Kone kolkuttaa

Keskustelua Kawasaki mönkijöistä.
Kiertokanki
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Maalis 2013 20:38
Mönkijä:: Kawasaki KVF400
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Kone kolkuttaa

Viesti Kirjoittaja Kiertokanki »

Jarzu kirjoitti:Tänään vein mönkkärin pajalle ja siltä tuli heti tuomio, ettei ota korjattavaksi, koska tulee erittäin kalliiksi (jopa pari donaa) jo pelkästään työlään purkutyön takia. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla pajoilla näyttää olevan varaa valita asiakkaitaan :-(.

Pajamies epäili, että ääni kuuluu koneen alakerrasta. Aprikoi, että vika saattaa olla kampiakselissa tai kiertokangen laakerissa :-(. Lisäksi totesi, että todella harvinaiselta kuulostava vika näin Kawoissa. Koneella ajettu n. 500 h. Mitähän kantsis tehdä: A) Kääriä rohkeasti hihat ja purkaa Kawa atomeiksi B) Etsiä nöyrempi ja edullisempi paja C) Vaihtaa uuteen mönkijään D) Jatkaa vain ajoa niin pitkää kuin kone kestää, koska se käynnistyy ja vetää hyvin?

Olisin kiitollinen kuulemaan kokemuksia moisesta urakasta ja sen vaikeudesta! Lisäksi olisi hyvä tietää, missä järjestyksessä vikaa kannattaisi lähteä paikallistamaan?
Jos työkalut ja motivaatio löytyy niin muutamassa illassa tuon koneen käyttää atomeina, korjaamolla tulee tosiaan kohtuuttoman kalliiksi. Jakoketjun alarattaan alapuolella on peltinen ohjain aika lähellä ketjua, jos ketju löystyy niin rapsuttelee aika äänekkäästi tähän peltiin, peltin tarkoitus lienee pitää ketju rattaalla jos se jostain syystä pääsee löystymään. Kampiakseliviat ovat tosiaan aika harvinaisia.
Jarzu
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Joulu 2005 21:29

Re: Kone kolkuttaa

Viesti Kirjoittaja Jarzu »

Kuvaa ja ääntä kalkatuksesta @ https://skydrive.live.com/redir?resid=C ... 21FF36!109

Saattais sittenkin ehken johtua jakopään ketjusta, kun tarkkaan kuuntelee. Kalkatus seuraa kierrosluvun taajuutta. Pääseekö jakopään ketjuun käsiksi ilman katteiden purkua?
Kawasaki Prairie 400 4x4
Kiertokanki
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Maalis 2013 20:38
Mönkijä:: Kawasaki KVF400
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Kone kolkuttaa

Viesti Kirjoittaja Kiertokanki »

Etukate pois, tankki pois, venttiilikoppa pois, varikoppa pois, kytkin ja variaattori pois, öljyt pois, kytkimen puoleinen lohko pois... nyt lähtee jakoketju. Muuten perus ruuvaamista mutta kytkin voi olla lujassa, pitää tehdä/lainata/ostaa ulosvetäjä.

Edit: Enpä saanut kuulumaan ääntä
jasy64
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 02 Kesä 2011 19:11

Re: Kone kolkuttaa

Viesti Kirjoittaja jasy64 »

Moi.paljonko sulla on km ja tunteja kawassa?mulla myös 2000vm 400 kvf millä ajettu joku 1700km ja tunteja 170h.oma käy ainakin vielä toistaiseksi kuin kello toivottavasti jatkossakin.Ajattelin ettei tollanen ongelma pitäs tulla ihan pienillä kilometreilä eteen.Oma kawa aika vähäsillä km ja tunneilla vuodessa mut kai ne öljyt silti olis hyvä kerran vuodessa vaihtaa.
Kiertokanki
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Maalis 2013 20:38
Mönkijä:: Kawasaki KVF400
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Kone kolkuttaa

Viesti Kirjoittaja Kiertokanki »

Mulla on ajettu 1000 tuntia ja rapiat 4000km, sun laitoksella ajaa vielä tosi kauan. Etukardaanin ja vetarien suojakumejan kannattaa seurailla, helppo ja halpa vaihtaa se kumi mutta jos nivel pääsee hajoamaan niin sitten onkin pahempi homma.
Viimeksi muokannut cotcot, 17 Elo 2013 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
auvolainen
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Tammi 2012 10:54

Re: Kone kolkuttaa

Viesti Kirjoittaja auvolainen »

terve
onko millanen homma vaihtaa takaa vasemmanpuolen vetarin tiiviste? eli suojakumin alta enyt vuotamalla vuoda mutta akseli kostuu melkeen 10cm matkalta.
vehje on kvf 700 mutta eikös tuo ole sama laite kuin 400?!
Vastaa Viestiin