KVF 750i ei starttaa /ECU ?
KVF 750i ei starttaa /ECU ?
Sammutin KVF 750 4x4i vm.2010 normaalisti avaimesta, sen jälkeen ei enää käynnistynyt (tietysti keskellä ei mitään)
Tappokatkaisija ohitettu, starttinapille tulee 11,8v jännite.
Starttia painaessa jännite napilla menee nollille ja mitään ei tapahdu. Akkujännite/liitokset ok. Johtosarjojen liitoksia käyty läpi, N-asento tunnistin, jarrujen releet toimii.
Starttaa kyllä kun yhdistää navat starttireleeltä.
Kun irroitan ECU:n (moottorinohjausyksikkö), ja painan starttia, napin jännite ei laske, ja tämä "starttitieto" tulee ECUlle asti, mustavalkoinen johto.
Soitin maahantuojalle, heiltä ei ole koskaan mennyt yhtään ECUa ,käski tarkastamaan johtosarjan liittimen joka on penkin vasemmalla puolella, mikä lähtee alaspäin...
Tälläistä liitintä en edes löytänyt, oikealta puolelta lähtee takajarruvalon kytkimen liitin, ja joku toinen, ne tarkistin.
Uusi ECU maksaa sumekolla 640€, ebayssä viritysmalleja alkaen n.400€ kotiin toimitettuna.
Jos jollain oisi samanlainen mönkkäri, voisi kokeilla vaikka tätä "ehkä rikkinäistä" ECUa siihen, että tuleeko sama vika...
Muita ideoita ?
Tappokatkaisija ohitettu, starttinapille tulee 11,8v jännite.
Starttia painaessa jännite napilla menee nollille ja mitään ei tapahdu. Akkujännite/liitokset ok. Johtosarjojen liitoksia käyty läpi, N-asento tunnistin, jarrujen releet toimii.
Starttaa kyllä kun yhdistää navat starttireleeltä.
Kun irroitan ECU:n (moottorinohjausyksikkö), ja painan starttia, napin jännite ei laske, ja tämä "starttitieto" tulee ECUlle asti, mustavalkoinen johto.
Soitin maahantuojalle, heiltä ei ole koskaan mennyt yhtään ECUa ,käski tarkastamaan johtosarjan liittimen joka on penkin vasemmalla puolella, mikä lähtee alaspäin...
Tälläistä liitintä en edes löytänyt, oikealta puolelta lähtee takajarruvalon kytkimen liitin, ja joku toinen, ne tarkistin.
Uusi ECU maksaa sumekolla 640€, ebayssä viritysmalleja alkaen n.400€ kotiin toimitettuna.
Jos jollain oisi samanlainen mönkkäri, voisi kokeilla vaikka tätä "ehkä rikkinäistä" ECUa siihen, että tuleeko sama vika...
Muita ideoita ?
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: KVF 750i ei starttaa /ECU ?
Virtalukko rikki?
Re: KVF 750i ei starttaa /ECU ?
Voitko tarkentaa?Bansku81 kirjoitti:Virtalukko rikki?
Millä tavalla rikki, kun virta menee päälle avaimesta.
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: KVF 750i ei starttaa /ECU ?
Ihan mutuilua. Riippuu mitä kaikkia toimintoja tuon virtalukon kautta on, mutta aika erikoisia vikoja kuulee eri laitteiden virtalukot aiheuttaneen vaikka virrat näennäisesti menisikin päälle. Kannattaisi se varmaan ainakin putsata/kuivata ja tarkistaa kaikki liitännät ennen kuin uutta ecua alkaa tilaamaan.
Re: KVF 750i ei starttaa /ECU ?
Ok. Virtalukolle menee 3 johtoa, joista 1 on ohut.Bansku81 kirjoitti:Ihan mutuilua. Riippuu mitä kaikkia toimintoja tuon virtalukon kautta on, mutta aika erikoisia vikoja kuulee eri laitteiden virtalukot aiheuttaneen vaikka virrat näennäisesti menisikin päälle. Kannattaisi se varmaan ainakin putsata/kuivata ja tarkistaa kaikki liitännät ennen kuin uutta ecua alkaa tilaamaan.
Lisäyksenä aloitukseen, valot eivät enää toimi..!
Katkaisijan liukupinnoille tulee kyllä kahteen kohtaan 12V. Kai valojenkin ohjaus jonkun boxin perässä on
Re: KVF 750i ei starttaa /ECU ?
Starttinappulalle ym. tulevan johtosarjan liittimessä oli yksi sulanut liitin, juuri se johto syöttää kaikkea, valoja,starttinappulaa ym. Jännite meni nolliin huonon liitoksen takia kun tuli kuormaa!
Liitin on sen kannen alla, missä 12v ulostulo on kiinni.
Taas mennään
Liitin on sen kannen alla, missä 12v ulostulo on kiinni.
Taas mennään
Re: KVF 750i ei starttaa /ECU ?
Hienoa että vika löytyi. Ilmeisesti et tilannut uutta ecua
Kawasaki v-twin
Re: KVF 750i ei starttaa /ECU ?
En onneksireimah kirjoitti:Hienoa että vika löytyi. Ilmeisesti et tilannut uutta ecua
Re: KVF 750i ei starttaa /ECU ?
Heps,
onko teillä ollu ongelmia, että lämmetessä alkaa pätkimään?
Nimittäin itellä 750 -10 kömpijä toimii kylmänä ok, mutta sitä enemmän mitä lämpenee niin huonommin alkaa kestämään kaasua. Kuumana ei puolta kaasua enempää kestä, kun alkaa pätkimään.
Itsellä villi veikkaus tämän johdosta, että moottorinlämpötila-anturi on rikki. Onko muita valistuneita arvauksia? Bensapumppu vaihdettu...
onko teillä ollu ongelmia, että lämmetessä alkaa pätkimään?
Nimittäin itellä 750 -10 kömpijä toimii kylmänä ok, mutta sitä enemmän mitä lämpenee niin huonommin alkaa kestämään kaasua. Kuumana ei puolta kaasua enempää kestä, kun alkaa pätkimään.
Itsellä villi veikkaus tämän johdosta, että moottorinlämpötila-anturi on rikki. Onko muita valistuneita arvauksia? Bensapumppu vaihdettu...
Re: KVF 750i ei starttaa /ECU ?
Tulpasta alottaisin. Helpoin, halvin ja todennäköisin syy. Sitten venttiilinvälysten tarkistus jos välys liian pieni, alkaa kuumana joku venttiili kantamaan. Moottorin lämpötila-anturi jos on rikki, saa ainakin liikaa polttoainetta kuumana, mutta saako niin paljon että alkaa pätkiä sen takia? Lämpötila-antureita pystyy mittaamaan yleismittarin resistanssi eli ohmiasteikolla anturi paikoillaan. Jos lukema muuttuu kylmän ja kuuman koneen välillä niin anturi toimii.
edit
Onko tuossa mitään vikakoodienlukumahdollisuutta kotikonstein?
edit
Onko tuossa mitään vikakoodienlukumahdollisuutta kotikonstein?
Re: KVF 750i ei starttaa /ECU ?
Hyviä ehdotuksia ja täytyy alkaa osa kerrallaan käymään läpi. Uudeksi vuodeksi onkin kivaa hommaa, kun vaihtelee tulpat ja kattelee välykset.
Näyttäisi olevan ruuvisäädöllä venttiilit ja välykset seuraavanlaiset:
Venttiilivälys imu 0,10-0,15 cold
Venttiilivälys pako 0,20-0,25 cold
Näyttäisi olevan ruuvisäädöllä venttiilit ja välykset seuraavanlaiset:
Venttiilivälys imu 0,10-0,15 cold
Venttiilivälys pako 0,20-0,25 cold