Taas uusi Kawasakin omistaja

Keskustelua Kawasaki mönkijöistä.
Avatar
reimah
4WD
Viestit: 226
Liittynyt: 10 Helmi 2007 22:47
Mönkijä:: Brute force 750
Paikkakunta: jkl

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja reimah »

Hienoa että tuli kuntoon =D> Kawa on riski peli.
Kawasaki v-twin
Lari
4WD
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Touko 2012 20:00
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3
Paikkakunta: Tuusula

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja Lari »

Tuli ostettua ainakin 6v. Seissyt kawasaki kvf300A vuosimalli ehkä 2002.
Ei luonnollisestikaan käynnistynyt ja kaasari viety koneistamolle ultraäänipesuun.
Mulle kerrottiin ettei tuo malli ole koskaan käynyt kunnolla tyhjäkäyntiä kun päästöjen takia suutin liian pieni? Onko teillä tietoa? Cvk keihin kaasari kyseessä.
Muuten varmaan ok peli kun ajettu vaan alle 2000km.
Kawasaki KLF 300 Bayou-1989
Kawasaki KVF 300A -2002
Can Am 570 Pro T3 -2017

Uudenmaan Mönkijät Ry
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

no tuo päästöjen takia suutin pieni ja ei käy kunnolla sen takia tyhjäkäyntiä on kyllä ihan höpöhöpöä. ehkä jos se on hyvin laihoilla niin ilman ryyppyä kylmänä käynti voi olla heikkoa mutta kuumana kyllä pitäis käydä tehas-asetuksilla ihan täydellistä tyhjäkäyntiä.

kaasutin kun puhdistetaan kunnolla niin kaasuttimessa on tyhjäkäyntikierroksien ja seoksen säätöruuvit niitä pyörittämällä rupee käymään tyhjäkäyntiä, jos ei jo pelkän puhdistuksen jälkeen käy. sikälimikäli kaasari ja kone on muuten reilassa eikä oo imuvuotoja.

tässä kuvassa MS ruuvi. tuo on liu-un koneen puolella eli mitä enemmän se on auki niin sitä rikkaampi seos on tyhjäkäynnille. sanoisin mutulla että 3-4 kierrosta auki. joskus toi säätöruuvi voi olla "blokattu" eli estetty jollain plugilla mikä pitää pahimmassa tapauksessa porata ruuvin edestä pois.
Kuva
DIY
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

Nonnii, kirjoitellaas tänne kun tänään tuli myytyä 400 Linhai jonka kuvittelin olevan melko tehokas ja kävin tekemässä kauppoja BF 650i:stä. Oli kyllä melkoin shokki kuinka se kulkee verrattuna Linhaihin. Pikku lenkin jälkeen rauhoituin hetken ja löin rahat käteen, sen verran hieno kokemus oli.

Elikkä uusi Kawan omistaja tässä.

Joitain vikoja oli mutta hintakin oli kohdillaan. Maileja 3500, 2wd ja 4wd välkkyi ees taas ja oli ainoastaan neliveto päällä. Ja vinnsi on jumissa oletettavasti käyttämättömyyden takia. Katteissakin vähän halkeamas. On kuulemma kaatunut joskus.

Saako siihen muuten hiljaisempaa änkkäriä? Oli meinaan melko äänekäs vaikka on kuulemma vakio putkisto.

Niin ja oli siihen laitettu xenonitkin ja joku pohjapanssari.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

2wd 4wd valojen vilkkumiseen on korjaus.
ensin tuon allaalla olevan perusteella (2wd 4wd indikaattorien vilkkumisnopeus) https://img.auctiva.com/imgdata/1/7/6/6 ... 3138_o.jpg arvioidaan missä vika, onko se etuperän moottorissa (joka vaihtaa 2wd tai 4wd välillä), vai variaattorin kylessä olevassa moottorissa joka käyttää moottorijarrua (käpälää joka painaa suoraan variaattorin etulimppua), sit sen jälkeen kun tuo on selvillä niin keksitään korjaus. jos vika on variaattorin kylessä olevassa moottorissa niin ite ainakin heitin sen kokonaan kuikkaan ja ohitin tällä ebayn sarjalla. jos vika etuperän kylessä olevassa moottorissa joka vaihtaa 2wd ja 4wd vedon välillä niin se yleensä korjaantuu pelkällä putsilla mut monesti tuo ebayn sarja auttaa myös siihen ongelmaan.
https://www.ebay.com/itm/KAWASAKI-BRUTE ... XQfFJRQIOI
tuossa sarjassa tulee vaan nippu piuhoja ja rele, laitetaan actuator controlleri yksikön johtojen väliin ja toiminta perustuu siihen että huijaa boxia luulemaan että KEBC (moottorijarru) moottori on kytketty ja toiminnassa vaikka se on oikeesti kytketty irti koko järjestelmästä.

1 second - 2WD/4WD actuator

2 seconds - engine brake actuator

4 seconds - both

Why a Bypass is Needed

When the KEBC actuator is disconnected or broken the signal between the Controller, 2WD/4WD Switch, and Indicator is disrupted causing the dash indicator to flash back and forth. This Bypass Relay replicates the original signal sent by the KEBC, once installed the KEBC can be completely removed.
DIY
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

johny1332 kirjoitti:2wd 4wd valojen vilkkumiseen on korjaus.
ensin tuon allaalla olevan perusteella (2wd 4wd indikaattorien vilkkumisnopeus) https://img.auctiva.com/imgdata/1/7/6/6 ... 3138_o.jpg arvioidaan missä vika, onko se etuperän moottorissa (joka vaihtaa 2wd tai 4wd välillä), vai variaattorin kylessä olevassa moottorissa joka käyttää moottorijarrua (käpälää joka painaa suoraan variaattorin etulimppua), sit sen jälkeen kun tuo on selvillä niin keksitään korjaus. jos vika on variaattorin kylessä olevassa moottorissa niin ite ainakin heitin sen kokonaan kuikkaan ja ohitin tällä ebayn sarjalla. jos vika etuperän kylessä olevassa moottorissa joka vaihtaa 2wd ja 4wd vedon välillä niin se yleensä korjaantuu pelkällä putsilla mut monesti tuo ebayn sarja auttaa myös siihen ongelmaan.
https://www.ebay.com/itm/KAWASAKI-BRUTE ... XQfFJRQIOI
tuossa sarjassa tulee vaan nippu piuhoja ja rele, laitetaan actuator controlleri yksikön johtojen väliin ja toiminta perustuu siihen että huijaa boxia luulemaan että KEBC (moottorijarru) moottori on kytketty ja toiminnassa vaikka se on oikeesti kytketty irti koko järjestelmästä.

1 second - 2WD/4WD actuator

2 seconds - engine brake actuator

4 seconds - both

Why a Bypass is Needed

When the KEBC actuator is disconnected or broken the signal between the Controller, 2WD/4WD Switch, and Indicator is disrupted causing the dash indicator to flash back and forth. This Bypass Relay replicates the original signal sent by the KEBC, once installed the KEBC can be completely removed.
Kyllä se näköjää toi 2s on. 1s 2wd ja 1s 4wd.

Vinssi toimikin joten se ongelma ratkesi itsestään. Mutta tänään kun sillä vähän kiihdytteli tuossa pellolla niin noin vartin ajon jälkeen se sammui. Lähti käyntiin mutta taas hetken kuluttua ku päästi kaasun niin sammui. Teki tätä muutamia kertoja kunnes lopetin ajamisen. Muuten käy tyhjäkäyntiä hyvin. Normaalia että pitää käynnistää kaasun avulla? Ilman kaasua tuntuu ettei lähe käyntiin.
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

Laitetaas vielä kuvakin laittteesta. Ei mikään kaunis mutta ei mikään pahakaan.

Kuva
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

komeehan se on ku sika pienenä, =D>
ei oo normaalia että joutuu kaasun kanssa käynnistämään. , kaasareista vois lähtee liikkeelle, puhdistus, tyhjäkäyntisuuttimet putsaus. onko tyhjäkäyntikierrokset mitenkä matalalla?
bensapuolen lähinnä tulopuolen tarkastus että ainetta tulee riittävästi.
DIY
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

Oli taaemman pytyn tulppa löysällä ja esiintyi ohivuotoa. Nyt toimi jo paremmin kun vaihdoin tulpat, katoin venttiilien välykset ja vaihdoin moottoriöljyt. Mites muuten kun tuo 2wd/4wd vilkkuu niin onko mahdollista että se oli nelivetoon jäänyt mutta tänään ku yritin päästä puun rungon päältä pois niin oli enää takavetoinen, elikkä nyt vaikuttais jääneen takavedolle. Voiko näin tapahtua vai hajosiko jotain? Tuon ohitussarjan tilasin jo mutta menee 2-4 viikkoa että saapuu.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

asentele se ohitussarja, sit kannattaa ruveta tutkiin tarkemmin sitä nelivedon moottoria jos se ei edelleenkään toimi, ku se viallinen KEBC sekottaa sen pakan ihan täysin nyt sulla.
DIY
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

johny1332 kirjoitti:asentele se ohitussarja, sit kannattaa ruveta tutkiin tarkemmin sitä nelivedon moottoria jos se ei edelleenkään toimi, ku se viallinen KEBC sekottaa sen pakan ihan täysin nyt sulla.
Ei tarvinnu asentaa ohitussarjaa. Purin moottorijarrun moottorin ja oli molemmat magneetit irronnet. Liimasin kiinni ja nyt toimii 2wd/4wd valitsin. Mutta tästä tuli uusi ongelma, tai ainakin huomasin sen nyt vasta. Elikkä varikopan alta kuuluu välillä jotain nakutusta ihan kuin jokin osuisi koppaan välillä. Mistäköhän voisi johtua? Alko sen verran satamaan etten ehtinyt irroittaa koppaa mutta kaipa sitä joutuu sen alta kurkkaamaan vielä.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

no siellä on se moottorijarrun käyttökäpälä mikä painaa suoraan siihen ykkösvarin kytkinlautaseen, se rupesi nyt toimimaan niin saatta pitää vähän ääntä, mutta kannattaa varin koppa käyttää auki ku on helppo ja hyvä tarkistaa muutenkin hihnan kunto aika-ajoin ja että onko se käyttökäpälä fyysisesti ehjä.
DIY
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

johny1332 kirjoitti:no siellä on se moottorijarrun käyttökäpälä mikä painaa suoraan siihen ykkösvarin kytkinlautaseen, se rupesi nyt toimimaan niin saatta pitää vähän ääntä, mutta kannattaa varin koppa käyttää auki ku on helppo ja hyvä tarkistaa muutenkin hihnan kunto aika-ajoin.
Okei, pitää huomenna avata se. Ääni kuulostaa melkolailla tältä.
https://youtu.be/VNwqDWS8SS8
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

joo ku mullahan 750 oli ilmeisesti revenny se käyttökäpälä kokonaan ala kiinnityksistään nii entinen omistaja oli purkanu sen kokonaan pois, alunperin ku laite tuli mulle niin ei ollu ku se sähkömoottori kiinni mutta heti kun se rupesi temppuilemaan (sitäkautta myös 4x4 toiminta koska KEBC vaikuttaa myös nelivedon toimintaa ohjausboxinsa kautta) nii laitoin ton Ebayn ohitussarjan kiinni ja poistin koko moottorin sekä laitoin kumitulpan siihen moottorin tilalle läpiviennin kohdalle. tähän tyyliin: https://drive.google.com/file/d/19frBd3 ... sp=sharing

tuo kebc:hän ei auta kun siinä vaiheessa kun kierrokset tippuvat tyhjäkäyntikierroksille alamäessä ja variaattorin kytkinlautanen meinaa irrota hihnalta eli olipa KEBC käytössä tai ei, mönkijä jarruttaa moottorijarrulla alamäessä ilman kaasua täysin normaalisti, mutta kun vauhti tippuu niin alas että pyöriltä tuleva voima ei jaksa pitää moottorin kierroksia yli tyhjäkäyntikierroksien irtoaa variaattorin kytkin hihnalta ja mönkijä lähtee rullaamaan vapaalla alamäkeen (vauhti rupeaa kasvamaan huomattavasti ja tarvitaan viimeistään mönkijän omia pääjarruja..... toimivan KEBC:n kanssa systeemi painattaa käyttökäpälää kytkintä vasten niin kauan ennenkuin mönkijän vauhti on lähelle NOLLA, jolloin moottorijarru pysyy päällä kokoajan mönkijän pysähtymiseen asti, tällöin vasta kebc irtoaa...

lähtökohtaisestihan tuo KEBC kannattaa tottakai korjata toimivaksi jos se on suinkin mahdollista ja nimeomaan kannattavaa. mutta niinkuin omassa tapauksessa jossa KEBC:n käpälän kiinnikkeet olivat rikki ja moottori rikki niin näin järkeväksi vaihtoehdoksi kalliille korjaukselle ohittaa koko KEBC järjestelmän. enkä ole katunut kunhan pitää mielessä että lähellä nolla vauhtia mäessä mönkijä heittää vapaalle ja lähtee rullaamaan.
nuo nyt lähinnä noin niinkuin yleisenä tietona.

https://www.youtube.com/watch?v=gWzLsggaQqs
tuosta videolta pystyt kattomaan vähän purkuohjetta ja soveltamaan myös mahdolliseen korjaukseen\huoltotoimenpiteisiin.
DIY
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Taas uusi Kawasakin omistaja

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

KEBC on ok. Syy naputukseen taitaa olla variaattorin hihna. Todella löysä ja muutama halkeama. Ainakin uskoisin että on liian löysä. Näkyy että on osunut varikoppaan. Kaipa sitä on tilattava uusi ameriikoista. :roll:

Tässä vielä video hihnasta.
https://youtu.be/GmVjdgy3CPg
Vastaa Viestiin