re: Kone kolkuttaa
Moi.paljonko sulla on km ja tunteja kawassa?mulla myös 2000vm 400 kvf millä ajettu joku 1700km ja tunteja 170h.oma käy ainakin vielä toistaiseksi kuin kello toivottavasti jatkossakin.Ajattelin ettei tollanen ongelma pitäs tulla ihan pienillä kilometreilä eteen.Oma kawa aika vähäsillä km ja tunneilla vuodessa mut kai ne öljyt silti olis hyvä kerran vuodessa vaihtaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 27 Maalis 2013 20:38
- Mönkijä:: Kawasaki KVF400
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Kone kolkuttaa
Mulla on ajettu 1000 tuntia ja rapiat 4000km, sun laitoksella ajaa vielä tosi kauan. Etukardaanin ja vetarien suojakumejan kannattaa seurailla, helppo ja halpa vaihtaa se kumi mutta jos nivel pääsee hajoamaan niin sitten onkin pahempi homma.
Viimeksi muokannut cotcot, 17 Elo 2013 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Syy: Turha lainaus poistettu.
-
- Noppeli
- Viestit: 16
- Liittynyt: 22 Tammi 2012 10:54
Re: Kone kolkuttaa
terve
onko millanen homma vaihtaa takaa vasemmanpuolen vetarin tiiviste? eli suojakumin alta enyt vuotamalla vuoda mutta akseli kostuu melkeen 10cm matkalta.
vehje on kvf 700 mutta eikös tuo ole sama laite kuin 400?!
onko millanen homma vaihtaa takaa vasemmanpuolen vetarin tiiviste? eli suojakumin alta enyt vuotamalla vuoda mutta akseli kostuu melkeen 10cm matkalta.
vehje on kvf 700 mutta eikös tuo ole sama laite kuin 400?!