Vikaa on haeskeltu ensin helpoista paikoista, kytkimen nappasin irti ja kolkutti edelleen. Venttiilikopan käytin irti siinä toivossa että siellä kolkuttelisi puolipuristin, ei ollut siinä vika kun joku oli heittänyt mäkeen koko puolipuristimen, keinuvivuissa oli aika rajusti kulumaa, kuin olisi öljynpuutetta ollut joskus. Kolkutus jatkuu.
Seuraavaksi yritin paikallistaa ääntä stetoskoopilla, alhaalta lohkosta ei naputusta kuulunut, sylinterin alaosasta jonkin verran, kannesta kuului kova koputus, pakoputkesta kaikkein kovin.
Tänään ajattelin että kai sielä sitten on kiertokangen laakeri mennyt, eli kalliiksi tulee. Avasin yläkerran, pytty pois, ei ollut kiertokangenlaakerikaan, mäntä oli ehjä, samoin tapin laakeri, jakoketju ja kiristimet kunnossa.
Putsailin sitten osia ja päätin kasata koneen kunhan tiivistesarja tulee, osia putsatessa kiinnitin huomion sylinterin alatiivistepinnalla olevaan tiivisteliimaan, ajattelin että joku idiootti kasannut vanhoilla tiivisteillä kun on pitänyt liimalla varmistaa, sitten hoksasin,
